Bode: Din 2021, vom reuși să creștem VITEZELE de circulație pe calea ferată

Antonia Popescu / 20 noi 2020 / 22:19
DREPTURI polițiști. Christian Ciocan: Ministrul Bode a rezolvat în patru zile ce nu s-a rezolvat în 15 ani
DREPTURI polițiști. Christian Ciocan: Ministrul Bode a rezolvat în patru zile ce nu s-a rezolvat în 15 ani

Memorandumul pentru aprobarea achiziţiei de trenuri de lucru pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii feroviare, care presupune o investiţie de aproape 200 de milioane de euro, se află pe traseul de avizare interministerială şi urmează să fie promovat în Guvern, a scris vineri seara ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe pagina sa de Facebook.

Acesta a precizat că proiectul are aprobarea de principiu a Comisiei Europene pentru includerea la finanţare europeană, însă trebuie parcurse toate etapele procedurale.

Ministrul susţine că a dat semnalul schimbării de abordare a lucrărilor de reabilitare şi modernizare pe calea ferată din România, iar de anul viitor vor creşte rapid vitezele de circulaţie şi nivelul de siguranţă a transportului feroviar.

Războaiele se vor SCHIMBA! Ce se întâmplă până în 2035

"Am încheiat ziua in judeţul Suceava, la Pojorâta, alături de Premierul Ludovic Orban, de preşedintele CJ Suceava Gheorghe Flutur, managementul CFR Infrastructură şi reprezentanţi din administraţia locală şi am participat la o demonstraţie, în regie proprie, prin intermediul unui sistem complex, de tip tren de lucru al companiei de căi ferate. Prin această tehnologie, corelată cu o alocare distinctă de resurse în programul de întreţinere a infrastructurii feroviare, începând cu anul viitor, vom reuşi să creştem rapid vitezele de circulaţie şi nivelul de siguranţă a transportului pe calea ferată. Este pentru prima dată în ultimii 20 de ani când un guvern va aloca resurse cuantificabile, prin programele de întreţinere şi reparaţii de la bugetul de stat pentru acest tip de intervenţii de reabilitare, până acum sumele destinate întreţinerii fiind alocate la global, fără a fi stabilite ţinte clare pentru administratorul infrastructurii", a dat asigurări Lucian Bode.

De asemenea, un alt avantaj al implementării acestui nou concept este că, prin execuţia în regie proprie, valoarea lucrărilor pe kilometru reabilitat se va reduce semnificativ, programele de reparaţii având continuitate prin eliminarea blocajelor generate de contestaţii in licitaţii, iar volumul de kilometri reabilitaţi va creşte semnificativ.

"Ne propunem să ducem la un nivel superior acest nou concept şi să achiziţionăm două trenuri de lucru, mai performante, prin care să realizăm lucrări de modernizare a căii ferate. Am pregătit deja Memorandumul pentru aprobarea dezvoltării în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare a proiectului de achiziţie 'Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii feroviare', care va fi promovat în Guvern pentru achiziţia a două sisteme de lucru în valoare de aproximativ 200 milioane de euro şi care se află pe traseul de avizare interministerială. Proiectul are aprobarea de principiu a Comisiei Europene pentru includerea la finanţare europeană, însă trebuie să parcurgem toate etapele procedurale. Rata de productivitate a unui astfel de sistem este preconizată pentru modernizarea a 300 km de cale ferată (cale unică)/pe an/tren. Dacă vor fi folosite două astfel de trenuri, putem estima că se vor moderniza aproximativ 600 km de cale ferată (cale unică)/an", a notat Bode.

Prin introducerea acestei noi abordări, continuă şeful de la Transporturi, există premisele să fie modernizaţi 600 de km de cale ferată pe an versus doar 500 de km modernizaţi în 13 ani.

"Va fi o adevărată revoluţie în materie de lucrări de modernizare a liniilor existente pe aliniamentul actual şi ne dorim să implementăm acest concept cât mai repede şi în România, pentru a recupera decalajele de dezvoltare a căii ferate şi pentru a aduce acest sector la un standard ridicat de funcţionare. În România, din păcate, sectorul feroviar a acumulat întârzieri mari în dezvoltare şi a fost tratat ca un sector periferic de fostele guvernări. Guvernul Ludovic Orban va investi masiv în domeniul feroviar în următorii ani, pentru că transportul feroviar va juca un rol important în viitorul sistem de mobilitate european", a adăugat ministrul.

Premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, au participat, vineri, la Suceava, la recepţia lucrărilor Variantei Ocolitoare a Municipiului Rădăuţi. Ulterior, aceştia au fost prezenţi în localitatea Pojorâta, unde reprezentanţii CFR au prezentat un tren de lucru, achiziţionat recent, care este capabil să refacă întreaga infrastructură de cale ferată. 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8745
Diferența 0.0020
Zi precendentă 4.8725
USD
Azi 4.0209
Diferența 0.0364
Zi precendentă 3.9845
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-02-2021
EUR flag1 EUR = 4.8745 RON
USD flag1 USD = 4.0209 RON
GBP flag1 GBP = 5.5894 RON
CHF flag1 CHF = 4.4406 RON
AUD flag1 AUD = 3.1327 RON
DKK flag1 DKK = 0.6555 RON
CAD flag1 CAD = 3.1817 RON
HUF flag1 HUF = 0.0135 RON
JPY flag1 JPY = 0.0378 RON
NOK flag1 NOK = 0.4704 RON
SEK flag1 SEK = 0.4818 RON
XAU flag1 XAU = 228.2335 RON
Monede Crypto
1 BTC = 189928.22RON
1 ETH = 5893.27RON
1 LTC = 701.08RON
1 XRP = 1.76RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.88% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.59%
6 luni: 1.64%
12 luni: 1.74%
EURIBOR:
3 luni: -0.5380 %
6 luni: -0.5180 %
12 luni: -0.4970 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 10322.04 -0.18%
BET-BK 1946.63 -0.32%
BET-FI 44535.08 -0.35%
BET-NG 757.29 0.15%
BET-TR 17378.47 -0.18%
BET-XT 916.17 -0.17%
BET-XT-TR 1549.86 -0.16%
BETPlus 1541.08 -0.18%
RTL 21552.15 -0.57%

Opinii

Anunț IMPORTANT pentru PENSIONARI. Cum vor primi BANII

Anunț IMPORTANT pentru PENSIONARI. Cum vor primi BANII

Anunț important pentru...

SALARIILE și PENSIILE de la BNR! Cât câștigă Mugur Isărescu
Legea "Bormașinii". AMENZI pentru GĂLĂGIA făcută de VECINI
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară
Primăvară

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy