Benzi unice dedicate în București. Viceprimarul Bujduveanu, despre cum se va schimba traficul în Capitală

DCBusiness Team |
Data publicării:
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu
EXCLUSIV
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu

Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a vorbit, în cadrul interviurilor DCNews, despre problemele de trafic din București, dar și despre planurile și soluțiile menite să le rezolve. 

Înainte de toate, viceprimarul Capitalei a ținut să explice de ce transportul public are viitor în București. ”Da, cu siguranță că are șanse. Și cred că soluția pentru traficul din București acesta este - transportul public. Pentru că în toate capitalele europene și peste tot în lume cei care au rezolvat problema traficului au rezolvat-o prin a migra populația din mașinile proprii în transportul public. 

Numai așa poți renunța la mașina personală

Problema noastră în București a fost că până acum foarte puțin timp, transportul public nu a fost înnoit. Și nu poți cere unui cetățean să-și lase confortul și propria mașină, dacă tu nu vii cu o îmbunătățire: timpi scăzuți, confort, calitate. Asta înseamnă un transport eficient: să ajungă mai repede ca autoturismul și să te bucuri de același conform ca cel din mașina personală. Pentru că numai așa poți să renunți la ea. 

A doua problemă: nimeni nu a lărgit bulevardele. Veghea gândire că trebuie să faci autostrăzi prin oraș a dispărut. Cu cât lărgești bulevardul, cu atât vei avea un volum mai mare de trafic. Astăzi, la nivelul municipiului București, conform datelor de la Direcția de Înmatriculări, sunt peste un milion și jumătate de mașini înmatriculate în București”, a spus, adăugând că în Ilfov mai sunt vreo 400.000. ”Vorbim, prin urmare, cu tot cu tranzitul zile, la aproape două milioane de mașini, în condițiile în care toate străzile care au fost proiectate în București nu țin mai mult de 400.000 de mașini”, a insistat viceprimarul Capitalei. 

Cinci mașini pe cap de locuitor

”Fizic nu au unde să fie acele mașini. Vă închipuiți că la un milion de mașini înmatriculate și la o asemenea, populație, înseamnă că ajungem, scoțând din ecuație copiii și bătrânii care nu conduc, la cinci mașini pe cap de locuitor”. 

Întrebat de jurnalistul Bogdan Chrieac dacă este adevărat că se dorește crearea în București a unor benzi dedicate autobuzelor, Stelian Bujduveanu a răspuns afirmativ. 

Douăzeci de minute în plus 

”Da, iar acest proiect a început deja. Veți vedea că benzile pe care le-am realizat pe Calea Floreasca, pe Strada Aviator Radu Beller, au câștigat pentru transportul public 20 de minute în minus. Deci autobuzul care pleca de la Piața Floreasca și trebuia să ajungă de la Spitalul Floreasca la Ștefan cel Mare, ca timp făcea douăzeci de minute, iar astăzi face 3-4 minute. Acești timpi au fost câștigați pentru bucureșteni, iar cea mai mare realizare pe care am avut-o în acest mandat este că nu am sacrificat transportul personal auto pentru aceste benzi dedicate.

Primul instinct, când spune cineva că va crea o bandă unică pentru transportul public, e să te gândești de unde urmează să fie luată acea bandă, că nu se va lua din spațiul verde. O vei lua de pe carosabil; exemplu concret - pe Floreasca am făcut un sens unic din zona de la Spitalul Floreasca-Piața Floreasca, pe sensul de mers spre Nord, cu transportul personal auto, iar cu transportul public reversibil pe sens opus. Acea bandă, culoar unic, am cuplat-o cu Strada Radu Beller”, a precizat viceprimarul Capitalei, adăugând că ”benzile unice pe care le realizăm sunt doar în interiorul orașului, în locuri unde nu perturbăm traficul”. 

Aflați mai multe detalii despre cum va arăta traficul în București, urmărind întreaga emisiune: 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.089
Diferența 0.0000
Zi precendentă 5.089
USD
Azi 4.314
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.314
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0890 RON
USD flag1 USD = 4.3140 RON
GBP flag1 GBP = 5.8317 RON
CHF flag1 CHF = 5.4821 RON
AUD flag1 AUD = 2.8954 RON
DKK flag1 DKK = 0.6813 RON
CAD flag1 CAD = 3.1554 RON
HUF flag1 HUF = 0.0131 RON
JPY flag1 JPY = 0.0277 RON
NOK flag1 NOK = 0.4316 RON
SEK flag1 SEK = 0.4708 RON
XAU flag1 XAU = 622.5801 RON
Monede Crypto
1 BTC = 385754.84RON
1 ETH = 12910.05RON
1 LTC = 335.16RON
1 XRP = 8.15RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET24247.430.83%
BET-BK4796.360.77%
BET-EF1319.000.76%
BET-FI91378.010.03%
BET-NG1785.850.75%
BET-TR56781.550.83%
BET-TRN54849.550.83%
BET-XT2093.640.78%
BET-XT-TR4792.680.78%
BET-XT-TRN4642.200.78%
BETAeRO928.360.13%
BETPlus3524.660.80%
RTL54587.550.86%

Opinii

Ionuț Dumitru, analist economic

Ionuț Dumitru: Prognoză a dobânzilor în România. Efecte pentru populație, firme și stat

Dobânzile ar urma să intre pe o traiectorie...

Adrian Negrescu

Adrian Negrescu: Românii nu mai cred în promisiuni și își strâng singuri cureaua

Românii nu mai cred în promisiuni și se...

Vladimir Putin, în timpul vizitei din Alaska

România, vulnerabilă într-un eventual acord SUA–Rusia

De Ziua Națională, în timp ce România își...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel