Analist Wall Street: TikTok omoară internetul

Oana Pavelescu |
Data publicării:
Analiștii sunt îngrijorați din cauza acestui tip de afaceri
Analiștii sunt îngrijorați din cauza acestui tip de afaceri

TikTok s-a dovedit atât de popular și de captivant încât analiștii de top de pe Wall Street l-au compara cu crack cocaine (cocaină care se fumează), un drog care creează extrem de rapid dependență dar care își pierde și mai repede efectul.

Ajungând la peste 1 miliard de utilizatori lunari în aproximativ cinci ani, aplicația este o "avalanșă senzorială de videoclipuri de dimensiuni reduse, alimentate de un algoritm de tip black-box deținut de chinezi", au scris analiștii de la Bernstein Research. 

"Algoritmul a împins cel mai viral conținut direct către utilizator, livrând doze peste doze de  endorfină cu fiecare glisare", au spus analiștii. "Efectele cocainei au nevoie de timp pentru a se instala, în timp ce efectul la crack cocaine este instantaneu, dar dispare rapid, determinându-l pe utilizator să caute o nouă doza".

Celelalte platforme tehnologice majore, în frunte cu Facebook (cocaina în această analogie extinsă), s-au grăbit să concureze, creând o "epidemie de crack digital", potrivit unor analiști care au intitulat studiul "A ruinat TikTok internetul?".

Printre cele mai notabile clone se numără Reels, lansat pe Instagram în 2020. Snapchat Spotlight a venit în același an, urmat de YouTube Shorts, WeChat Video Accounts, Idea Pins de la Pinterest și Fast Laughs de la Netflix. Amazon intră și el în joc, cu ceva numit "Inspire" care se pare că este acum testat.

Este o comparație extremă, având în vedere că adevărata epidemie de ”crack” a devastat comunități și a ucis mii de oameni. Iar analiștii de la Bernstein nu sugerau că TikTok va ucide până la urmă pe cineva. Dar nota lor de cercetare și descrierea dependenței de TikTok ilustrează succesul platformei și impactul potențial asupra economiei digitale.

În ciuda capacității limitate până în prezent de a monetiza videoclipurile de formă scurtă prin publicitate eficientă (oamenii pot derula rapid pe lângă ele și pot ignora complet reclamele), este locul în care atenția utilizatorilor este în creștere. Numai TikTok este pregătit să încaseze 16% din cheltuielile globale pentru publicitate digitală în acest an. Facebook spune că Reels reprezintă acum 25% din timpul total petrecut pe Instagram, iar YouTube spune că 1,5 miliarde de oameni urmăresc 30 de miliarde de clipuri scurte în fiecare lună.

Cu toate că analiștii recunosc faptul că afacerile pe internet sunt de tipul ”evoluează sau mori” iar videoclipurile scurte sunt pur și simplu cea mai recentă evoluție media, ei văd potențialul dezavantaj pentru utilizatori, creatori profesioniști și agenții de publicitate. Este probabil să existe o eroziune în continuare a capacității de atenție a oamenilor, în timp ce platformele, creatorii și agenții de publicitate își vor vedea afacerile depreciate, deoarece videoclipurile scurte ar putea "dilua structural monetizarea timpului de utilizare în întreaga industrie a reclamelor digitale".

Una dintre problemele centrale pentru platforme și agenții de publicitate în acest moment este capacitatea limitată și, în unele cazuri, inexistentă de a face reclame cu răspuns direct în cadrul videoclipurilor de formă scurtă. Un anunț cu răspuns direct este unul în care un utilizator este îndemnat să facă ceva, cum ar fi să dea clic, să se înscrie sau să facă o achiziție, ceea ce le oferă agenților de publicitate o idee mai bună dacă anunțurile lor funcționează și cât de mult ar trebui să plătească pentru ele.

Analiștii se așteaptă ca și mai mult conținut de tip social media să devină conținut video scurt, văzând chiar posibilitatea ca actualele fluxuri de știri cu text și imagini grele de pe aproape toate platformele sociale să fie înlocuite în totalitate de conținut video scurt. În cazul în care companii precum Facebook, YouTube și TikTok nu reușesc să își dea seama cum să facă reclamele cu răspuns direct să funcționeze în video scurt, "consecințele ar putea fi grave", au avertizat experții. 

Citește și: TikTok, concedieri masive. Angajaţii europeni sunt primii pe lista eliminărilor

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6373
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6386
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.6373 RON
GBP flag1 GBP = 5.8018 RON
CHF flag1 CHF = 5.0832 RON
AUD flag1 AUD = 3.0320 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3966 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4220 RON
SEK flag1 SEK = 0.4261 RON
XAU flag1 XAU = 350.3208 RON
Monede Crypto
1 BTC = 296637.83RON
1 ETH = 14588.57RON
1 LTC = 407.71RON
1 XRP = 2.44RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16992.22 0.12%
BET-BK 3128.86 0.27%
BET-FI 60314.98 0.44%
BET-NG 1214.58 -0.02%
BET-TR 35256.78 0.12%
BET-TRN 34444.16 0.12%
BET-XT 1447.96 0.16%
BET-XT-TR 2970.58 0.16%
BET-XT-TRN 2906.97 0.16%
BETAeRO 1064.78 0.47%
BETPlus 2509.88 0.12%
RTL 37298.92 0.08%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel