Adio arome! Danone, decizie DISPERATĂ pe fondul prețurilor uriașe.

Simona Haiduc |
Data publicării:
La vremuri grele, decizii neplăcute
La vremuri grele, decizii neplăcute

Gigantul alimentar francez Danone reduce numărul de produse pe care le vinde retailerilor pentru a tăia din costuri, a anunțat un responsabil al companiei. 

Ce ar putea să însemne acest lucru? Că, pe viitor, iubitorii de iaurt ar putea descoperi că produsul lor îndrăgit nu mai are același gust sau că păhărelul, recipientul în care acesta era ambalat, de obicei, nu mai are dimensiunea normală. 

Supermarketurile și producătorii de alimente ambalate nu reușesc să facă față creșterii costurilor. Tot ce este folosit la împachetarea produselor devine tot mai scump, pe fondul penuriei prelungite de materii prime provocate, pe de o parte, de consecințele pandemiei de coronavirus, dar și de invazia Rusiei în Ucraina.

Inflația galopantă înseamnă, de asemenea, că oamenii strâng cureaua. Tesco a avertizat vineri că britanicii cumpără mai puțin, se orientează către produse mai ieftine, merg inclusiv pe reduceri, în încercarea de a face față crizei costului vieții. La începutul acestui an, unele magazine alimentare au fost nevoite să retragă produsele de pe rafturi pentru că nu-și mai permiteau să le vândă.

Acești factori îl determină pe unul dintre cei mai mari producători de alimente din lume să regândească modul în care își vinde cele mai bine vândute produse, de la iaurtul Activia la apa Evian. "Inflația este o dinamică, mai ales în Europa, cu care trebuie să începem să ne obișnuim", a declarat Ayla Ziz, director global de vânzări al Danone.

Compania reduce "unitățile de păstrare a stocurilor" (SKU), ceea ce înseamnă că unele supermarketuri vor avea mai puține variante de produse Danone în ceea ce privește aromele și dimensiunile, a adăugat ea. Faptul de a avea mai puține asemenea unități ar reduce costurile pentru fiecare tip de produs, a spus ea, adăugând că Danone își analizează "întregul portofoliu" cu fiecare client pentru a vedea la ce SKU-uri ar dori să renunțe.

Companiile de consum, precum Danone, produc mai multe versiuni ale aceluiași produs - de la borcane mari și mici ale aceluiași iaurt până la arome diferite și pachete economice. Danone nu retrage de pe piață o întreagă gamă de produse, dar simplificarea gamei sale înseamnă că unele dintre ele ar putea fi sacrificate, astfel încât să fie mai ieftin pentru comercianții cu amănuntul să le stocheze și să gestioneze un inventar mai mic și mai puțin complex.

De exemplu, supermarketurile ar trebui să cheltuiască mai puțini bani pentru depozitarea, verificarea și transportul produselor. Ea nu a precizat ce intervale ar putea fi vizate. "Nu este vorba despre o reducere generală a anumitor produse", a spus Ziz.

Maria Castroviejo, analist senior la Rabobank Research, a declarat că aceste măsuri au sens pentru companiile care încearcă să fie mai eficiente. Multe companii au făcut ceva similar la începutul pandemiei COVID-19. "Dacă trebuie să faci o mulțime de loturi mici de produse diferite, ai mai multe întreruperi, trebuie să găsești mai multe ingrediente", a spus ea.

Danone vrea să "rămână competitivă", motiv pentru care nu reduce promoțiile, ci, în schimb, vânzarea mai puține tipuri de produse o va ajuta, de asemenea, să economisească din costurile logistice. Ziz a spus că Danone investește, de asemenea, în software care o ajută să stabilească prețul produselor cu o mai mare precizie decât vor putea accepta consumatorii.

Aceste acțiuni au loc în contextul în care producătorii de alimente continuă discuțiile prelungite privind prețurile, care au început anul trecut cu supermarketurile și au fost deosebit de dificile în Europa, unde costurile de transport au atins niveluri record.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența 0.0026
Zi precendentă 4.9737
USD
Azi 4.6818
Diferența 0.0154
Zi precendentă 4.6664
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 16-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.6818 RON
GBP flag1 GBP = 5.8284 RON
CHF flag1 CHF = 5.1289 RON
AUD flag1 AUD = 3.0047 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3944 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0303 RON
NOK flag1 NOK = 0.4262 RON
SEK flag1 SEK = 0.4279 RON
XAU flag1 XAU = 356.8240 RON
Monede Crypto
1 BTC = 294010.39RON
1 ETH = 14324.34RON
1 LTC = 369.82RON
1 XRP = 2.31RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16811.20 -0.57%
BET-BK 3082.20 -0.87%
BET-FI 60140.71 -0.56%
BET-NG 1201.09 -0.59%
BET-TR 34881.21 -0.57%
BET-TRN 34077.24 -0.57%
BET-XT 1432.99 -0.62%
BET-XT-TR 2939.88 -0.62%
BET-XT-TRN 2876.95 -0.62%
BETAeRO 1066.95 0.06%
BETPlus 2484.87 -0.58%
RTL 36892.26 -0.57%

Comunicate de presa

Contrabanda cu tutun
O linie electrică inedită în România
Kaufland

Programul de 1 Mai şi Paşte al magazinelor Kaufland

Kaufland România anunță programul magazinelor...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel