"A venit timpul"! India vrea uzine Airbus și Boeing la ea acasă

India, determinată să demonstreze că oferă oportunități fantastice
India, determinată să demonstreze că oferă oportunități fantastice

Giganții din industria aerospațială Airbus și Boeing sunt supuși unor presiuni tot mai mari în vederea înființării unor fabrici de producție în India.

"A sosit timpul" ca necesarul de avioane de linie să fie acoperit prin deschiderea unor astfel de uzine chiar în India, a declarat ministrul aviației civile Jyotiraditya Scindia, subliniind că țara sa întrunește condițiile necesare pentru ca cei Airbus și Boeing să facă un "salt de încredere", deoarece industria aeronautică indiană în plină dezvoltare atinge un "punct de inflexiune", după cum o demonstrează planurile de asamblare a aeronavelor de transport militar Airbus C295.

Întrebat dacă Airbus și Boeing ar trebui să ia în considerare acum asamblarea de avioane de linie în India, Scindia a spus: "Absolut, și cu un A mare, iar motivul pentru care am spus A mare este că Airbus a făcut deja acest mare pas înainte: C295”. 

Un consorțiu Airbus-Tata intenționează să asambleze 40 de avioane C295 în Gujarat, statul natal al premierului Narendra Modi, care dorește să facă din industria aerospațială și de apărare un motor cheie al programului său "Make In India" pentru dezvoltarea celei de-a cincea economii a lumii. 

Acolo unde există de toate

Luna trecută, Air India, controlată de Tata, a plasat comenzi record pentru 470 de avioane de linie de la Airbus și Boeing, iar cea mai mare companie aeriană indiană, IndiGo, se află în discuții pentru alte 500 de aeronave. "Acolo este piața adevărată, acolo sunt talente inginerești, acolo există potențial. Nu este nevoie decât de un salt de credință. Așa că a venit timpul", a susținut  Scindia, adăugând că aceste decizii nu presupun neapărat comenzi specifice de avioane.

"A venit momentul ca aceste companii să ia în considerare posibilitatea de a se stabili în India", a adăugat el. India face presiuni discrete pentru asamblarea de avioane de mai mulți ani, dar și-a intensificat demersurile în ultimele 12 luni, au declarat două persoane familiarizate cu această chestiune. Aceste eforturi ale autorităților de la New Delhi vin în contextul în care cei doi giganți mondiali ai aviației caută noi capacități de producție pentru a răspunde cererii în creștere. 

Mii de locuri de muncă

Deocamdată, ambii producători par să reziste acestei ”ofensive” a Indiei, mizând în același timp pe investițiile deja făcute pe linie de inginerie, aprovizionare și întreținere. Boeing a declarat că achiziționează piese și servicii din India în valoare de 1 miliard de dolari pe an, iar Airbus, de 700 de milioane.

Asamblarea locală este câștigată în proiectele de apărare, în care se poate integra costul îndeplinirii cerințelor de securitate națională. "Orice țară dorește să-și extindă capacitățile industriale, să atragă mari producători, să ofere mână de lucru pentru companii importante și locuri de muncă pentru cetățenii săi. Iar asamblarea finală reprezintă o oportunitate pentru toate părțile”, a declarat președintele Boeing India, Salil Gupte, pentru Reuters.

Boeing a anunțat luna aceasta o fabrică în Hyderabad, unde avioanele de pasageri 737 vor fi transformate în avioane cargo dedicate, iar ambii producători de aeronave au fabrici de inginerie și mii de angajați în India. "Chiar și fără C295 FAL, amprenta industrială a Airbus în India generează deja mai multă valoare în valută și mai multe locuri de muncă pentru țară decât orice operațiune de asamblare modernă", a declarat Remi Maillard, președintele Airbus India și Asia de Sud, într-un e-mail.

Arată potențialul unei țări

Analiștii din domeniul aerospațial estimează că asamblarea reprezintă doar 5-7% din valoarea unei aeronave, dar este adesea văzută ca o victorie politică. "De fapt, apari pe hartă, ești pus pe hartă, demonstrează o economie în ascensiune în Asia și în lume, arată nivelul tehnologic al țării respective", a comentat Jerrold Lundquist, director general al The Lundquist Group.

Airbus a deschis o linie de producție A320 în nordul Chinei în 2008, în schimbul unui volum convenit de aeronave pentru companiile aeriene locale, în condițiile în care cota sa pe piața chineză era de numai 30%. Dar, în timp ce autoritățile chineze trebuie să aprobe comenzile de aeronave, analiștii spun că guvernul de la New Delhi are puțină influență formală asupra comenzilor venite din partea companiilor sale aeriene private, conștiente de costuri.

Boeing nu a înființat niciodată o linie de asamblare comercială în afara SUA, deși McDonnell Douglas a asamblat câteva avioane în China înainte de a fi cumpărată de Boeing în 1997. În 2018, a deschis un centru de finalizare a cabinei 737 în Zhoushan, China.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9696
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9696
USD
Azi 4.6562
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.6562
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 02-06-2023
EUR flag1 EUR = 4.9696 RON
USD flag1 USD = 4.6562 RON
GBP flag1 GBP = 5.7565 RON
CHF flag1 CHF = 5.1125 RON
AUD flag1 AUD = 3.0176 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.4138 RON
HUF flag1 HUF = 0.0134 RON
JPY flag1 JPY = 0.0333 RON
NOK flag1 NOK = 0.4134 RON
SEK flag1 SEK = 0.4255 RON
XAU flag1 XAU = 293.0418 RON
Monede Crypto
1 BTC = 126406.47RON
1 ETH = 8814.51RON
1 LTC = 441.59RON
1 XRP = 2.40RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.98% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.55%
6 luni: 6.65%
12 luni: 6.84%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12200.44 -0.24%
BET-BK 2327.44 -0.12%
BET-FI 50855.65 -0.22%
BET-NG 940.41 -0.34%
BET-TR 24240.73 -0.25%
BET-TRN 24076.61 -0.25%
BET-XT 1066.70 -0.20%
BET-XT-TR 2100.63 -0.20%
BET-XT-TRN 2087.54 -0.20%
BETAeRO 883.23 0.73%
BETPlus 1818.36 -0.21%
RTL 27048.38 -0.05%

Opinii

Inteligența Artificială poade deveni la fel de periculoasă ca un război nuclear
Profesorul de economie, Mircea Coșea

Greva profesorilor. Mircea Coșea: Este scularea din adormire a unei categorii a populației

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit...

Despre profesori și guvernanți

Comunicate de presa

La munte sau la mare, oriunde, dar nu în oraș

În minivacanța de Rusalii, românii preferă destinațiile turistice din țară

Care sunt tarifele practicate, în aceste zile,...

Rabla. Foto: Pexels.com
Este vorba de instlarea unor dispozitive

Modificarea lansării Programului Protecția speciilor de faună sălbatică

Administrația Fondului pentru Mediu anunță...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1