Trotinetele defecte pun în pericol viața bucureștenilor. Haos administrativ: Primăria Capitalei pasează, Poliția Locală nu știe

Oana Pavelescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Accident cu trotinetă / Foto: Freepik
EXCLUSIV
Accident cu trotinetă / Foto: Freepik

O trotinetă care nu frânează și o companie care nu răspunde: cum ajungem să circulăm în pericol pe străzile orașului.

Un incident grav, nicio reacție. În urmă cu câteva zile, o trotinetă electrică închiriată de la compania Ridesplash nu a răspuns la comenzi: frâna nu a funcționat, iar utilizatorul a fost nevoit să sară în mers pentru a evita un impact direct într-o intersecție aglomerată. În urma incidentului, persoana s-a ales cu răni la gleznă și genunchi.

Compania, contactată oficial de publicația noastră, nu a oferit niciun răspuns. Tăcerea persistă, iar riscurile pentru sănătatea publică se amplifică.

Cine autorizează trotinetele electrice și cine le verifică

În România, primăriile municipale sau de sector sunt responsabile pentru autorizarea operatorilor de trotinete electrice. Firmele primesc aviz de funcționare din partea Comisiei Tehnice de Circulație, iar utilizarea spațiului public este reglementată prin contracte cu plata unor redevențe zilnice pentru fiecare vehicul aflat în circulație.

Verificarea tehnică a trotinetelor revine exclusiv în sarcina operatorilor, care sunt obligați să:

  • asigure starea tehnică optimă a fiecărei unități,

  • efectueze inspecții periodice, de regulă cel puțin o dată pe săptămână (conform standardelor din marile orașe europene),

  • țină evidența reparațiilor și intervențiilor în registre tehnice,

  • retrag imediat din flota activă orice unitate cu defecțiuni.

Cu toate acestea, Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București a transmis, în mod oficial, că nu deține niciuna dintre informațiile legate de autorizarea și verificarea operatorului SPLASH MOBILITY SRL – Ridesplash. Asta deși această companie activează pe domeniul public al Capitalei și oferă servicii în regim comercial pentru mii de utilizatori.

Faptul că autoritatea care ar trebui să supervizeze utilizarea trotuarelor nu cunoaște nici dacă operatorul e autorizat, nici câte trotinete are, nici dacă acestea sunt verificate tehnic, constituie un semnal de alarmă grav.

Ce spune legea: între răspundere civilă și penală

Un accident provocat de o trotinetă defectă poate atrage mai multe forme de răspundere:

  • Răspundere civilă delictuală: firma este obligată să despăgubească victima dacă se dovedește că nu a întreținut corespunzător trotineta.

  • Asigurare RCA pentru afaceri: operatorii ar trebui să aibă o poliță care acoperă daunele suferite de clienți.

  • Răspundere penală: în cazul unor vătămări corporale grave, dacă se dovedește neglijența gravă, administratorii firmei pot fi trași la răspundere penală (art. 196 Cod Penal – vătămare corporală din culpă).

Victima are dreptul să:

  • formuleze plângere scrisă către companie,

  • notifice Autoritatea pentru Protecția Consumatorului (ANPC),

  • solicite intervenția Poliției Locale,

  • introducă acțiune în instanță pentru despăgubiri.

Cine este Splash Mobility: firmă cu un angajat și pierderi majore

Firma care operează flota Ridesplash – SPLASH MOBILITY SRL – are un profil financiar fragil:

  • Cifra de afaceri (2024): 1,58 milioane lei (în scădere cu 35% față de 2023),

  • Pierdere brută: 349.560 lei,

  • Profit net: zero (după 427.000 lei profit în 2023),

  • Angajați: doar 1 persoană raportată în tot anul 2024.

Compania are o capacitate estimată de plată de doar 34.000 lei, iar riscul comercial calculat de Termene.ro este „mediu” (5.4/10). Probabilitatea de insolvență este scăzută statistic, dar vulnerabilitatea la presiuni financiare este evidentă.

Hazardul și șansa

O companie cu un singur angajat, fără reacție publică după un incident potențial grav, reușește să opereze zilnic pe străzile Bucureștiului și ale altor orașe. Mai grav, autoritățile Capitalei nici măcar nu știu dacă această firmă are autorizație sau dacă își întreține trotinetele.

Bucureștenii circulă, așadar, la noroc, pe trotinete care nu frânează, în lipsa oricărui control real din partea celor care ar trebui să garanteze siguranța publică.

Compania Spash Mobility nu a dorit să răspundă solicitărilor DCBusiness.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0263
Diferența -0.0027
Zi precendentă 5.029
USD
Azi 4.3478
Diferența 0.0048
Zi precendentă 4.343
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0263 RON
USD flag1 USD = 4.3478 RON
GBP flag1 GBP = 5.8911 RON
CHF flag1 CHF = 5.3505 RON
AUD flag1 AUD = 2.8404 RON
DKK flag1 DKK = 0.6739 RON
CAD flag1 CAD = 3.2059 RON
HUF flag1 HUF = 0.0125 RON
JPY flag1 JPY = 0.0300 RON
NOK flag1 NOK = 0.4393 RON
SEK flag1 SEK = 0.4583 RON
XAU flag1 XAU = 472.9534 RON
Monede Crypto
1 BTC = 451967.90RON
1 ETH = 10765.85RON
1 LTC = 362.30RON
1 XRP = 9.39RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET18705.160.77%
BET-BK3510.480.34%
BET-EF1015.500.87%
BET-FI61386.00-0.51%
BET-NG1341.400.95%
BET-TR43108.050.78%
BET-TRN41709.220.78%
BET-XT1593.970.62%
BET-XT-TR3596.940.64%
BET-XT-TRN3489.090.63%
BETAeRO865.120.09%
BETPlus2745.460.70%
RTL41623.580.86%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel