Trenurile "GLONȚ" nu au pasageri! Ce se întâmplă în Japonia

Antonia Popescu |
Data publicării:
Trenurile "GLONȚ" nu au pasageri! Ce se întâmplă în Japonia
Trenurile "GLONȚ" nu au pasageri! Ce se întâmplă în Japonia

Nu doar companiile aeriene au de suferit de pe urma pandemiei de coronavirus, ci şi faimoasele ''trenuri glonţ'' din Japonia, care în prezent sunt utilizate doar de câţiva navetişti, transmite Bloomberg.

"Văd mai mulţi angajaţi care fac curăţenie decât pasageri care coboară din tren", spune Taro Aoki, care supervizează mai multe restaurante fast-food în secţiunea gării centrale din Tokyo de unde pleacă trenurile regionale.

East Japan Railway Co. şi West Japan Railway Co., doi dintre cei mai mari operatorii de trenuri de mare viteză din Japonia, se aştepată la cele mai mari pierderi de după privatizarea reţelei de cale ferată din Japonia, în 1987. Compania East JR se aşteaptă la pierderi de 418 miliarde yeni (patru miliarde de dolari) în exerciţiul financiar actual, care se încheie la 31 martie 2021, faţă de un profit de 198,4 miliarde yeni în exerciţiul anterior. Rivalii de la West JR se aşteaptă la pierderi de 240 miliarde yeni.

Marea Britanie trebuie să DESPĂGUBEASCĂ Toyota și Nissan. Află motivul

Fotografiile postate pe reţelele de social media arată cât de goale au devenit trenurile de mare viteză.

"Aşa arată chiar şi după ce au redus la jumătate preţul biletelor", spune un utilizator de Twitter, după ce a postat o fotografie cu un vagon de tren complet gol operat de East JR. "După ce am plecat din gara Morioka, trenul s-a golit", a adăugat el.

O campanie naţională, intitulată Go To, destinată stimulării călătoriilor interne nu a dat impulsul aşteptat pentru trenurile shinkansen sau "trenurile glonţ" din Japonia. Lansată în luna iulie, această campanie oferea subvenţii de până la 50% pentru transport, hoteluri şi puncte de atracţie turistică din întreaga Japonia. Iniţial, capitala Tokyo a fost exclusă din această campanie, după care a fost adăugată recent.

Însă, în condiţiile în care numărul cazurilor de infecţie cu coronavirus a crescut, iar oamenii au devenit reticenţi în a pleca în vacanţe de teama infecţiei, unii politicieni au etichetat campania Go To drept un eşec. Alţii şi-au exprimat îngrijorarea că promovarea turismului va duce la răspândirea mai rapidă a virusului Covid-19 în Japonia. Iar mulţi oameni care vor să călătorească au preferat să utilizeze automobilul propriu pentru a evita contactul uman.

Cel mai probabil "este imposibil să revenim la perioada pre-Covid", susţine directorul de marketing de la East JR, Yoshitaka Watanabe. Acesta a dezvăluit că industria se aştepta la o revenire în formă de "V", însă cel mai probabil va fi una în formă de "L".

În luna august, numărul pasagerilor la trenurile de mare viteză ale East JR era cu 74% mai mic decât în luna august a anului trecut. Acelaşi indicator la compania Central Japan Railway Co. arată o scădere similară. Această companie a înregistrat un profit net de 656 miliarde yeni în exerciţiul încheiat la 31 martie 2020, însă, pentru exerciţiul curent, se aşteaptă la pierderi de 53,3 miliarde yeni.

Pentru a depăşi această criză, una dintre strategiile avute în vedere de East JR vizează extinderea operaţiunilor de logistică pentru a livra produse alimentare locale şi delicatese regionale, precum struguri, pere şi peşte către consumatori.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.1222
Diferența 0.0231
Zi precendentă 5.0991
USD
Azi 4.5369
Diferența 0.0471
Zi precendentă 4.4898
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.1222 RON
USD flag1 USD = 4.5369 RON
GBP flag1 GBP = 6.0212 RON
CHF flag1 CHF = 5.4930 RON
AUD flag1 AUD = 2.9098 RON
DKK flag1 DKK = 0.6866 RON
CAD flag1 CAD = 3.2688 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0313 RON
NOK flag1 NOK = 0.4377 RON
SEK flag1 SEK = 0.4687 RON
XAU flag1 XAU = 487.0692 RON
Monede Crypto
1 BTC = 456649.06RON
1 ETH = 9172.30RON
1 LTC = 422.29RON
1 XRP = 10.22RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16324.71-1.79%
BET-BK3076.14-1.23%
BET-EF890.65-1.86%
BET-FI57538.38-0.73%
BET-NG1185.43-1.68%
BET-TR35998.73-1.79%
BET-TRN34990.64-1.79%
BET-XT1399.94-1.59%
BET-XT-TR3034.72-1.59%
BET-XT-TRN2956.06-1.59%
BETAeRO803.77-0.27%
BETPlus2406.75-1.75%
RTL36497.95-1.84%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Nu suntem loviți de tsunami, ci de greșelile făcute. Mircea Coșea: ”Am o teamă de viitor”

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit,...

Adrain Negrescu / Foto: Facebook

”Roșul” de la bursă ar putea fi primul pas. Următorul, deprecierea leului

Analistul financiar Adrian Negrescu a respins...

Profesorul Mircea Coșea / FOTO: Arhivă

Comunicate de presa

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik

Parcuri fotovoltaice. Alte 60 de contracte semnate cu primării și entități publice

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, anunță...

Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM

Guvernul a aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pentru anul 2025

În ședința de Guvern de astăzi, la propunerea...

Leadership creativ

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel