Se scumpesc autoturismele noi? Furnizorii din industria auto majorează preţurile pentru componentele livrate uzinelor

DCBusiness Team |
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Furnizorii din industria auto majorează preţurile pentru Ford şi ceilalţi producători auto.

Furnizorii din industria auto majorează preţurile percepute clienţilor lor în general, nu doar pentru Ford, care a avertizat săptămâna aceasta că va înregistra costuri cu furnizarea cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima în acest trimestru, transmite Reuters.

Câţiva furnizori au anunţat că nu doar Ford are de suferit, deoarece în general producătorilor auto li s-a cerut să suporte mai mult din povara furnizorilor, afectaţi de creşterea preţurilor la energie şi la materiile prime, precum şi de costurile ridicate cu forţa de muncă. Furnizorii contactaţi de Reuters au precizat că au majorat preţurile componentelor auto între 7% şi 20%.

"Pe parcursul anului, din ce în ce mai mulţi furnizori au perceput clienţilor lor din industria auto preţuri mai mari", a afirmat Andreas Weller, director al producătorului de componente de aluminiu Aludyne.

Acesta a explicat că doar în Europa preţurile la gaze şi electricitate au crescut de aproape 10 ori faţă de acum doi ani, în urma invaziei Ucrainei, în timp ce în Statele Unite aceste preţuri sunt de cinci ori mai mari.

Din cauza acestor presiuni, Ford avertiza că în acest trimestru costurile cu furnizarea, legate de inflaţie, vor fi cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima, iar compania va avea în stoc 40.000 - 45.000 de vehicule cărora le lipsesc unele componente, ceea ce va întârzia vânzările. Avertismentul a provocat o scădere semnificativă a acţiunilor Ford, dar au fost afectate şi titlurile altor producători auto, cum ar fi General Motors şi Stellantis.

Bob Roth, co-proprietar al of RoMan Manufacturing, producător de componente auto în Michigan, a explicat că singurul sector unde firma a văzut o scădere a preţurilor a fost la cupru.

Şeful Vitesco Technologies, Andreas Wolf, a anunţat că în urma creşterii costurilor materiilor prime, producătorii auto vor plăti mai mult pentru componente şi probabil vor majora preţurile vehiculelor.

"Anunţul Ford arată că nu s-au încheiat problemele din industria auto. Este doar o problemă de timp până când furnizorii vor majora preţurile", apreciază analiştii de la Morgan Stanley.

În ultimii doi ani, producătorii auto s-au confruntat cu o serie de perturbări în lanţurile de aprovizionare, care au întârziat în mod repetat producţia de vehicule, deseori din cauza deficitului de semiconductori.

 

Citeşte şi: Ford avertizează în privinţa riscurilor provocate de inflaţie

 

Costurile Ford cu furnizarea, legate de inflaţie, vor fi cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima în acest trimestru, iar compania va avea în stoc 40.000 - 45.000 de vehicule cărora le lipsesc unele componente, ceea ce va întârzia vânzările, transmite Reuters.

Al doilea producător auto american şi-a reconfirmat previziunile privind obţinerea în acest an a unui profit ajustat înainte de taxe şi impozite între 11,5 şi 12,5 miliarde de dolari, "în pofida limitelor privind disponibilitatea anumitor componente, precum şi a plăţilor mai ridicate făcute furnizorilor, pentru a contracara efectele inflaţiei".

"Pe baza recentelor negocieri, costurile cu furnizarea, legate de inflaţie în trimestrul trei vor fi de aproximativ un miliard de dolari mai ridicate decât se estima iniţial", a informat Ford.

Deficitul de componente va avea ca rezultat un număr mai mare de vehicule construite dar rămase în stoc.

Ford a estimat că 40.000 - 45.000 de vehicule "vor fi finalizate şi vândute dealerilor în trimestrul patru", acestea fiind în principal modele scumpe - camioane şi SUV-uri.

De asemenea, Ford se aşteaptă la un profit ajustat înainte de taxe şi impozite între 1,4 şi 1,7 miliarde de dolari în trimestrul trei.

În iulie, Ford avertiza că se confruntă cu o continuare a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.

"Furnizorii au lucrat nonstop în timpul pandemiei... vedem că problemele din lanţurile de aprovizionare afectează producţia", a afirmat directorul financiar al Ford, John Lawler.

În ultimii doi ani producătorii auto s-au confruntat cu o serie de perturbări în lanţurile de aprovizionare, care au întârziat în mod repetat producţia de vehicule, deseori din cauza deficitului de semiconductori.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9761
USD
Azi 4.6386
Diferența -0.0181
Zi precendentă 4.6567
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 26-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.6386 RON
GBP flag1 GBP = 5.8067 RON
CHF flag1 CHF = 5.0843 RON
AUD flag1 AUD = 3.0283 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3920 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0298 RON
NOK flag1 NOK = 0.4234 RON
SEK flag1 SEK = 0.4274 RON
XAU flag1 XAU = 346.8933 RON
Monede Crypto
1 BTC = 298732.19RON
1 ETH = 14576.52RON
1 LTC = 396.83RON
1 XRP = 2.43RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16993.38 0.13%
BET-BK 3121.78 0.04%
BET-FI 59916.14 -0.22%
BET-NG 1215.30 0.04%
BET-TR 35259.19 0.13%
BET-TRN 34446.52 0.13%
BET-XT 1445.98 0.02%
BET-XT-TR 2966.52 0.02%
BET-XT-TRN 2903.00 0.02%
BETAeRO 1062.04 0.21%
BETPlus 2510.53 0.15%
RTL 37310.53 0.11%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel