Revoluție în industria acumulatorilor. Bateria care se încarcă în numai 90 de secunde

Oana Pavelescu |
Data publicării:
Noul acumulator se bazează pe o tehnologie revoluționară
Noul acumulator se bazează pe o tehnologie revoluționară

O companie britanică de inginerie este pe cale să revoluționeze întreaga industrie a bateriilor, fără a fi necesare pământuri rare iar încărcarea ar dura numai câteva zeci de secunde.

Mahle Powertrain și Allotrope Energy au prezentat o nouă tehnologie de baterii care se pare că oferă o reîncărcare ultra-rapidă, alături de o bună densitate de putere. Combinând avantajele supercondensatoarelor și ale bateriilor litiu-ion tradiționale, tehnologia litiu-carbon ar trebui să permită o încărcare completă într-un timp similar cu cel de realimentare a unui vehicul cu combustie internă. În plus, celulele Li-C nu conțin metale din pământuri rare, sunt complet reciclabile și nu sunt susceptibile la evenimente incontrolabile, rpecum autocombustie sau explozie.

"Anxietatea legată de autonomie este adesea citată ca fiind principala barieră în calea adoptării vehiculelor electrice, dar dacă bateria ar putea fi reîncărcată în același timp în care este nevoie pentru a realimenta un vehicul convențional cu motor cu ardere internă, o mare parte din această îngrijorare dispare", a declarat Dr. Mike Bassett, șeful departamentului de cercetare al Mahle Powertrain.

"Odată cu creșterea serviciilor de livrare, a crescut rapid utilizarea mopedelor pe benzină pentru livrări urbane, cum ar fi mesele la pachet, iar acest lucru a contribuit la problemele legate de calitatea aerului din orașele noastre", a spus Bassett. "Decarbonizarea acestor livrări s-a dovedit până acum dificilă fără a menține un stoc de baterii interschimbabile scumpe sau fără a trece la un vehicul electric mai mare și mai greu, cu un consum de energie mai mare."

Citește și: Tesla a fost detronată de start-up-ul Lucid Motors

Cu toate acestea, în cadrul unui proiect de colaborare cu Allotrope Energy, Mahle Powertrain a analizat modul în care un moped electric ar putea fi utilizat ca vehicul de livrare urban alimentat de o baterie litiu-carbon de capacitate mică și ieftină. Studiul s-a axat pe un serviciu de livrare de fast-food cu motoretă electrică în oraș, cu o rază de acțiune de 25 km. O baterie litiu-ion convențională de 500Wh ar necesita o reîncărcare la mijlocul schimbului care, chiar și cu un încărcător rapid, ar dura mai mult de 30 de minute. În plus, încărcarea rapidă regulată reduce durata de viață a bateriei până la punctul în care ar trebui probabil înlocuită la fiecare an sau doi. Cu toate acestea, un pachet de litiu-carbon ar putea fi reîncărcat la 20 kW în doar 90 de secunde, ceea ce înseamnă că o încărcare completă ar putea fi realizată în timpul necesar pentru colectarea următoarei livrări.

Tehnologia litiu-carbon a Allotrope Energy are un anod de tip baterie cu rată mare și un catod de mare capacitate de tip condensator electric cu strat dublu (EDLC), separate de un electrolit organic. Rezultatul este o celulă de baterie care, aparent, nu suferă niciunul dintre efectele de degradare termică la care sunt supuse bateriile tradiționale pe bază de litiu. Stabilitatea sa, chiar și la temperaturi ridicate, permite furnizarea unui curent ridicat și o reîncărcare rapidă, toate acestea fără a fi nevoie de sisteme complexe de răcire externă sau de sisteme elaborate de gestionare a bateriei.

În plus, catodul său de tip condensator permite o durată de viață de peste 100.000 de cicluri, mult mai mare decât cea a bateriilor convenționale, în timp ce eliminarea metalelor de pământuri rare și reciclabilitatea completă a designului îl fac mai bun pentru mediu atât în timpul producției, cât și mult timp după aceea.

"Cu o încărcare ultra-rapidă, dimensiunea bateriei poate fi optimizată pentru a se potrivi scenariilor în care va fi utilizat vehiculul, iar acest lucru duce nu numai la economii de greutate, ci și la reduceri de costuri care reduc la rândul lor și mai mult barierele în calea decarbonizării", a declarat Bassett. "Adevărata provocare a constat în proiectarea arhitecturii electrice capabile să absoarbă rate de încărcare atât de mari. În plus, neexistând pe piață sisteme de încărcare adecvate care să poată furniza aceste rate de încărcare de la o sursă de alimentare domestică, am creat propriul nostru design personalizat."

Soluția la care a ajuns echipa lui Bassett folosește propriul său acumulator de energie încorporat, bazat pe condensatori, pentru a oferi o încărcare ultra-rapidă de până la 20 kW prin creșterea puterii de la o conexiune monofazată obișnuită de 7 kW, reducând astfel costurile și complexitatea și eliminând în același timp nevoia de modernizări costisitoare ale conexiunii la rețeaua electrică.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9762
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9758
USD
Azi 4.6699
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6712
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 23-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9762 RON
USD flag1 USD = 4.6699 RON
GBP flag1 GBP = 5.7698 RON
CHF flag1 CHF = 5.1198 RON
AUD flag1 AUD = 3.0092 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.4052 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0302 RON
NOK flag1 NOK = 0.4241 RON
SEK flag1 SEK = 0.4286 RON
XAU flag1 XAU = 344.5697 RON
Monede Crypto
1 BTC = 308904.87RON
1 ETH = 14883.91RON
1 LTC = 394.23RON
1 XRP = 2.54RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16904.85 0.15%
BET-BK 3106.19 -0.01%
BET-FI 59695.15 -0.69%
BET-NG 1204.35 0.17%
BET-TR 35075.52 0.15%
BET-TRN 34267.07 0.15%
BET-XT 1438.66 0.04%
BET-XT-TR 2951.49 0.04%
BET-XT-TRN 2888.30 0.04%
BETAeRO 1054.18 -0.35%
BETPlus 2498.16 0.12%
RTL 37124.91 0.18%

Comunicate de presa

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...

Foto: Pexels.com
Mircea Tomescu, CMO eMAG  Romania, Bulgaria, Ungaria

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel