Regele englez al autobuzelor electrice își lansează ofensiva pe Bătrânul continent

Simona Haiduc |
Data publicării:
Autobuz / FOTO: https://wrightbus.com/en-gb/news-and-media
Autobuz / FOTO: https://wrightbus.com/en-gb/news-and-media

Compania Wrightbus, cantonată, pentru moment, pe piața britanică a autobuzelor electrice, a semnat o serie de cinci contracte în Germania. Sub conducerea lui Jean-Marc Gales, un veteran al industriei auto europene, grupul și-a dublat, practic, producția în doi ani. 

Sectorul autobuzelor 100% electrice începe să prindă viteză în Europa. Iar de la baza sa industrială din Ballymena, un orășel din Irlanda de Nord, un jucător puțin cunoscut în altă parte decât în ​​Marea Britanie intenționează să cucerească o cotă bună din noua piață, înfruntându-i pe rivalii europeni sau chinezi.

Wrightbus, care a proiectat mai multe generații din celebrele autobuze roșii cu etaj din Greater London, a parcurs un drum lung. Plasată sub supraveghere judiciară în timpul falimentului său în 2019 din cauza unor probleme legate de lichiditate, compania înființată după război în 1946 a fost imediat preluată de antreprenorul Jo Bamford, moștenitorul mașinilor de construcții JCB.

Fostă fabrică de țigări

Acolo, într-o fostă fabrică de țigări Gallaher abandonată în 2017, se nasc acum noile autobuze cu emisii zero. Modele care în curând vor putea deservi piețe îndepărtate precum Hong Kong sau chiar Australia.

Noul proprietar i-a încredințat această nouă provocare „verde” lui Jean-Marc Gales, un veteran al industriei auto din Luxemburg. A lucrat în special la BMW, Mercedes, Peugeot-Citroën, Opel, Lotus. Iar mai recent la Williams Advanced Engineering, firmă specializată în baterii electrice pentru toate tipurile de transport (autoturisme, camioane, trenuri etc.), dar și la EuroGroup Laminations, producător de rotoare și statoare recent listat la Milano

Numărul trei în top

Acum, Wrightbus intentioneaza să-și consolideze rapid poziția pe Bătrânul continent. „Pe segmentul european al autobuzelor cu emisii zero, am fost pe locul 12 în 2022, am urcat pe patru anul trecut și sperăm să fim pe locul trei anul acesta (după grupul german MAN și compania chineză Yutong)”, continuă directorul general.

Pe baza constructorului nord-irlandez, revenirea este deja vizibilă. „În urmă cu doi ani, aici s-au fabricat 400 de autobuze, în 2023 s-a ajuns la 623, pentru ca anul acesta să depășim 1.000 de unități”, explică Jean-Marc Gales. Carnetele de comenzi sunt pline până în aprilie 2025, se analizează posibilitatea introducerii unui program de lucru în trei schimburi. De asemenea, se are în vedere o creștere a cifrei de afaceri de la 300 de milioane de lire sterline anul trecut, la peste 500 de milioane anul acesta. Din care peste 20 de milioane anual sunt imediat reinvestite în cercetare și dezvoltare.

Potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), piața autobuzelor electrice noi a crescut cu 39% anul trecut, la 5.166 de unități înmatriculate. Aceasta îi conferă o pondere de 15,9% din totalul achizițiilor, cu siguranță în creștere constantă, dar încă departe de motorina care încă reprezintă 62,3% din vânzări.

Deocamdată, aproximativ 95% din livrările Wrightbus sunt încă destinate Regatului Unit sau Republicii Irlanda (Eire). Dar seria de cinci contracte încheiate în Germania (Köln, Saarbrück, Cottbus etc.) va schimba  curând situația, cu peste 150 de comenzi doar în această țară. În Franța, palmaresul companiei este încă incomplet.

Benelux, Elveția și Austria sunt, de asemenea, printre țintele desemnate. Din fericire, Brexit-ul nu este un handicap pentru deservirea continentului, potrivit lui Jean-Marc Gales, deoarece acordurile speciale privind Irlanda de Nord fac posibilă exportarea vehiculelor sale urbane în UE fără taxe.

Pentru moment, autobuzele cu hidrogen rămân mai scumpe de cumpărat decât modelele electrice cu baterie (80% din livrările actuale de Wrightbus). Dar „convingerea mea este că diferența de preț dintre cele două tehnologii va dispărea în trei ani, pentru că prețul unei pile de combustibil de 80 de kilowați va scădea cu 50% în doi sau trei ani”, prezice omul de afaceri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9744
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.9757
USD
Azi 4.594
Diferența 0.0051
Zi precendentă 4.5889
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9744 RON
USD flag1 USD = 4.5940 RON
GBP flag1 GBP = 5.8371 RON
CHF flag1 CHF = 5.0203 RON
AUD flag1 AUD = 3.0372 RON
DKK flag1 DKK = 0.6667 RON
CAD flag1 CAD = 3.3469 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4322 RON
SEK flag1 SEK = 0.4285 RON
XAU flag1 XAU = 345.4718 RON
Monede Crypto
1 BTC = 314781.66RON
1 ETH = 17966.63RON
1 LTC = 387.46RON
1 XRP = 2.42RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.06%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17680.50 1.41%
BET-BK 3227.37 0.70%
BET-FI 58826.12 -0.36%
BET-NG 1264.99 1.96%
BET-TR 37417.56 1.48%
BET-TRN 36494.18 1.47%
BET-XT 1497.70 1.20%
BET-XT-TR 3132.73 1.27%
BET-XT-TRN 3060.61 1.27%
BETAeRO 1072.13 0.55%
BETPlus 2609.85 1.34%
RTL 38863.86 1.44%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel