Piața mondială de publicitate va crește cu 8,4% în acest an

Mara Ivan |
Data publicării:
Au apărut noi firme
Au apărut noi firme

Piaţa de publicitate, care în mod normal oglindeşte starea generală de sănătate a economiei, începe să îşi revină după vârfurile atinse în 2021, când a fost impulsionată de revenirea solidă a economiilor şi a consumului personal.

Industria mondială de publicitate ar urma să înregistreze în acest an o creştere de 8,4%, în pofida evoluţiilor geopolitice la nivel global şi a îngrijorărilor privind o recesiune, arată un raport publicat luni de agenţia de publicitate GroupM, o divizie a grupului britanic WPP, transmite Reuters.

Cifra de 8,4% exclude impactul publicităţii politice din SUA, care ar urma să ajungă la venituri de 13 miliarde de dolari în acest an, de la 12 miliarde de dolari în 2020, susţine GroupM.

Piaţa de publicitate, care în mod normal oglindeşte starea generală de sănătate a economiei, începe să îşi revină după vârfurile atinse în 2021, când a fost impulsionată de revenirea solidă a economiilor şi a consumului personal.

Printre motoarele de creştere din 2022 se numără: creşterea numărului de noi firme mici, care este posibil să îşi facă publicitate la un nivel mai mare decât firmele pe care le înlocuiesc, firmele de publicitate din "noua economie" finanţată de fondurile speculative care caută să crească, precum şi publicitatea peste hotare a firmelor chineze, susţin autorii raportului. În schimb, aşteptata încetinire a sectorului de e-commerce precum şi majorarea dobânzilor vor fi factori care vor frâna avansul pieţei de publicitate.

"Deşi economia pe ansamblu şi contextul este mai negativ acum decât era în decembrie, la nivel general, oamenii din industria noastră şi cred că mulţi experţi sunt excesiv de pesimişti cu privire la performanţele economiei pe ansamblu" a declarat Brian Wieser, preşedintele GroupM.

Autorii raportului prognozează că veniturile din publicitate pentru platformele digitale vor creşte cu 11,5% în 2022, după o creştere de 32% în 2021. Publicitatea digitală pe acele platforme vor reprezenta 67% din veniturile totale ale industriei în acest an, excluzând publicitatea politică din SUA.

Publicitatea pe televizor ar urma să înregistreze un avans de 4,4% în 2022, impulsionată de serviciile de streaming susţinute de reclame precum Pluto, divizie a Paramount Global, sau Tubi, proprietate a Fox Corp. Cu toate acestea, ritmul de creştere al publicităţii pe televizor ar urma să se aplatizeze în următorii cinci ani. Pentru multe firme de publicitate, YouTube va deveni o alternativă la televiziune, susţin autorii raportului. 

Citeșe și Capitalizarea social media a scăzut cu 180 miliarde de dolari. Snap a creat haosul

Acțiunile rețelelor de socializare au înregistrat o vânzare masivă după ce Snap a avertizat asupra unei scăderi a veniturilor și profiturilor pentru trimestrul curent.

Acțiunile companiei de tehnologie Snap, ale cărei principale venituri provin din publicitatea online, s-au prăbușit marți cu 40% la tranzacționare, cea mai mare scădere intraday din istoria companiei, potrivit Bloomberg. Valoarea de piață a proprietarului Snapchat, deținătorul mesagerului Snapchat, a scăzut cu aproximativ 15 miliarde de dolari, ajungând la 36,8 miliarde de dolari pe parcursul zilei, acțiunile Snap fiind tranzacționate la 13,4 dolari. 

Vânzarea a început cu acțiunile altor companii ale căror venituri depind de publicitatea online, inclusiv Meta Platforms, căreia îi aparține rețeaua de socializare Facebook, precum și Alphabet, care deține Google și YouTube, și cu acțiunile Twitter și Pinterest. Toate aceste companii au pierdut în total o capitalizare de 180 de miliarde de dolari.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9762
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9758
USD
Azi 4.6699
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6712
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 24-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9762 RON
USD flag1 USD = 4.6699 RON
GBP flag1 GBP = 5.7698 RON
CHF flag1 CHF = 5.1198 RON
AUD flag1 AUD = 3.0092 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.4052 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0302 RON
NOK flag1 NOK = 0.4241 RON
SEK flag1 SEK = 0.4286 RON
XAU flag1 XAU = 344.5697 RON
Monede Crypto
1 BTC = 311613.41RON
1 ETH = 15087.19RON
1 LTC = 397.83RON
1 XRP = 2.54RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16864.29 -0.09%
BET-BK 3105.65 -0.03%
BET-FI 60119.58 0.02%
BET-NG 1203.47 0.10%
BET-TR 34991.35 -0.09%
BET-TRN 34184.84 -0.09%
BET-XT 1436.79 -0.09%
BET-XT-TR 2947.66 -0.09%
BET-XT-TRN 2884.55 -0.09%
BETAeRO 1054.01 -0.36%
BETPlus 2491.73 -0.14%
RTL 37038.36 -0.05%

Comunicate de presa

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...

Foto: Pexels.com
Mircea Tomescu, CMO eMAG  Romania, Bulgaria, Ungaria

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel