Noul Renault Scenic: "Totul s-a schimbat, mai puțin numele" VIDEO

Simona Haiduc |
Data publicării:
Noul Scenic
Noul Scenic

A cincea generație a modelului Renault Scenic a fost prezentată luni la Salonul Auto de la Munchen și este gata să devină un simbol al "Made in France", scrie presa din Hexagon.

Construit la uzina Renault ElectricCity din Douai, noul Scenic E-Tech va intra pe mâna dealerilor de pe Bătrânul Continent la începutul anului viitor, cu posibilitatea de a alege între două propulsoare cu emisii zero, ambele alimentate de baterii LG nichel-manganese-cobalt (NMC).

Luca de Meo, directorul general al Renault a declarat că este încântat că poate produce noul Scenic în Franța: "Este pariul pe care ni-l asumăm, este o bătălie zilnică. Echipa este foarte motivată pentru că vrem să arătăm, cu Alpine, Megane și Renault 5, că putem fi competitivi în Franța. Este o bătălie pe care trebuie să o ducem dacă vrem să evităm deșertificarea industriei auto europene."

Versiunea standard este echipată cu un motor electric frontal care dezvoltă 125 kW (170 CP) și își extrage energia dintr-o baterie de 60 kWh care poate asigura o autonomie de peste 420 km conform ciclului WLTP. Încărcătorul rapid DC poate furniza până la 130 kW, cu un timp 0-100 km/h de 9,3 secunde și o viteză maximă de 150 km/h pentru această versiune.

Scenic E-Tech cu autonomie extinsă este echipat cu un motor mai puternic, care dezvoltă 160 kW (220 CP) și un cuplu de 300 Nm, fiind în același timp alimentat de o baterie mai mare, de 87 kWh, care oferă o autonomie estimată de peste 620 km, conform ciclului WLTP.

Viteza de la zero la 100 km/h se realizează în 8,4 secunde, iar viteza maximă este de 170 km/h. Ambele versiuni pot fi reîncărcate cu curent alternativ la o putere maximă de 22 kW. Ceea ce este interesant este că ambele baterii sunt alcătuite din module individuale care pot fi ușor de înlocuit și reparat individual, potrivit Renault.

Materiale reciclabile

Când vine vorba de respectul pentru mediu, cea de-a cincea generație Scenic nu duce lipsă de atuuri, încorporând până la 80% materiale reciclate pentru structura planșei de bord, 26% materiale reciclate pentru habitaclu, covoare realizate din sticle de plastic reciclate în proporție de 97%, precum și tapițerii (99,5%) fără piele, bineînțeles.

Acoperișul panoramic din sticlă opacă Solarbay este, de asemenea, fabricat din 50% deșeuri, în timp ce 37% din toate componentele metalice ale mașinii sunt realizate din materiale reciclate. Capota și ușile sunt realizate din aluminiu reciclat în proporție de 40%. Renault utilizează un sistem în circuit închis în care deșeurile sunt sortate, compactate și returnate furnizorului, care le introduce înapoi în lanțul său de producție.

Youtube video image

La interior, noul Scenic E-Tech Electric oferă cinci locuri, o podea complet plată și aproape 38,7 litri de spațiu de depozitare repartizat în toată cabina. Numai cotiera din spate oferă 3,6 litri de spațiu de depozitare și include suporturi rabatabile pentru smartphone-uri sau tablete, două suporturi pentru băuturi și două prize USB-C. Măsurând 4,4 metri lungime, 1,8 metri lățime și 1,5 metri înălțime, noul Renault Scenic are un volum al portbagajului de 545 de litri și cântărește 1.842 kg pentru versiunea de 87 kWh.

În ceea ce privește siguranța, noul vehicul electric de familie este echipat cu peste 30 de sisteme de asistență pentru șofer și funcții de siguranță, inclusiv controlul adaptiv al vitezei de croazieră sensibil la context, Stop & Go și centrarea pe bandă. În fine, în ceea ce privește prețul său, Luca de Meo insistă că va rămâne în aceeași gamă cu rivalii săi: "Va fi puțin sub 40.000 de euro, dar vom fi mai preciși la sfârșitul anului. În ceea ce privește costul total de proprietate, este comparabil cu o mașină hibridă din aceeași categorie"

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0851
Diferența -0.0014
Zi precendentă 5.0865
USD
Azi 4.429
Diferența 0.0083
Zi precendentă 4.4207
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0851 RON
USD flag1 USD = 4.4290 RON
GBP flag1 GBP = 5.7690 RON
CHF flag1 CHF = 5.4608 RON
AUD flag1 AUD = 2.8701 RON
DKK flag1 DKK = 0.6811 RON
CAD flag1 CAD = 3.1336 RON
HUF flag1 HUF = 0.0131 RON
JPY flag1 JPY = 0.0288 RON
NOK flag1 NOK = 0.4334 RON
SEK flag1 SEK = 0.4621 RON
XAU flag1 XAU = 565.0116 RON
Monede Crypto
1 BTC = 460259.78RON
1 ETH = 15218.13RON
1 LTC = 390.55RON
1 XRP = 10.13RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22700.590.24%
BET-BK4403.920.38%
BET-EF1240.530.30%
BET-FI81835.611.04%
BET-NG1704.680.21%
BET-TR52717.560.24%
BET-TRN50966.990.24%
BET-XT1953.750.32%
BET-XT-TR4443.800.32%
BET-XT-TRN4307.100.32%
BETAeRO913.57-0.46%
BETPlus3308.350.25%
RTL50925.560.24%

Opinii

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

Nazare, după depistarea fraudei cu mașini second-hand: Nimeni nu e mai presus de lege

O nouă schemă de fraudă fiscală de amploare,...

Gabriel Biriș

Gabriel Biriș, reacție la deciziile CCR: Amatorism sau sabotaj?

Avocatul Gabriel Biriș critică dur modul în...

Fermier / Foto: Oana Pavelescu

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel