Noua realitate în domeniul ospitalității: Cum a influențat pandemia

Antonia Popescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Noua realitate în domeniul ospitalității: Cum a influențat pandemia
Noua realitate în domeniul ospitalității: Cum a influențat pandemia

Chef Foa, jurat în emisiunea Masterchef România, explică, în exclusivitate pentru Spectacola, cum arată noua realitate din domeniul ospitalității, dar și cum a influențat pandemia gusturile românilor.

Florin Scripcă (Chef Foa) este unul dintre cei mai apreciați chefi din România. Un adevărat artist în bucătărie, Chef Foa urmează să decidă, alături de Chef Hadad și Chef Dumitrescu, cine va fi următorul Masterchef România. 

SPECTACOLA: Traversăm de multă vreme o perioadă delicată. Sunt aproape 2 ani de când mersul fizic la restaurant a fost poate mai complicat uneori, dar cu siguranță serviciul de livrare la domiciliu a început să fie o activitate firească pentru mulți români. Cum consideri că s-au schimbat gusturile și obiceiurile românilor în perioada pandemiei?

CHEF FOA: Într-adevăr, restaurantele s-au orientat spre livrările la domiciliu, însă asta nu este mereu o soluție viabilă pentru business. Pentru lanțul de resturante fast-casual de care mă ocup, vânzările online, prin agregatori, nu aveau cum să compenseze pierderile, având în vedere că suntem un business gândit pentru volume foarte mari. A fost doar o soluție pentru a rămâne activi în mintea clienților.  

Cei care obișnuiau să ne treacă pragul au continuat să comande produsele pe care le știau deja din restaurantele noastre, însă mâncarea gătită și servită imediat este mult mai savuroasă decât una care călătorește într-o cutie. Lucru firesc, de altfel, căci a lua masa în oraș nu este doar despre a mânca, este o experiență completă pentru toate simțurile. 
Cu siguranță, cei pasionați de gătit și-au ascuțit abilitățile în această perioadă, căci au gătit mai mult acasă. Însă cei care nu au această pasiune sau nu au timpul necesar să se ocupe de ea s-au reorientat spre diferite soluții, iar acum ușor-ușor își pot relua chiar și vechile obiceiuri de a merge în restaurante.

Gusturile nu s-au schimbat major în această perioadă, spun asta prin prisma experienței din restaurantele noastre. Observ, totuși, mai multă atenție legată de ingrediente – să fie mai sănătoase, de calitate – ceea ce pentru mine este o bucurie. 

SPECTACOLA:  Pe de altă parte, cum a influențat pandemia partea de servicii din domeniul ospitalității? Ce soluții au găsit restaurantele pentru a rămâne în piață și pentru a atrage clienții?

CHEF FOA: A fost și este, în continuare, o perioadă care ne-a forțat pe toți să ne reinventăm, să găsim soluții creative pentru a supraviețui, dar fără să ne uităm valorile. Dar, cum ziceam și mai sus, parteneriatele cu agregatori au fost unul dintre elementele care ne-au ajutat să rămânem activi, mai ales în perioarele de lockdown total, atât pentru cei din echipă, cât și pentru clienți. Cei care ne știau, ne-au căutat și s-au bucurat să ne găsească pe aplicații, iar alții ne-au descoperit și au rămas clienții noștri.

Schimbările operaționale pe care a trebuit să le facem – mă refer la distanțare, modalități noi de prezentare a preparatelor – nu au fost pentru a atrage clienții, ci mai degrabă pentru a le garanta că sunt în siguranță și a-i face să se simtă bine chiar și în acest context nou pentru noi toți.

Însă chiar și cu toate aceste schimbări, am încercat să rămânem cât mai aproape de normalul cu care erau obișnuiți clienții deja fideli. 

Citește continuarea pe SPECTACOLA.RO

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența 0.0026
Zi precendentă 4.9737
USD
Azi 4.6818
Diferența 0.0154
Zi precendentă 4.6664
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 16-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.6818 RON
GBP flag1 GBP = 5.8284 RON
CHF flag1 CHF = 5.1289 RON
AUD flag1 AUD = 3.0047 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3944 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0303 RON
NOK flag1 NOK = 0.4262 RON
SEK flag1 SEK = 0.4279 RON
XAU flag1 XAU = 356.8240 RON
Monede Crypto
1 BTC = 289744.62RON
1 ETH = 14125.97RON
1 LTC = 364.10RON
1 XRP = 2.29RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16811.20 -0.57%
BET-BK 3082.20 -0.87%
BET-FI 60140.71 -0.56%
BET-NG 1201.09 -0.59%
BET-TR 34881.21 -0.57%
BET-TRN 34077.24 -0.57%
BET-XT 1432.99 -0.62%
BET-XT-TR 2939.88 -0.62%
BET-XT-TRN 2876.95 -0.62%
BETAeRO 1066.95 0.06%
BETPlus 2484.87 -0.58%
RTL 36892.26 -0.57%

Comunicate de presa

Contrabanda cu tutun
O linie electrică inedită în România
Kaufland

Programul de 1 Mai şi Paşte al magazinelor Kaufland

Kaufland România anunță programul magazinelor...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel