Nintendo lansează un nou joc din ciclul „Zelda”

Creatorii jocului speră că va fi un succes fantastic / FOTO: https://www.facebook.com/HonHai.Technology/photos
Creatorii jocului speră că va fi un succes fantastic / FOTO: https://www.facebook.com/HonHai.Technology/photos

Jocurile francizei s-au vândut până în prezent în peste 125 de milioane de copii în întreaga lume.

Gigantul japonez de jocuri video Nintendo lansează o nouă ediție din „Zelda”, saga sa creată în urmă cu aproape 40 de ani, mizând pe entuziasmul pe care îl trezește pentru a susține vânzările mai vechii sale console Switch. Un elf într-o tunică verde înarmat cu o sabie, o prințesă ce trebuie salvată: în timp ce această nouă parte, intitulată „Lacrimile Regatului”, dezlănțuie deja pasiuni cu milioane de vizualizări pentru fiecare extras video publicat pe internet, cum se explică succesul seriei inventate de Shigeru Miyamoto, creatorul vedetă al Nintendo și personajul Mario?

„Este greu de exprimat în cuvinte ce îl face pe Zelda atât de unic”, spune Katsuhiko Hayashi, redactor-șef al revistei japoneze Famitsu, lider în industrie. „Sunt puzzle-uri de rezolvat, elemente de acțiune, un univers specific seriei. Primul episod din „The Legend of Zelda”, lansat în 1986, a explodat la acea vreme prin ineditul lui: jucătorul abandonat, practic, aproape fără indicații în mijlocul unui tărâm nemărginit presărat cu păduri, lacuri, peșteri și munți, inspirat de explorările copilăriei în satul nipon Miyamoto.

Un succes imediat

Lansat la doar câteva luni după „Super Mario Bros”, ”Zelda” a fost opusul celebrului joc de platforme în care instalatorul cu mustață aleargă pur și simplu de la stânga la dreapta. În ”Zelda”, jucătorul este ”încurajat să exploreze, să descopere și să cartografiaze universul său, să facă față provocărilor”, a explicat Mark Brown, care analizează designul jocului pe canalul său YouTube. „Pe atunci, jocurile erau la început, dar Zelda a oferit această emoție, această minune de a pleca, pur și simplu, într-o aventură virtuală”, a completat Katsuhiko Hayashi. „Era deja o întreagă punere în scenă, ușile temniței se trânteau (...), un game design deja realizat”.

Succesul jocului - unde numele prințesei a fost împrumutat de la romanciera americană Zelda Fitzgerald - este imediat, iar universul său va fermeca generații de jucători, dar și creatori de jocuri. Serialul, cu aproximativ douăzeci de episoade principale distribuite pe toate consolele Nintendo succesive, s-a vândut până acum în 125 de milioane de copii în întreaga lume.

La începutul anilor 2010, „Zelda” a trecut însă printr-o criză de identitate, ilustrată de episoade din ce în ce mai lineare. Încercând să cucerească un public tot mai larg, jocul și-a pierdut identitatea, iar vânzările au avut de suferit. „Echipa de dezvoltare a avut, atunci, un sentiment de criză, a fost un șoc, o spaimă. Parcă toți își pierduseră imaginația, plăcerea de a găsi noi și noi situații inedite pentru protagoniștii jocului”. A fost momentul când creatorii ”Zelda” s-au convins că, dacă vor să meargă mai departe, trebuie să „regândească elementele fundamentale”, spune Katsuhiko Hayashi. „A fost o perioadă dificilă pentru Nintendo, au fost multe încercări eșuate, multe nereușite”. 

Reduceți vânzările

Dar toate această căutare a dat roade: a fost creat „Breath of the Wild”, un joc open-world, o gură de aer proaspăt în serial care a reaprins acea flacăra a curiozității de la începuturile jocului. Lansat în 2017 în același timp cu consola Switch, episodul a fost de departe cel mai bine vândut, cu 29 de milioane de unități. „Acest joc a stabilit cu adevărat ștacheta pentru genul de acțiune și aventură în lume deschisă, iar Zelda este încă în vârful genului”, crede Katsuhiko Hayashi.

Nintendo mizează pe noul episod al sagăi sale pentru a-și susține activitatea în 2023/2024, în timp ce vânzările Switch - care intră în al șaptelea an de marketing - sunt așteptate să scadă cu 16,5%, la 15 milioane de unități. Noul „Zelda” ar trebui să fie „de departe cel mai mare contributor la vânzările Nintendo pentru acest an financiar”, anticipează Serkan Toto, analist la Kantan Games. Pentru Charles-Louis Planade, analist la Midcap Partners, ar putea deveni chiar „cea mai bună vânzare istorică” a acestei licențe. Și să ne asigurăm: „este un joc care se poate apropia de un miliard de dolari venituri, este foarte substanțial pentru o companie care realizează o cifră de afaceri de puțin peste 10 miliarde pe an”.

Per total, pentru exercițiul financiar 2023/2024, Nintendo se așteaptă la un profit net de 340 de miliarde de yeni (2,3 miliarde de euro), ceea ce ar fi o scădere de 21% pe un an.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9633
Diferența -0.0063
Zi precendentă 4.9696
USD
Azi 4.6099
Diferența -0.0463
Zi precendentă 4.6562
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 04-06-2023
EUR flag1 EUR = 4.9633 RON
USD flag1 USD = 4.6099 RON
GBP flag1 GBP = 5.7790 RON
CHF flag1 CHF = 5.0913 RON
AUD flag1 AUD = 3.0571 RON
DKK flag1 DKK = 0.6664 RON
CAD flag1 CAD = 3.4361 RON
HUF flag1 HUF = 0.0134 RON
JPY flag1 JPY = 0.0332 RON
NOK flag1 NOK = 0.4201 RON
SEK flag1 SEK = 0.4302 RON
XAU flag1 XAU = 293.6078 RON
Monede Crypto
1 BTC = 125407.44RON
1 ETH = 8781.81RON
1 LTC = 443.10RON
1 XRP = 2.42RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.98% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.55%
6 luni: 6.65%
12 luni: 6.84%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12133.87 -0.78%
BET-BK 2310.65 -0.84%
BET-FI 50906.84 -0.12%
BET-NG 936.50 -0.75%
BET-TR 24112.85 -0.78%
BET-TRN 23949.23 -0.78%
BET-XT 1060.80 -0.75%
BET-XT-TR 2089.29 -0.74%
BET-XT-TRN 2076.25 -0.74%
BETAeRO 882.89 0.69%
BETPlus 1808.95 -0.73%
RTL 26990.31 -0.26%

Opinii

Inteligența Artificială poade deveni la fel de periculoasă ca un război nuclear
Profesorul de economie, Mircea Coșea

Greva profesorilor. Mircea Coșea: Este scularea din adormire a unei categorii a populației

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit...

Despre profesori și guvernanți

Comunicate de presa

La munte sau la mare, oriunde, dar nu în oraș

În minivacanța de Rusalii, românii preferă destinațiile turistice din țară

Care sunt tarifele practicate, în aceste zile,...

Rabla. Foto: Pexels.com
Este vorba de instlarea unor dispozitive

Modificarea lansării Programului Protecția speciilor de faună sălbatică

Administrația Fondului pentru Mediu anunță...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1