Nave de croazieră noi în valoare de miliarde de dolari NU au unde să meargă

Nave de croazieră noi în valoare de miliarde de dolari NU au unde să meargă
Nave de croazieră noi în valoare de miliarde de dolari NU au unde să meargă

În mod normal, lansarea la apă a unei nave de croazieră este un motiv de petrecere, însă la finele lunii octombrie, când nava de lux Silver Moon s-a alăturat flotei Silversea Cruises, parte a grupului Royal Caribbean, după 20 de luni de muncă şi o investiţie de 380 milioane de dolari, nu a fost nicio petrecere iar şefii de la Royal Caribbean au urmărit lansarea prin teleconferinţă de la Miami, transmite Bloomberg.

Şi mai important, Silver Moon nu va pleca nicăieri având în vedere restricţiile de călătorie şi cel de-al doilea val al pandemiei de Covid-19, astfel încât nava va trebui să aştepte până la primăvară pentru voiajul său inaugural.

"Este dureros din mai multe puncte de vedere. Toată energia care a mers în design, crearea de activităţi şi locaţii unice, toate aceste investiţii, după care iei în primire o navă cu care nu poţi să faci ce ştii mai bine, să oferi cele mai bune vacanţe din lume", spune directorul financiar de la Royal Caribbean Group, Jason Liberty.

Acesta nu este un caz singular. Cel puţin 10 nave de croazieră, cu un preţ de cost cuprins între 75 de milioane de dolari şi aproape un miliard de dolari, au fost finalizate în perioada pandemiei, ceea ce reprezintă o investiţie de peste 3,84 miliarde de dolari pentru industria croazierelor. Alte trei nave au fost lansate la apă la începutul anului însă toate acestea sunt în aşteptare până când autorităţile sanitare din întreaga lume îşi dau acordul pentru reluarea croazierelor. În prezent însă toate aceste nave generează pierderi de miliarde de dolari pentru companiile de croazieră.

Covid-19. Medicamentul MINUNE pentru persoanele în vârstă

La finele anului trecut se preconiza că 2020 va fi începutul unui deceniu de boom pentru construcţia de nave de croazieră. Potrivit publicaţiei de specialitate Cruise Industry News, anul a început cu comenzi pentru 117 nave de croazieră ce trebuie livrate până în 2027, un nou record pentru industrie. Însă acesta părea un pariu sigur având în vedere că prognozele pentru 2020 arătau că 32 milioane de persoane urmau să plece în croazieră, în creştere faţă de 30 de milioane în 2019.

Printre cele mai afectate sunt noile nume din industria croazierelor, precum Virgin Voyages dedicată adulţilor şi Ritz-Carlton Yacht Collection pe segmentul călătoriilor de lux. Aceste companii au investit în mai multe nave fără a avea venituri anterioare care să amortizeze costurile şi primul lor an de operaţiuni a trebuit să fie anulat complet. Mai grav, cele două branduri vizează clienţi noi ai croazierelor şi care ar putea să fie deosebit de reticenţi post-pandemie astfel că debutul operaţiunilor a fost amânat pentru 2021.

"Cine şi-ar fi imaginat în urmă cu un an că vom lansa o navă fără a o introduce imediat în funcţiune?", se întreabă Christopher Prelog, preşedintele Windstar Cruises. Această companie urma să lanseze la apă prima sa navă de croazieră prelungită, Star Breeze, care a fost tăiată în două pentru a i se adăuga la mijloc o secţiune suplimentară de aproximativ 30 de metri care permite adăugarea a 50 de cabine pentru fiecare punte. Programată iniţial să fie lansată la apă la finele lunii noiembrie, Star Breeze va rămâne la şantierul naval din Sicilia până la finele luni martie, ceea ce va costa Windstar aproximativ un milion de dolari pe săptămână.

O veste bună în acest an sunt întârzierile înregistrate în construcţia de noi nave, care în mod normal reprezintă o veste proastă dar anul acesta sunt binevenite pentru că directorii companiilor de croazieră nu semnează cecurile până când navele nu sunt terminate. Unele nave au fost amânate cu până la 10 luni astfel că peste 20 de nave ar urma să îşi facă debutul abia în 2021. Acest lucru ar trebui să ajute la diminuarea pierderilor de numerar până când vor fi reluate croazierele, lucru care ar putea să se întâmple abia în cursul anului următor, în funcţie de redeschiderea graniţelor şi dacă industria croazierelor poate dovedi că funcţionează în siguranţă înainte de introducerea pe scară largă a unui vaccin.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8831
Diferența -0.0078
Zi precendentă 4.8909
USD
Azi 4.8176
Diferența 0.0726
Zi precendentă 4.745
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 17-08-2022
EUR flag1 EUR = 4.8831 RON
USD flag1 USD = 4.8176 RON
GBP flag1 GBP = 5.7936 RON
CHF flag1 CHF = 5.0705 RON
AUD flag1 AUD = 3.3706 RON
DKK flag1 DKK = 0.6566 RON
CAD flag1 CAD = 3.7331 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0359 RON
NOK flag1 NOK = 0.4950 RON
SEK flag1 SEK = 0.4633 RON
XAU flag1 XAU = 275.0848 RON
Monede Crypto
1 BTC = 117342.38RON
1 ETH = 9365.03RON
1 LTC = 306.30RON
1 XRP = 1.86RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.65% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.96%
6 luni: 8.12%
12 luni: 8.27%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12685.71 0.29%
BET-BK 2313.19 0.13%
BET-FI 51676.43 0.35%
BET-NG 976.25 0.17%
BET-TR 24649.17 0.29%
BET-TRN 24527.40 0.29%
BET-XT 1112.01 0.26%
BET-XT-TR 2147.00 0.25%
BET-XT-TRN 2137.12 0.25%
BETAeRO 921.92 -0.13%
BETPlus 1890.99 0.29%
RTL 29005.15 0.32%

Opinii

Pilonul II de pensii nu mai are credibilitate

Mircea Coșea, pesimist în privința Pilonului II de pensii. Sfatul economistului pentru români

Mircea Coșea a nu are o viziune prea optimistă...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea, dezamăgit de discursul lui Mugur Isărescu. Reproșurile aduse de analist

Profesorul Mircea Coșea a declarat pentru...

Autorii raportului afirmă că nu suntem conectați la discuțiile europene

Comunicate de presa

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România a fost selectată de stat...

Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0