"Motorul economiei României stă în industria auto. Industria auto (...) generează un venit de peste 13% din PIB-ul României. Fabrica Dacia generează un venit de 2,1% din PIB-ul României. (...) Sunt 230.000 de români care lucrează în această industrie. Este industria cea mai inovatoare la nivel european şi acum există o concurenţă majoră în Europa, şi a produselor din China şi a produselor electrice din Statele Unite şi este normal să căutăm o abordare nouă pentru cea mai importantă ramură industrială din România", a declarat Marcel Ciolacu.
El a adăugat că acest sector economic va fi susţinut inclusiv printr-o redimensionare a Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional.
"Normal că trebuie să redimensionăm 'Rabla', sistemul de schimbare a parcurilor auto. Eu voi rămâne consecvent, în administraţie, în primul şi în primul rând (...) trebuie să cumpărăm, şi am limitat sumele, astfel încât să ne încadrăm în producătorii autohtoni (...) care au prioritate la orice licitaţie (...). Şi vom veni în bugetul pe anul viitor cu acea reducere de 5% la impozitarea muncii în zona cu venituri mici spre medii, care va reduce şi din discuţiile dintre sindicate şi patronate, dar va reduce mult din tot efortul patronatelor de a susţine, astfel încât oamenii să aibă venituri mai mari. Pentru industria auto trebuie să avem un plan şi este bine că construim acest plan în acest moment, anticipând eventuale probleme", a precizat premierul.
El s-a pronunţat anterior, după o întâlnire cu sindicaliştii de la Dacia, pentru un parteneriat între stat, sindicate şi patronate, care să contribuie la dezvoltarea României.
"M-am întâlnit azi cu sindicatul de la Uzinele Dacia, unul dintre cele mai importante din România, şi am căzut de acord că trebuie să existe un parteneriat între stat, sindicate şi patronate, care să ne ajute pe toţi să ne dezvoltăm! Vom căuta, împreună, soluţii pentru a reduce în mod echitabil costul muncii şi măsuri de sprijin pentru marile companii din această industrie astfel încât acestea să se poată concentra pe noi investiţii, protejând forţa de muncă extrem de calificată de care dispun", a scris Ciolacu pe Facebook.
El şi-a exprimat convingerea că cel mai important sprijin pe care statul îl poate acorda acestui sector în reprezintă finalizarea autostrăzilor şi drumurilor expres, punctând că pentru uzina Dacia autostrada Piteşti-Sibiu, drumul expres Piteşti-Craiova şi autostrada de centură a Bucureştiului sunt vitale.
"Evident, mai trebuie stabilitate şi predictibilitate, iar orice modificare fiscală trebuie făcută doar după un consens cu sindicatele şi patronatele. Faptul că nu vom creşte taxele în 2025 reprezintă o garanţie că mergem, împreună, pe calea sigură pentru dezvoltarea României", a mai transmis Marcel Ciolacu.
Candidatul PSD la preşedinţia României, premierul Marcel Ciolacu, a avut sâmbătă, la Mioveni, o întâlnire cu liderii sindicali de la Dacia, după care s-a întâlnit cu primarii, preşedinţii de organizaţii şi candidaţi social-democraţi la sediul Consiliului Judeţean Argeş din municipiul Piteşti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.