Lucian Bode: Încetarea activității CFR Marfă nu este luată în calcul

Matei Ion / 18 noi 2019 / 22:21
Activitatea CFR Marfă nu va fi oprită
Activitatea CFR Marfă nu va fi oprită

 Încetarea activităţii CFR Marfă, o societate strategică pentru economia românească, nu este luată în calcul şi sunt sigur că situaţia, deşi va fi grea, îşi va găsi o rezolvare, susţine ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, luni a avut loc o întâlnire a ministrului Lucian Bode, cu Eduardo Martinez, responsabilul pe dosarul CFR Marfă de la DG Competition din cadrul Comisiei Europene, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei şi cu toţi factorii implicaţi în situaţia CFR Marfă.

În cadrul întâlnirii s-a discutat despre ultimele evoluţii înregistrate la nivelul CFR Marfă, precum şi soluţiile ce pot fi aplicate în contextul discuţiilor de la nivelul Comisiei Europene.

"Ştiu că în momentul de faţă este doar o decizie informală care se va concretiza în viitorul apropiat. Am discutat paşii ce trebuie făcuţi pentru ca CFR Marfă să beneficieze de cele mai bune soluţii pentru Societate şi pentru clienţii ei. Am toată determinarea şi susţinerea pentru CFR Marfă şi sunt sigur că situaţia, deşi va fi grea, îşi va găsi o rezolvare. Am cerut reprezentantului DG Competition să ne faciliteze, în cel mai scurt timp, o întâlnire cu Comisarul european pe domeniu. Respectăm decizia Comisiei şi sunt sigur că doar împreună vom găsi soluţii pentru ieşirea din această situaţie. Niciodată nu s-a pus şi nu se va pune problema încetării activităţii acestei societăţi strategice pentru economia românească", a afirmat ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

Directorul CFR Marfă și-a dat demisia. Care sunt motivele

Comisia Europeană a decis că ajutorul de stat acordat companiei CFR Marfă în 2013 a fost ilegal, iar statul român va trebui să recupereze circa 400 de milioane de euro, a declarat, luni, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, într-o conferinţă de profil.

"În cazul CFR Marfă, investigaţia Comisiei Europene este la final. Ştim că decizia este scrisă şi va fi comunicată până la finele anului. Compania a primit un ajutor în vederea privatizării, în 2013, când s-au şters datoriile. Ea nu şi-a revenit nici acum, nici privatizată nu a fost, a continuat să facă pierderi, evident că situaţia nu este sustenabilă", a spus Chiriţoiu.

El a precizat că statul va avea la dispoziţie şase luni pentru a-şi recupera banii.

"Întâi va veni decizia de la Comisia Europeană, care spune că trebuie recuperat ajutorul de stat pe care l-a primit compania, deci statul trebuie să-şi recupereze banii pe care i-a dat sau pe care nu i-a încasat de la CFR Marfă, apoi, după ce ne vine decizia, vom vedea ce variante putem aborda şi vom avea la dispoziţie cel puţin şase luni pentru a recupera acest ajutor", a arătat oficialul Concurenţei.

Potrivit acestuia, o variantă recomandată şi în trecut de Consiliul Concurenţei este mutarea la CFR SA a activelor care se leagă de infrastructură, precum terenuri, depouri, instalaţii de încărcare-descărcare.

"Noi am recomandat CSAT, încă de când se discuta de privatizare, din 2012, pentru că privatizarea a fost aprobată în CSAT, să ceară mutarea acestor active de la CFR Marfă la CFR Infrastructură. Poziţia noastră a rămas aceeaşi: da, are sens să mute anumite active de la CFR Marfă la CFR SA", a adăugat Chiriţoiu.

Un alt model de urmat este cel pus în practică şi în cazul Oltchim, adică divizarea şi preluarea activelor viabile de către un investitor.

"Compania spune că are active de 1 miliard de euro. Ar trebui să poată acoperi suma care va trebui recuperată, care va fi mult mai mică. Este vorba de anularea ştergerii de datorii din 2012. CFR Marfă avea datorii pentru utilizarea infrastructurii către CFR SA, iar, în momentul în care va fi emisă decizia, ANAF va prelua aceste creanţe, apoi vom vedea exact modalitatea specifică prin care se va face preluarea", a continuat oficialul concurenţei. 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8418
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.8408
USD
Azi 4.2893
Diferența 0.0177
Zi precendentă 4.2716
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 11-07-2020
EUR flag1 EUR = 4.8418 RON
USD flag1 USD = 4.2893 RON
GBP flag1 GBP = 5.4092 RON
CHF flag1 CHF = 4.5555 RON
AUD flag1 AUD = 2.9826 RON
DKK flag1 DKK = 0.6500 RON
CAD flag1 CAD = 3.1531 RON
HUF flag1 HUF = 0.0137 RON
JPY flag1 JPY = 0.0402 RON
NOK flag1 NOK = 0.4522 RON
SEK flag1 SEK = 0.4655 RON
XAU flag1 XAU = 249.1146 RON
Monede Crypto
1 BTC = 39798.01RON
1 ETH = 1032.78RON
1 LTC = 190.70RON
1 XRP = 0.87RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.15%
6 luni: 2.23%
12 luni: 2.35%
EURIBOR:
3 luni: -0.4380 %
6 luni: -0.3280 %
12 luni: -0.2630 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8443.65 -1.18%
BET-BK 1651.65 -0.70%
BET-FI 41367.81 -1.54%
BET-NG 650.45 -0.61%
BET-TR 14081.29 -1.17%
BET-XT 771.12 -1.08%
BET-XT-TR 1292.00 -1.07%
BETPlus 1264.93 -1.17%
RTL 17477.71 -1.23%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Horia Grigorescu, directorul Poștei Române a spus ce urmează să se întâmplă în zona de investiții privind compania pe care o conduce

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.23
YesMy