Industria auto FRÂNEAZĂ redresarea Europei Centrale

Antonia Popescu / 02 aug 2020 / 10:05
Industria auto FRÂNEAZĂ redresarea Europei Centrale
Industria auto FRÂNEAZĂ redresarea Europei Centrale

Industria auto, mult timp un motor de creştere al Europei Centrale, va fi probabil unul dintre principalele obstacole în calea eforturilor regiunii de a se redresa anul acesta, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), se arată într-o analiză Reuters.

După căderea comunismului în urmă cu trei decenii, producătorii auto străini au investit semnificativ în regiune, profitând de forţa de muncă ieftină şi eficientă. Sectorul auto a devenit o importantă sursă de investiţii străine, de locuri de muncă şi de creştere economică.

Dar producţia auto a fost afectată în urma opririi fabricilor, în perioada măsurilor de izolare impuse pentru a ţine sub control răspândirea epidemiei, iar multe unităţi încă nu lucrează la capacitate maximă, astfel încât analiştii se aşteaptă ca industria auto să fie mai afectată de pandemie decât alte sectoare din Europa Centrală.

Prețul AURULUI trece de 2.000 dolari! Pentru prima dată în ISTORIE

Acestea sunt veşti proaste pentru Cehia, Ungaria şi Slovacia, care sunt în mod special dependente de industria auto.

"Proporţional, ne aşteptăm ca acest sector să înregistreze cel mai sever declin din sectorul manufacturier în regiune. Aici este domeniul în care redresarea va fi cea mai lentă, deci ar putea fi unul din principalele obstacole în redresarea economiei", a apreciat Peter Virovacz, economist la ING in Budapesta.

Într-o scrisoare adresată altor state membre UE şi instituţii UE în aprilie, şefii asociaţiilor industriei auto din Cehia, Ungaria, Slovacia şi Polonia au informat că în cele patru ţări lucrează direct sau indirect 1,3 milioane de persoane în sectorul auto.

Sectorul auto generează 4-6% din PIB-ul Ungariei, o zecime din PIB-ul Cehiei şi 13% din PIB-ul Slovaciei.

Dar unii producători auto se aşteaptă la un declin al producţiei în Europa Centrală de 20-25% anul acesta, pe fondul scăderii producţiei la nivel global, iar probabil redresarea economiilor va fi afectată.

Comisia Europeană se aşteaptă în acest an la o contractare de 7% a PIB-ului Ungariei, de 7,8% a PIB-ului Cehiei şi de 9% a PIB-ului Slovaciei. Polonia, care este mai puţin dependentă de sectorul auto, ar urma să înregistreze un declin economic de 4,6%.

Producătorii auto au evitat în general concedierile masive în regiune şi readuc angajaţii la muncă, crescând gradual producţia, cu respectarea regulilor de distanţare socială.

Grupul auto german Daimler a anunţat că la fabrica sa din Ungaria se lucrează în două schimburi şi va fi reintrodus schimbul trei din prima săptămână a lunii august.

Kia Motors Slovacia, subsidiara producătorului auto sud-coreean Kia, vrea să reintroducă schimbul trei din septembrie, în timp ce PSA Slovacia, subsidiara grupului francez PSA, a anunţat că are suficiente comenzi până în toamnă. În Ungaria, Suzuki se aşteaptă la o scădere de 20% a producţiei anul acesta, faţă de estimările iniţiale. Din iulie a reintrodus schimbul doi.

Asociaţia industriei auto din Cehia previzionează că producţia auto va scădea cu o cincime în 2020, iar veniturile în sectorul auto se vor reduce cu cel puţin 215 miliarde de coroane (9,6 miliarde de dolari).

În scrisoarea lor din aprilie, şefii asociaţiilor industriei auto din Cehia, Ungaria, Slovacia şi Polonia au cerut UE restabilirea lanţurilor de aprovizionare, sprijin financiar şi revizuirea cerinţelor autorităţilor de reglementare.

Peter Erdelyi, preşedintele Asociaţiei importatorilor de maşini din Ungaria, a declarat că încă nu a fost primit un răspuns.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat pentru Reuters că orice flexibilitate în domeniul reglementării nu ar trebui să implice o întârziere sau o renunţare la ambiţioasele obiective climatice ale UE.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8357
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.8347
USD
Azi 4.1087
Diferența 0.0054
Zi precendentă 4.1033
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 13-08-2020
EUR flag1 EUR = 4.8357 RON
USD flag1 USD = 4.1087 RON
GBP flag1 GBP = 5.3638 RON
CHF flag1 CHF = 4.4964 RON
AUD flag1 AUD = 2.9324 RON
DKK flag1 DKK = 0.6494 RON
CAD flag1 CAD = 3.0904 RON
HUF flag1 HUF = 0.0140 RON
JPY flag1 JPY = 0.0385 RON
NOK flag1 NOK = 0.4582 RON
SEK flag1 SEK = 0.4710 RON
XAU flag1 XAU = 255.0694 RON
Monede Crypto
1 BTC = 47750.24RON
1 ETH = 1615.99RON
1 LTC = 225.94RON
1 XRP = 1.17RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.00%
6 luni: 2.09%
12 luni: 2.17%
EURIBOR:
3 luni: -0.4820 %
6 luni: -0.4260 %
12 luni: -0.3560 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8777.30 0.36%
BET-BK 1708.04 0.51%
BET-FI 42272.03 -0.59%
BET-NG 655.44 -0.04%
BET-TR 14630.88 0.36%
BET-XT 796.62 0.24%
BET-XT-TR 1334.34 0.23%
BETPlus 1316.03 0.33%
RTL 18041.05 0.19%

Opinii

Marius Budăi: Au fost bani, dar nu pentru copii și pensionari

Marius Budăi: Au fost bani, dar nu pentru copii și pensionari

Marius Budăi, fostul ministru al Muncii...

Majorare pensii cu 40%? Marius Budăi: E un drept deja câștigat

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Situația a impus găsirea de soluții noi

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius
Mauritius

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.23
YesMy