Anterior, taxa respectivă se calcula prin aplicarea unei cote de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur al turistului. Potrivit regulamentului ataşat, obiectivele urmărite prin instituirea taxei sunt:
Taxă specială pentru turiști. Devine obligatorie
-
creşterea numărului de turişti în Capitală
-
creşterea duratei de şedere a turiştilor în municipiul Bucureşti
-
creşterea veniturilor obţinute din turism în Capitală
-
introducerea oraşului pe harta destinaţiilor de tip city break.
În acest sens, sunt vizate:
-
activităţi de promovare şi marketing la nivel naţional, internaţional şi în mediul online în scopul atragerii de turişti şi de investiţii în servicii turistice
-
crearea şi comunicarea brandului turistic al municipiului Bucureşti
-
organizarea şi participarea la târguri şi conferinţe de profil interne şi internaţionale pentru a promova turismul bucureştean
-
realizarea de campanii publicitare comune cu companii aeriene, agenţi tour-operatori
-
atragerea şi dezvoltarea de proiecte finanţate din fonduri europene, granturi EEA
-
realizarea de info trip-uri pentru tour-operatori, reprezentanţi media şi alţi vectori de comunicare în vederea promovării destinaţiei turistice Bucureşti
-
promovarea evenimentelor şi obiectivelor turistice prin intermediul centrelor de informare turistică; elaborarea strategiei de marketing a destinaţiei turistice Bucureşti
-
susţinerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării turismului de tip smart.
Taxa specială se încasează de către structura de primire turistică cu funcţiune de cazare, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate. Ea se aplică pentru cei care se cazează în: hoteluri, hoteluri-apartament, hosteluri, moteluri, vile turistice, cabane, bungalow-uri, sate de vacanţă, campinguri, pensiuni turistice, etc.
Structura de primire turistică va avea obligaţia de a vărsa taxa colectată la bugetul local al sectorului, urmând ca sumele încasate să fie livrate lunar către municipiul Bucureşti. Proiectului îi este ataşată şi o analiză comparată a taxelor speciale pentru promovarea turistică aplicate de o serie de municipalităţi din ţară. Astfel, în anul 2019, în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Sibiu taxa a avut un cuantum de 1%.
Timişoara a aplicat o cotă de 2%, stabilită în anul 2018, iar Oradea de 3% începând cu anul 2016. Sinaia a aplicat tot o cotă de 2% din valoarea fiecărei nopţi de cazare, precum şi 2% din valoarea tarifelor de acces la muzee şi case memoriale. În Alba Iulia, pentru persoanele mai mai de 12 ani se aplică o taxă de 4,7 lei/zi, în cazul unităţilor de cazare de 3, 4 sau 5 stele şi de 2,35 lei/zi în cazul altor unităţi de cazare, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.