Iluminat redus, frigidere închise. În Franța, retailul se adaptează la sobrietatea energetică

Simona Haiduc |
Data publicării:
Vin vremuri grele pentru retail
Vin vremuri grele pentru retail

Confruntați cu facturi în creștere și cu apelurile guvernamentale de reducere a consumului de energie, lucrătorii din retail își transformă magazinele.

Comercianții cu amănuntul luptă pentru a reduce consumul de energie cu 10%, așa cum a cerut guvernul francez. Michel-Edouard Leclerc, președintele comitetului strategic al centrelor E. Leclerc, a anunțat, la BFM TV, o reducere cu 30% a intensității iluminatului în magazinele sale și stingerea luminilor "imediat ce vor pleca ultimii clienți". 

Încălzirea, care reprezintă "o cheltuială majoră", va fi "redusă cu aproximativ un grad", până la aproximativ 19 grade. Aceste măsuri vor fi puse în aplicare "începând de săptămâna viitoare" în toate magazinele. Președintele Leclerc este de acord că, astfel, facturile vor scădea. "Retailerul care își va controla cel mai bine costurile energetice va fi cel mai competitiv", adaugă Michel-Edouard Leclerc.

La rândul său, Dominique Schelcher, președintele Système U, solicită "să se țină cont de gravitatea situației prețurilor la energie în sectorul comerțului cu amănuntul". "Cel mai important punct se referă la schimbări pe linie de congelatoare, astfel încât să fie un consum cât mai mic”, a subliniat el. În acest scop, a continuat el, o serie de "frigiderele vor dispărea, se va regândi modul de depozitare a mărfurilor perisabile", iar "temperatura interioară va fi redusă cu două grade". În plus, acoperișuri vor fi instalate "panouri fotovoltaice". "Dar acest lucru nu va fi suficient pentru a face față creșterii prețurilor", deplânge el.

La rândul său, grupul Carrefour și-a înlocuit deja iluminatul tradițional cu LED-uri, iar "100% din magazinele [sale] au fost echipate cu acestea începând cu luna august". Grupul indică, de asemenea, "implementarea unor instrumente centralizate de gestionare a energiei și controlul de la distanță al intensității iluminatului". La rafturi, 90% din supermarketurile Carrefour sunt echipate cu uși închise la unitățile frigorifice pentru a evita pierderile de energie. Echipele din magazine sunt, de asemenea, învățate "gesturile ecologice", cum ar fi oprirea cuptoarelor de panificație după ultima coacere sau răcirea unităților cu aer exterior în timpul nopții.

Pentru Carrefour, o reducere cu 20% a consumului până în 2024

"Vom accelera planul nostru de sobrietate energetică și ne propunem să reducem consumul de energie cu peste 20% până în 2024, din care 10% vor fi realizate până în 2022", a declarat Carrefour pentru Le Figaro. Alexandre Bompard, directorul general al grupului, a adăugat că "având în vedere dimensiunea rețelei noastre de magazine, rolul nostru în cadrul industriei de resort, care are mii de furnizori și milioane de clienți, dorim să participăm la efortul național și să arătăm că împreună, prin adăugarea de gesturi mici și mari, în companii, dar și acasă, putem face diferența".

Grupul Casino și-a subliniat angajamentul în domeniul energiei încă din 2007, odată cu crearea filialei sale GreenYellow. La fel ca și concurenții săi, compania și-a dotat magazinele cu LED-uri și a închis ușile la mobilierul rece. De asemenea, a instituit contracte de performanță energetică pentru a-și reduce consumul de bază cu cel puțin 20%. Din 2008, 150 dintre cele 11 500 de magazine din Franța sunt alimentate de centrale solare. Grupul raportează că, între 2015 și 2021, consumul său de energie electrică în kWh/m² a fost redus cu 11%.

În sfârșit, grupul Les Mousquetaires (Intermarché, Netto, Bricomarché, Bricorama) a anunțat că "se angajează pe deplin să facă tot posibilul, cât mai curând posibil, pentru a reduce consumul de energie al punctelor de vânzare ale mărcilor sale", fără însă a detalia măsurile luate.

Citește și Criza energetică. Danemarca închide caloriferele și oferă bani

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9754
Diferența -0.0009
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6739
Diferența -0.0079
Zi precendentă 4.6818
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 18-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9754 RON
USD flag1 USD = 4.6739 RON
GBP flag1 GBP = 5.8294 RON
CHF flag1 CHF = 5.1301 RON
AUD flag1 AUD = 3.0029 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3857 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0302 RON
NOK flag1 NOK = 0.4260 RON
SEK flag1 SEK = 0.4274 RON
XAU flag1 XAU = 359.4100 RON
Monede Crypto
1 BTC = 290185.86RON
1 ETH = 14161.64RON
1 LTC = 378.54RON
1 XRP = 2.33RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16919.27 0.64%
BET-BK 3106.43 0.79%
BET-FI 60331.04 0.32%
BET-NG 1207.43 0.53%
BET-TR 35105.44 0.64%
BET-TRN 34296.30 0.64%
BET-XT 1441.47 0.59%
BET-XT-TR 2957.27 0.59%
BET-XT-TRN 2893.96 0.59%
BETAeRO 1063.61 -0.31%
BETPlus 2500.71 0.64%
RTL 37139.30 0.67%

Comunicate de presa

Contrabanda cu tutun
O linie electrică inedită în România
Kaufland

Programul de 1 Mai şi Paşte al magazinelor Kaufland

Kaufland România anunță programul magazinelor...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel