Google a BLOCAT aproape 3,1 miliarde de RECLAME ONLINE

Antonia Popescu |
Data publicării:
Google va bloca accesul la Android, versiunea Gingerbread
Google va bloca accesul la Android, versiunea Gingerbread

Aproximativ 3,1 miliarde de reclame online au fost blocate sau eliminate în cursul anului trecut, reiese dintr-un raport Google privind publicitatea înşelătoare în 2020, publicat miercuri.

În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii şi domeniile web.

Potrivit sursei citate, gigantul american a blocat sau eliminat circa 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile şi a restricţionat, în plus, 6,4 miliarde de reclame.

Joe Biden către migranți: Nu veniţi în SUA

"Acţiunile de aplicare a politicilor şi restricţionare a reclamelor sunt adaptate în funcţie de diferite criterii - geografie, legislaţie locală şi programele Google de certificare, astfel încât reclamele afişate să fie adecvate, legale şi reglementate. De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obţinută certificarea, vor fi afişate reclamele lor doar în ţările unde este legală vânzarea online a medicamentelor cu reţetă. În ultimii ani, se remarcă o creştere a reglementărilor specifice la nivelul ţărilor, iar restricţionarea reclamelor permite sprijinirea agenţiilor de publicitate să respecte cerinţele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse", se notează în raport.

Ca urmare a tehnologiilor folosite şi noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de "curăţare" a ecosistemului publicităţii online, Google a eliminat reclame de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane, în 2019. De asemenea, au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue şi flagrante, ale regulilor.

În plus, Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID, în 2020, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măşti N95 (din cauza penuriei) şi, cel mai recent, doze false de vaccin.

"De multe ori când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, creşte numărul celor care vor să profite şi să înşele oamenii online. Google a observat în 2020 o creştere a reclamelor oportuniste şi intensificare a comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost blocate şi eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecţie, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înşelătoare", menţionează sursa citată.

Google precizează că, în ultimii ani, a introdus politici stricte şi restricţii pentru entităţile care pot face publicitate electorală şi modul în care pot ţinti reclamele. De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană şi ţările membre.

La nivel global, compania a continuat să extindă programul de verificare şi a analizat în plus peste 5,400 entităţi care au rulat publicitate electorală, în 2020. Astfel, în SUA, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidenţiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile şi a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020.

Totodată, în această perioadă, au fost suspendate peste cinci milioane de reclame şi au fost blocate reclamele la mai mult de trei miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidaţi şi rezultate, iar decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.1165
Diferența -0.0057
Zi precendentă 5.1222
USD
Azi 4.549
Diferența 0.0121
Zi precendentă 4.5369
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.1165 RON
USD flag1 USD = 4.5490 RON
GBP flag1 GBP = 6.0357 RON
CHF flag1 CHF = 5.4699 RON
AUD flag1 AUD = 2.9114 RON
DKK flag1 DKK = 0.6857 RON
CAD flag1 CAD = 3.2689 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0313 RON
NOK flag1 NOK = 0.4377 RON
SEK flag1 SEK = 0.4690 RON
XAU flag1 XAU = 486.4063 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472162.41RON
1 ETH = 10754.20RON
1 LTC = 470.55RON
1 XRP = 10.84RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16483.580.97%
BET-BK3095.490.63%
BET-EF900.791.14%
BET-FI57644.590.18%
BET-NG1197.931.05%
BET-TR36349.060.97%
BET-TRN35331.160.97%
BET-XT1411.750.84%
BET-XT-TR3060.310.84%
BET-XT-TRN2980.990.84%
BETAeRO794.86-1.11%
BETPlus2427.820.88%
RTL36865.141.01%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Nu suntem loviți de tsunami, ci de greșelile făcute. Mircea Coșea: ”Am o teamă de viitor”

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit,...

Adrain Negrescu / Foto: Facebook

”Roșul” de la bursă ar putea fi primul pas. Următorul, deprecierea leului

Analistul financiar Adrian Negrescu a respins...

Profesorul Mircea Coșea / FOTO: Arhivă

Comunicate de presa

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik

Parcuri fotovoltaice. Alte 60 de contracte semnate cu primării și entități publice

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, anunță...

Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM

Guvernul a aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pentru anul 2025

În ședința de Guvern de astăzi, la propunerea...

Leadership creativ

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel