Economia Chinei, la un pas de o nouă criză? Ce se întâmplă

Delia Gheață |
Data actualizării: | Data publicării:
Ingineri / FOTO: Freepik
Ingineri / FOTO: Freepik

Este vorba de pierderi uriașe înregistrate într-un sector care până acum părea că duduie.

Dealerii auto din China se confruntă cu pierderi uriașe de aproape 20 de miliarde de dolari, pe fondul scăderii cererii pentru automobile și al stocurilor în creștere. În timp ce consumatorii ezită să facă achiziții mari, parcările reprezentanțelor se umplu de vehicule nevândute, adâncind criza din industrie. Potrivit unui raport Bloomberg, această situație dramatică este alimentată de „probleme grave de lichiditate” cu care se confruntă vânzătorii de automobile.

Pierderi în creștere
Conform Asociației dealerilor auto din China, în primele opt luni ale acestui an, pierderile acumulate de acești comercianți au ajuns la 138 miliarde de yuani (19,6 miliarde dolari). Organizația a făcut publice aceste cifre îngrijorătoare într-un comunicat emis luni, în care se atrage atenția asupra amplorii problemelor financiare din acest sector. Dealerii auto sunt nevoiți să facă față unui consum redus și unei competiții acerbe care îi împinge să ofere reduceri de prețuri, afectându-le direct marjele de profit.

În contextul unui mediu economic tot mai dificil, cererea scăzută pentru automobile, în special cele tradiționale pe benzină și diesel, duce la creșterea stocurilor nevândute. Dealerii auto se văd astfel obligați să aplice reduceri de preț pentru a putea lichida stocurile, agravându-și astfel situația financiară.

Apel la sprijin guvernamental

În fața acestor provocări, Asociația dealerilor auto a cerut guvernului de la Beijing să intervină. Aceștia solicită o monitorizare mai atentă a riscurilor financiare din sector și sprijin financiar sporit. Deși China a adoptat politici favorabile pentru stimularea vânzărilor de vehicule electrice, criza de lichiditate în rândul dealerilor sugerează că măsurile existente nu sunt suficiente pentru a susține întreaga industrie auto.

Industria auto din China este extrem de importantă pentru economia țării, generând un volum semnificativ de locuri de muncă și contribuind la PIB. De aceea, Asociația dealerilor auto consideră că o intervenție guvernamentală decisivă este esențială pentru a preveni colapsul financiar al multor afaceri din domeniu.

Vehicule electrice: o rază de speranță

În ciuda problemelor cu care se confruntă dealerii auto, un segment al pieței continuă să reziste: vehiculele electrice. Vânzările de mașini electrice rămân la un nivel relativ solid în China, susținute de subvențiile guvernamentale. Aceste stimulente încurajează șoferii să își înlocuiască mașinile vechi cu modele electrice, contribuind astfel la o creștere moderată a acestui segment de piață.

Totuși, în ciuda acestei performanțe, analiștii prognozează un avans total al vânzărilor de autoturisme de doar 4% în luna septembrie. Aceasta reflectă o performanță modestă comparativ cu așteptările pieței și cu anii anteriori. Prin urmare, deși vehiculele electrice oferă o oarecare speranță, impactul lor pozitiv nu este suficient pentru a compensa pierderile generate de scăderea cererii pentru autoturismele tradiționale.

Războiul prețurilor afectează piața

Un alt factor care agravează situația dealerilor auto este războiul prețurilor din industrie, declanșat în 2023. Cele mai recente reduceri de prețuri vin din partea BYD Co., cea mai populară marcă de automobile din China. Acest producător a lansat un nou val de discounturi la începutul anului, cu scopul de a atrage consumatorii în fața unei piețe tot mai competitive.

Aceste reduceri, deși atractive pentru cumpărători, pun o presiune uriașă asupra dealerilor, care sunt nevoiți să își ajusteze prețurile pentru a rămâne competitivi. Astfel, profitabilitatea lor este erodată și mai mult, iar stocurile mari de vehicule nevândute contribuie la deteriorarea lichidităților.

Cauzele pierderilor masive

Potrivit Asociației dealerilor auto din China, principala cauză a pierderilor este consumul redus, reflectat în amânarea achizițiilor mari de către populație. În plus, nivelul ridicat al stocurilor de mașini nevândute îi forțează pe dealerii auto să vândă la prețuri reduse, afectându-le grav veniturile.

Pe termen lung, această tendință ar putea avea consecințe devastatoare pentru industria auto din China, mai ales dacă nu vor fi implementate măsuri pentru stimularea cererii și reducerea presiunii financiare asupra dealerilor. În lipsa unor intervenții rapide și eficiente, mulți dintre aceștia s-ar putea confrunta cu falimentul.

În concluzie, se poate spune că industria auto din China trece printr-o perioadă dificilă, în care pierderile financiare masive, stocurile nevândute și cererea scăzută pun presiune pe dealerii auto. Deși vânzările de vehicule electrice aduc o rază de speranță, războiul prețurilor și problemele de lichiditate continuă să amenințe viitorul multor afaceri din acest sector. Asociația dealerilor auto solicită guvernului să intervină rapid pentru a preveni colapsul financiar și pentru a susține redresarea industriei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0378
Diferența 0.0603
Zi precendentă 4.9775
USD
Azi 4.4517
Diferența 0.0614
Zi precendentă 4.3903
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0378 RON
USD flag1 USD = 4.4517 RON
GBP flag1 GBP = 5.9272 RON
CHF flag1 CHF = 5.3932 RON
AUD flag1 AUD = 2.8685 RON
DKK flag1 DKK = 0.6751 RON
CAD flag1 CAD = 3.2199 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0311 RON
NOK flag1 NOK = 0.4286 RON
SEK flag1 SEK = 0.4611 RON
XAU flag1 XAU = 483.5504 RON
Monede Crypto
1 BTC = 430301.95RON
1 ETH = 8157.03RON
1 LTC = 408.67RON
1 XRP = 9.50RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16570.20-0.45%
BET-BK3092.51-0.62%
BET-EF905.08-0.31%
BET-FI58198.51-1.42%
BET-NG1201.37-0.27%
BET-TR36540.09-0.45%
BET-TRN35516.84-0.45%
BET-XT1419.77-0.60%
BET-XT-TR3077.71-0.60%
BET-XT-TRN2997.94-0.60%
BETAeRO797.05-2.47%
BETPlus2441.45-0.56%
RTL37046.44-0.38%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Nu suntem loviți de tsunami, ci de greșelile făcute. Mircea Coșea: ”Am o teamă de viitor”

Profesorul de economie Mircea Coșea a vorbit,...

Adrain Negrescu / Foto: Facebook

”Roșul” de la bursă ar putea fi primul pas. Următorul, deprecierea leului

Analistul financiar Adrian Negrescu a respins...

Profesorul Mircea Coșea / FOTO: Arhivă

Comunicate de presa

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik

Parcuri fotovoltaice. Alte 60 de contracte semnate cu primării și entități publice

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, anunță...

Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM

Guvernul a aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pentru anul 2025

În ședința de Guvern de astăzi, la propunerea...

Leadership creativ

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel