În prima parte a transmisiunii, realizate de DCNews și DCBusiness, a intervenit Andrei-Simion Ijac, Director General, Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) care a vorbit despre lansarea platformei eORDA.
Andrei Simion Ijac menționează că una dintre cele mai importante facilități ale noii platforme este economisirea unor costuri pentru beneficiari și o flexibilitate mai mare în ceea ce privește timpul de lucru al instituției.
”Proiectul a fost construit pe patru faze de execuție: comunicarea, prezentarea proiectului, arhivarea documentelor în format digital și ultima, faza de hardware și software pentru realizarea platformei. Ne-am luptat cu finanțarea acestui proiect. Ceea ce se dorește este această relație între cetățean și autoritate. Astfel încât autorii să nu mai vină din altă parte a țării ca să își înregistreze o operă, să își obțină marcaje holografice pentru a scoate, de exemplu, anumite produse pe piața muzicală. Ne-am dorit să scurtăm toate aceste costuri în relația cu cetățeanul și să avem un ghișeu 24 din 24.”
Sute, mii de autori își pot înregistra operele în online
În privința numărului beneficiarilor direcți directorul general al ORDA susține că: ”Sunt sute, atât persoane fizice cât și juridice. Persoane fizice care își înregistrează în registrul național al operelor cărți, broșuri, tot felul de produse cât și persoane juridice din mediul de afaceri, case de discuri cu toate genurile muzicale, intră în relație directă cu ORDA pentru a primi certificate de funcționare, adeverințe, marcaje holografice. Utilizatorii sunt de ordinul sutelor, poate chiar miilor. Domeniul drepturilor de autor și al drepturilor conexe este într-o creștere foarte mare în ultimii ani după cum se poate observa.”
Oficiul Român pentru Drepturile de Autor a desfășurat acest proiect de digitalizare în perioada decembrie 2020 - decembrie 2023. Proiectul este cofinanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (PO CA) 2014-2020. Valoarea totală a proiectului a fost de 14.159.878,24 lei.
Urmăriți conferința la linkul atașat mai jos.
Despre eORDA
Oficiul Român pentru Drepturile de Autor derulează în perioada decembrie 2020 – decembrie 2023, proiectul “eORDA – simplificarea procedurilor administrative și facilitarea serviciilor publice în mediul digital, în domeniul drepturilor de autor și conexe" cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 742 / cod MySMIS2014 130045. Valoarea totală a proiectului a fost de 14 159 878,24 lei.
Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului s-au atins următoarele rezultate/beneficii privind utilizarea platformei digitale eORDA:
- Simplificarea procedurilor administrative, automatizarea proceselor de gestionare a relațiilor cetățean - autoritate publică în domeniul dreptului de autor și drepturilor conexe, reducerea semnificativă a timpului alocat pentru aceasta, reducerea costurilor prin eliminarea prezentării cetățeanului la sediul instituției și asigurarea unui ghișeu deschis 24 h pe zi și nu limitat de programul instituției.
- Interacțiunea beneficiarilor cu ORDA să se realizeze preponderent prin intermediul serviciilor electronice, care să poată fi accesate oricând și de oricine.
- Reducerea birocrației si simplificarea procedurilor, atât pentru cetățeni și mediul de afaceri, cât și la nivel intern și intra-instituțional.
- O dezvoltare durabilă din perspectiva protecției mediului având un impact de diminuare a schimbărilor climatice;
- Promovarea egalității de șanse între femei si bărbați, a egalității de șanse pentru toți, fără discriminare în funcție de gen, rasă, origine etnică, religie, handicap, vârsta, orientare sexuala
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.