Cum își cumpără românii hainele. Care sunt preferințele Studiu

DCBusiness Team / 07 Martie 2019 / 14:33
Bucureștenii se uită la eticheta hainelor
Bucureștenii se uită la eticheta hainelor

Consumatorii de fashion din România preferă produsele care au un raport bun calitate-preț, mai ales dacă se regăsesc pe raftul ofertelor speciale, așa cum arată studiul Digital Fasion Consumer Trends, dat publicității de MKOR Consulting.

Atunci când aleg un articol vestimentar, consumatorii români țin cont în primul rând de raportul calitate-preț (4,63 puncte din 5), urmat apoi de preferințele personale, fără a pune accent pe brand (4,13 puncte din 5).

Citește și: Consiliul Concurenței a amendat unul dintre cei mai cunoscuți retaileri online

Consumatorii care cumpără îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii țin cont în primul rând de preferințele personale (4,16 puncte) și mai puțin în funcție de eticheta pe care o poartă (3,83 puncte). Spre deosebire de restul consumatorilor români, bucureștenii pun mai mult preț pe brand. Când merg cumpărături, pentru ei contează mai mult ca hainele să fie de marcă (3,90 puncte), chiar în detrimentul gusturilor personale (3,88 puncte).

Magazinele viturale

În mediul online, principalul criteriu de departajare pentru consumatorii români de fashion atunci când decid să cumpere dintr-un magazin de îmbrăcăminte virtual îl reprezintă prețul final.

Citește și Site-ul unei reviste de fițe, cumpărat cu 30.000 de euro

Principalele trei criterii în selecția magazinului de unde își fac cumpărăturile sunt de natură financiară: 52% dintre cei care cumpără articole de fashion din online caută magazine care oferă promoții, 42% caută prețuri reduse în magazinele fizice, iar 37% cumpără online dacă transportul este gratuit.

Calitatea produselor și brandurile puse la dispoziție reprezintă abia al patrulea criteriu de care țin cont consumatorii atunci când aleg un magazin de fashion online și care este important pentru 32% dintre cumpărătorii de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

75% dintre consumatori folosesc smartphone-ul în sesiunile de cumpărături, înregistrând astfel o creștere de 8 procente în comparație cu anul trecut. Cei mai mulți dintre consumatori , atunci când se află în magazinele fizice, caută cu ajutorul telefonului oferte speciale (40%) sau compară produsele similare și prețurile acestora cu cele ale competitorilor (37%).

Citește și: KiK, retailer german de îmbrăcăminte, s-a lansat pe piața din România

„Cea mai mare provocare a retailerilor rămâne așadar crearea unei simbioze între mediul online și cel offline, iar tehnologiile digitale (oglinzi digitale in-store sau inteligența artificială pentru magazinele online) sunt cele care pot oferi răspunsul atât pentru nevoile consumatorilor dar și pentru cele ale retailerilor”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8768
Diferența 0.0021
Zi precendentă 4.8747
USD
Azi 4.0341
Diferența -0.0194
Zi precendentă 4.0535
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 04-03-2021
EUR flag1 EUR = 4.8768 RON
USD flag1 USD = 4.0341 RON
GBP flag1 GBP = 5.6412 RON
CHF flag1 CHF = 4.4048 RON
AUD flag1 AUD = 3.1550 RON
DKK flag1 DKK = 0.6559 RON
CAD flag1 CAD = 3.1981 RON
HUF flag1 HUF = 0.0134 RON
JPY flag1 JPY = 0.0377 RON
NOK flag1 NOK = 0.4773 RON
SEK flag1 SEK = 0.4822 RON
XAU flag1 XAU = 223.8538 RON
Monede Crypto
1 BTC = 205072.30RON
1 ETH = 6447.98RON
1 LTC = 772.69RON
1 XRP = 1.82RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.88% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.70%
6 luni: 1.74%
12 luni: 1.77%
EURIBOR:
3 luni: -0.5400 %
6 luni: -0.5160 %
12 luni: -0.4880 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 10322.04 -0.18%
BET-BK 1946.63 -0.32%
BET-FI 44535.08 -0.35%
BET-NG 757.29 0.15%
BET-TR 17378.47 -0.18%
BET-XT 916.17 -0.17%
BET-XT-TR 1549.86 -0.16%
BETPlus 1541.08 -0.18%
RTL 21552.15 -0.57%
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață
Cafeaua de dimineață

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt1
YesMy