Așadar, la conferința transmisă de DC Media Group, directorul general al Direcției de asigurări ale ASF, a arătat câteva date importante despre creșterea acestor polițe din ultimii aproape patru ani.
”Dauna medie a crescut constant, acum este la 10.753 lei, în 2018 era la 7.600 lei. Societățile de asigurări au plătit, la nouă luni, cam 900 milioane de lei pentru vătămări corporale. Toate acestea se datorează accidentelor rutiere, unele dintre ele soldate cu victime, din păcate.”
Același număr de daune dar mai grave
”Frecvența anuală a daunelor nu a evoluat radical față de 2018, unde era undeva tot peste 6%. Asta înseamnă că la automobile, persoane fizice, aproape 7 mașini din 100 fac accident anual. În țările vecine frecvența este undeva la 3%-4%, în țările nordice e chiar sub 3%. Din păcate toate aceste lucruri se duc în costul daunelor și în costul final al poliței RCA.
În fiecare an, accidentele sunt din ce în ce mai dure, cu impact material mai mare. Prima de risc, de la 586 de lei în 2018, a ajuns la 738 lei în 2022. În ceea ce privește primele de asigurare, costurile ridicate ale accidentelor pot duce la creșterea primelor de asigurare pentru toți șoferii. În primul rând pentru cei vinovați, dar fiind vorba despre mutualizare în asigurări, per ansamblu, sunt și ceilalți afectați indirect”, indică Valentin Ionescu.
Implementarea unor taxări mai mari pentru cei care provoacă accidente grave
”Sistemul bonus-malus, având în vedere statisticile din trafic ar fi trebuit schimbat și îmbunătățit, în momentul de față, avem șoferii care au un comportament corect în trafic, după 8 ani ajung la Bonus 8, adică primesc un discount de 50% de la tariful RCA. Pe de altă parte, șoferii care fac accident scad, dacă au ajuns la Bonus 8, scad la Bonus 6.
Ceea ce îmi doresc eu să schimbăm aici, nu este o propunere oficială a autorității, atunci când există accidente grave, soldate cu decese, persoanele care sunt vinovate să ajungă direct în malus. În momentul de față, aceste accidente sunt taxate doar cu două clase, ca la orice accident ușor. Deci, în cazul unor accidente cu vătămări corporale sau deces, ar trebui să ajungă, din punctul meu de vedere direct în malus iar dacă ei au B0 să se ducă în malus 8, adică să fie penalizați la următoarea poliță cu 80% față de tariful normal. Aceasta este o proiectare pe viitor pe care o luăm în considerare”, a mai declarat acesta.
VIDEO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.