Airbus a început să lucreze la un nou avion cisternă

Simona Haiduc |
Data publicării:
Unul dintre motoarele avionului A330neo
Unul dintre motoarele avionului A330neo

În prezent, avionul cisternă A330 MRTT [Multi Role Tanker Transport] „Phoenix” se bazează pe A330-200, proiectat de Airbus în anii 1990 pentru transportul aerian civil. Dar nu pentru mult timp. 

Maria Angeles Marti, șefa unității de avioane-cisternă la Airbus Defence and Space, a confirmat ceea ce presa de specialitate anunță de ceva timp că vor fi demarate studii de reducere a riscurilor, astfel încât avioane-cisternă să poată fi proiectate pe baza avioanelor de linie A330neo. 

„Ne gândim la A330]eo, este o evoluție foarte firească a soluției noastre (pentru un nou avion-cisternă)”, a spus Maria Angeles Marti, subliniind că, de fapt, aceasta ar fi singura alternativă, având în vedere că nu mai există decât un număr ”limitat” de A330-200 încă disponibile pentru potențialii clienți de MRTT.

„Continuăm să acordăm prioritate campaniile noastre în derulare. Odată finalizate însă, vom trece apoi pe noua platformă”, a adăugat managerul. „De aceea lucrăm în paralel pentru a reduce pe deplin riscurile asociate cu această dezvoltare și pentru a avea încrederea că varianta pe are am ales-o este bună”, a insistat ea.

Prezentat în 2014, A330neo este echipat cu două motoare Trent 7000, fabricate și furnizate de Rolls Royce. În comparație cu versiunile anterioare, neo este mai ușor [aproximativ 800 kg] și mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil [aproximativ 11 până la 14 %]. În plus, autonomia sa este cu 640 km mai mare, iar costurile de întreținere sunt mai mici. 

Doar A330neo are aripi noi, mai „flexibile”. De aici și nevoia de a realiza acest studiu de reducere a riscurilor pentru a verifica dacă vor putea susține instalarea nacelelor necesare transferului de combustibil.

„Suntem convinși că riscul pe care ni-l asumăm instalând podurile și sistemul de realimentare pe Neo este foarte scăzut”, a asigurat totuși doamna Angeles Marti. În cele din urmă, ea a mai precizat că acest A330neo MRTT ar putea avea noi funcții, precum tehnologia A3R, care face posibilă automatizarea procedurii de realimentare în timpul zborului.

Citește și 3 miliarde de euro pentru noul avion de luptă european

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9699
Diferența 0.0009
Zi precendentă 4.969
USD
Azi 4.5984
Diferența 0.0161
Zi precendentă 4.5823
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 02-03-2024
EUR flag1 EUR = 4.9699 RON
USD flag1 USD = 4.5984 RON
GBP flag1 GBP = 5.8083 RON
CHF flag1 CHF = 5.1913 RON
AUD flag1 AUD = 2.9910 RON
DKK flag1 DKK = 0.6667 RON
CAD flag1 CAD = 3.3865 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4340 RON
SEK flag1 SEK = 0.4444 RON
XAU flag1 XAU = 303.5750 RON
Monede Crypto
1 BTC = 284653.93RON
1 ETH = 15756.23RON
1 LTC = 420.94RON
1 XRP = 2.92RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.97% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.08%
6 luni: 6.11%
12 luni: 6.12%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16009.52 0.75%
BET-BK 2978.41 0.63%
BET-FI 57504.25 1.41%
BET-NG 1140.41 0.70%
BET-TR 33218.43 0.74%
BET-TRN 32452.72 0.74%
BET-XT 1367.72 0.77%
BET-XT-TR 2806.07 0.76%
BET-XT-TRN 2745.99 0.76%
BETAeRO 1086.45 -0.09%
BETPlus 2375.59 0.71%
RTL 35341.99 0.96%

Opinii

Bursa de Valori București / Foto: BVB.ro

Performanțe record la BVB și politici credibile pentru România

Piața de capital din România a înregistrat...

Prof. Mircea Coșea

Mircea Coşea: Răscoală țărănească în România secolului XXI?

Profesorul Mircea Coşea semnează un editorial...

Profesorul Mircea Coșea

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel