Stare de alertă. Reguli pentru angajatorii care-și reiau activitatea

Mara Ivan / 17 mai 2020 / 14:37
Foarte multe reguli de respectat
Foarte multe reguli de respectat

Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a publicat Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 la locul de muncă, pe perioada stării de alertă şi Ghidul pentru revenirea la muncă în condiţii de siguranţă pentru angajaţi şi pentru angajatori

Potrivit ordinului, semnat de ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru şi de ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, pe durata stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, toţi angajatorii din sectorul public şi din privat implementează următoarele măsuri:

- reinstruiesc în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă toţi lucrătorii care au stat la domiciliu în perioada stării de urgenţă, şomaj tehnic, telemuncă, muncă la domiciliu etc., iar reinstruirea trebuie să fie adaptată noilor riscuri reprezentate de infecţia cu SARS CoV-2 şi se va desfăşura în timpul programului normal de lucru al lucrătorilor;
- reprezentanţii lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au dreptul la instruire corespunzătoare noului risc reprezentat de infecţia cu SARS CoV-2;
- stabilesc activităţile care pot fi continuate şi/sau adaptate, în funcţie de specificul acestora şi de resursele disponibile, şi implementează măsurile necesare pentru reluarea şi/sau menţinerea activităţii, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire a răspândirii SARS CoV-2, inclusiv pentru desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu - care poate rămâne o prioritate;
- identifică riscurile specifice condiţiilor de contaminare epidemiologică şi actualizează documentul de evaluare a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea angajaţilor la noile condiţii de desfăşurare a activităţii, în vederea luării măsurilor necesare pentru combaterea răspândirii SARS CoV-2; stabilesc consultări cu reprezentanţii angajaţilor cu responsabilităţi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi, după caz, cu membrii Comitetului de Securitate şi Sănătate în Muncă.
- să afişeze la intrare şi în cele mai vizibile locuri din unitate regulile de conduită obligatorie pentru angajaţii şi pentru toate persoanele care intră în spaţiul organizat de angajator, cu privire la prevenirea îmbolnăvirilor cu coronavirusul SARS CoV-2;
- să informeze angajaţii, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare şi de răspândire a virusului, cu privire la măsurile de protecţie şi la regulile de distanţare socială care se aplică în cadrul unităţii, precum şi cu privire la regulile pentru gestionarea situaţiilor în care angajaţii sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronavirului SARS CoV-2;
- să informeze angajaţii cu privire la precauţiunile universal valabile, respectiv: menţinerea distanţei sociale de minimum 1,5 metri în toate zonele publice, menţinerea igienei riguroase a mâinilor, cu apă şi săpun, timp de cel puţin 20 de secunde sau cu dezinfectanţi avizaţi, ori de câte ori este nevoie, evitarea atingerii feţei cu mâinile nespălate/nedezinfectate, menţinerea igienei respiraţiei: tuse şi/sau strănut (în plica cotului sau în şerveţel de unică folosinţă), rinoree (în şerveţel de unică folosinţă). "După utilizare, şerveţelul de unică folosinţă va fi aruncat în recipientul de colectare a deşeurilor şi se va efectua imediat igiena mâinilor", se spune în document.

Citește și Autorizații suspendate. Românii s-au distrat, patronii, pedepsiți

Limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute, la o distanţă de minimum 1,5 metri este o altă cerinţă pentru angajaţi.

Conform ordinului, angajatorii pot asigura echipamente individuale specifice de protecţie împotriva răspândirii coronavirusului SARS CoV-2 (mască de protecţie, mănuşi) prin consultare cu responsabilul cu SSM, funcţie de specificul activităţii, şi au obligaţia de a se asigura că în sediu furnizorii externi, companiile externe, subcontractanţii, persoanele care intră în sediu, publicul/beneficiarii serviciilor prestate, clienţii respectă măsurile de protecţie stabilite de acesta.

Programul de lucru

Angajatorii pot individualiza programul de lucru al angajaţilor (cu deosebire al angajaţilor din grupurile vulnerabile) care desfăşoară activitatea în spaţiu închis, astfel încât să se reducă, pe cât posibil, în funcţie de natura şi specificul activităţilor desfăşurate, contactul direct dintre aceştia, fără a afecta durata programului normal de lucru; pot individualiza programul de lucru al angajaţilor, astfel încât între aceştia să se asigure existenţa unui interval de minim o oră la începerea şi la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minim trei ore, în tranşe de minim 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru, în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajaţi care desfăşoară activitatea în acelaşi spaţiu de lucru.

"Măsura are în vedere inclusiv spaţiile de lucru cu mai mult de 50 de angajaţi, indiferent dacă salariaţii aparţin unor angajatori diferiţi, fără a afecta durata programului normal de lucru", subliniază semnatarii documentului.

În plus, angajatorul mai trebuie să:
- asigure culoare speciale de acces în incintă şi de circulaţie pentru angajaţi, în vederea evitării aglomeraţiei la locurile de muncă; limiteze accesul la zonele comune şi să asigure respectarea normelor de distanţare socială în aceste zone;
- stabilească reguli pentru evitarea situaţiilor accidentale de formare a unor grupuri spontane şi nesecurizate de persoane în incinta instituţiei;
- desemneze un responsabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în unitate/instituţie;
- asigure triajul observaţional al angajaţilor prin verificarea temperaturii acestora la începerea programului de lucru şi ori de câte ori este necesar pe parcursul programului;
- amplaseze dozatoare cu dezinfectant la intrarea în unitate, precum şi în fiecare sector al locului de muncă; interzică accesul în unitate a persoanelor care prezintă simptome de infectare cu coronavirusul SARS CoV-2.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8375
Diferența 0.0016
Zi precendentă 4.8359
USD
Azi 4.0949
Diferența 0.0198
Zi precendentă 4.0751
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 09-08-2020
EUR flag1 EUR = 4.8375 RON
USD flag1 USD = 4.0949 RON
GBP flag1 GBP = 5.3607 RON
CHF flag1 CHF = 4.4794 RON
AUD flag1 AUD = 2.9510 RON
DKK flag1 DKK = 0.6494 RON
CAD flag1 CAD = 3.0641 RON
HUF flag1 HUF = 0.0140 RON
JPY flag1 JPY = 0.0388 RON
NOK flag1 NOK = 0.4542 RON
SEK flag1 SEK = 0.4693 RON
XAU flag1 XAU = 271.0003 RON
Monede Crypto
1 BTC = 47519.43RON
1 ETH = 1585.01RON
1 LTC = 232.59RON
1 XRP = 1.17RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.04%
6 luni: 2.13%
12 luni: 2.19%
EURIBOR:
3 luni: -0.4740 %
6 luni: -0.4170 %
12 luni: -0.3400 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8572.86 -0.16%
BET-BK 1667.49 -0.05%
BET-FI 41674.52 -0.67%
BET-NG 643.88 -0.01%
BET-TR 14293.09 -0.16%
BET-XT 779.08 -0.19%
BET-XT-TR 1305.20 -0.19%
BETPlus 1285.43 -0.10%
RTL 17653.07 -0.21%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Situația a impus găsirea de soluții noi

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri
Poduri

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.22
YesMy