CM 2022. Qatarul lovește în planurile de marketing ale Budweiser

Oana Pavelescu / 18 noi 2022, 22:45
Compania Anheuser-Busch InBev a primit o lovitură în toată strategia sa de marketing
Compania Anheuser-Busch InBev a primit o lovitură în toată strategia sa de marketing

Campionatul Mondial de fotbal care are loc în Qatar este inconjurat de un val de controverse iar azi, cu numai două zile înainte de începerea evenimentului sportiv, acest stat din Golful Persic ia o decizie radicală în privința consumului de alcool.

Revocarea de către Qatar a unui acord care permitea Anheuser Busch InBev să vândă berea Budweiser pe stadioanele Cupei Mondiale de Fotbal dă peste cap planurile de marketing ale mărcii în ultimul moment.

Mișcarea evidențiază neînțelegerile dintre cel mai mare producător de bere din lume, țara musulmană conservatoare și FIFA, organismul internațional care guvernează fotbalul, cu privire la un parteneriat despre care Global Data a spus că avea o valoare de 72 de milioane de dolari. 

De asemenea, aceasta pune AB InBev la colț, deoarece este puțin probabil ca producătorul de bere să dorească să înceapă o mare dispută publică cu FIFA și cu națiunea gazdă chiar în momentul în care începe turneul cvadrienal - cel mai mare eveniment sportiv din lume și o afacere globală de marketing, notează Bloomberg.

Budweiser "are o relație pe termen lung cu FIFA și, de dragul acestei relații, probabil că nu va face mare caz de acest lucru", a declarat Simon Chadwick, profesor de economie geopolitică la SKEMA Business School.

Deși AB InBev ar putea pierde din potențialele afaceri pe stadioane, astfel de vânzări nu reprezintă obiectivul principal al acestor tipuri de înțelegeri. În perioada premergătoare Cupei Mondiale, Budweiser a lansat o campanie de marketing bazată pe sponsorizarea sa, cu activități planificate în peste 70 de piețe și în 1,2 milioane de pub-uri, baruri și restaurante. 

"Budweiser este implicată în sponsorizarea evenimentului din motive de vizibilitate globală, mai degrabă decât din cauza volumului de vânzări în interiorul stadioanelor", a declarat Chadwick.

AB InBev a precizat într-o declarație că, din cauza unor "circumstanțe care nu depind de controlul nostru", unele dintre "activările planificate pe stadioane" ale marketingului său nu vor merge mai departe, dar că așteaptă cu nerăbdare restul campaniei sale pentru Cupa Mondială.

De asemenea, este puțin probabil ca firma să ia măsuri legale. "Este rar ca sponsorii să dea în judecată deținătorii de drepturi, mai ales atunci când există o relație continuă pe termen lung", a declarat Alex Kelham, avocat la firma londoneză Lewis Silkin. "Este mult mai probabil ca această problemă să fie rezolvată la nivel intern".

Răsturnarea de situație a Qatarului a fost, de asemenea, oarecum în tendință pentru Big Beer. AB InBev și alți giganți din industria berii caută să completeze creșterea mai lentă a vânzării de bere cu produse mai sănătoase și mai puțin alcoolice, cum ar fi seltzers și bere cu conținut redus de alcool. Vânzările de Budweiser Zero, versiunea fără alcool a berii americane, vor fi vândute pe stadion. Băutura era deja în centrul campaniei de marketing a gigantului berii. 

În lipsa unor fabrici de bere în regiune, compania a fost nevoită să își trimită produsele în Qatar cu vapoarele, apoi să găsească spații de depozitare refrigerate pentru a le proteja de vremea ultracaldă a țării.

De asemenea, Budweiser va avea probabil o viziune pe termen lung, având în vedere turneul din 2026, care va fi găzduit în comun de Canada, Mexic și SUA. 

Conrad Wiacek, șeful departamentului de analiză sportivă de la GlobalData, a declarat că, deși negocierile dure înseamnă că valoarea contractului se va dubla, ajungând la 144 de milioane de dolari pentru următoarea Cupă Mondială, este puțin probabil ca Budweiser să fie descurajată. 

"Budweiser va fi precaută să nu-și ardă punțile de comunicare cu FIFA, deoarece turneul din 2026 din SUA va fi foarte apreciat", a spus el. "Mergând în altă parte ar deschide oportunități pentru alte mărci în urma sa".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9297
Diferența 0.0113
Zi precendentă 4.9184
USD
Azi 4.6851
Diferența -0.0532
Zi precendentă 4.7383
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 03-12-2022
EUR flag1 EUR = 4.9297 RON
USD flag1 USD = 4.6851 RON
GBP flag1 GBP = 5.7419 RON
CHF flag1 CHF = 5.0142 RON
AUD flag1 AUD = 3.1935 RON
DKK flag1 DKK = 0.6629 RON
CAD flag1 CAD = 3.4860 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0349 RON
NOK flag1 NOK = 0.4803 RON
SEK flag1 SEK = 0.4537 RON
XAU flag1 XAU = 271.1673 RON
Monede Crypto
1 BTC = 80268.04RON
1 ETH = 6104.92RON
1 LTC = 365.58RON
1 XRP = 1.85RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 4.06% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.78%
6 luni: 7.98%
12 luni: 8.23%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 11924.70 1.65%
BET-BK 2221.28 1.44%
BET-FI 50127.35 0.55%
BET-NG 883.96 0.71%
BET-TR 23194.59 1.65%
BET-TRN 23078.77 1.65%
BET-XT 1042.60 1.50%
BET-XT-TR 2015.11 1.50%
BET-XT-TRN 2005.74 1.50%
BETAeRO 832.05 1.18%
BETPlus 1779.36 1.58%
RTL 26759.92 1.53%

Opinii

Adrian Negrescu / Foto: arhiva personală

Adrian Negrescu: Vremuri tulburi pe piața petrolului. Începe iar specula

Un lung lanț de circumstanțe care urmează să...

Adrian Negrescu, îngrijorat de evoluția petrolului
Numai ei știu adevărul despre această majorare

Acesta este adevărul despre majorarea pensiilor cu 12,5%

Un procent de creștere decis cu dificultate,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0