CCIR susține obiectivitatea și responsabilitatea decidentului politic  privind Romexpo

Cu privire la informațiile apărute azi, 4 iunie, pe b365.ro, în articolul “Bătălia pe Romexpo a intrat în faza a doua, la Senat...”, precum și față de postările pe rețele sociale ale doamnei Cristina Prună, Deputat USR, Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) face următoarele precizări.

Reamintim faptul că, potrivit legii, CCIR este organizație neguvernamentală, autonomă, nonprofit, de utilitate publică și apolitică. Din această poziție, ne exprimăm surprinderea și, în egală măsură, neînțelegerea, față de afirmațiile și considerațiile doamnei Deputat Prună, prin care domnia sa cataloghează ca „bătaie de joc – o largă majoritate din parlament care vrea să dea gratuit 46 de hectare (...) unui grup privat”.

Considerăm că, atât dezbaterile parlamentare, cât și procesul de legiferare sunt și trebuie desfășurate în România anului 2021, în deplină consonanță cu prevederile Constituționale și cu respectarea regulamentelor și reglementărilor specifice, inclusiv cu cele care vizează obiectivitatea, onoarea, conduita, responsabilitatea și respectarea reputației, ca principii asumate de conduită parlamentară. 

Articolul de pe site-ul arătat anterior, îl putem încadra cu ușurință ca aparținând multitudinii (deja) de informații intoxicante, menite să dezinformeze opinia publică, generate și direcționate în opinia noastră potrivit intereselor și acțiunilor unui anumit operator economic tinzând să îngreuneze demersul investițional propus pentru revitalizarea Romexpo și, în special, să influențeze într-un fel sau altul rediscutarea proiectului de lege a camerelor de comerț în Parlament.

Ceea ce nu putem însă înțelege este dacă prin afirmațiile sale, doamna Deputat Prună, recunoaște cu obiectivitate și respectă în mod responsabil votul de admitere dat “din nou” de către Comisia Juridică din Senatul României. 

CCIR consideră că în exercitarea mandatului încredințat, un parlamentar nu poate fi decât în serviciul poporului și nu aparținând unui grup de interese. Prin raportare la garantul supremației Constituției și unica autoritate de jurisdicție constituțională din România reamintim, în contextul afirmațiilor doamnei Deputat Prună, care spune doar că a contestat proiectul de lege la Curtea Constituțională, faptul că aceasta s-a pronunțat în sensul respingerii sesizării de neconstituționalitate. 

Am mai arătat faptul că terenul se află în administrarea și folosința CCIR de aproape 50 de ani, iar dreptul de folosință continuă să existe pentru încă 32 de ani, până în anul 2053. În acest context, trecerea terenului Romexpo în proprietatea CCIR reprezintă o reparație istorică, în condițiile în care societății Romexpo S.A. i-a fost refuzat dreptul de proprietate asupra terenului începând cu anii 1990, atunci când, tuturor celorlalte societăți comerciale transformate din fostele societăți de stat, acesta le-a fost recunoscut cu titlu gratuit.

Prin adoptarea proiectului de lege de către Parlament, anterior cererii de reexaminare, s-a constatat faptul că pe teren nu se putea construi nimic raportat la regimul juridic al acestuia. Înțelegând necesitatea asigurării continuității interesului public prin raportare la misiunea instituțională a CCIR, de susținere și dezvoltare a mediului de afaceri și a investițiilor, inclusiv oportunitatea investițională, Legislativul a acordat, prin trecerea terenului în proprietatea CCIR, posibilitatea pentru aceasta de a se implica în edificarea unui proiect aducător de beneficii atât pentru stat, dar mai ales pentru mediul de afaceri. 

Pentru informare completa a opiniei publice, arătăm că cererea de reexaminare trimisă Parlamentului prevede faptul că “instanța constituțională a precizat că finalitatea legii constă în valorificarea în condiții optime a bunurilor proprietate privată a statului, prin dezvoltarea unor proiecte social-economice, ale căror implicații imprimă o direcție de politică economică a statului pe care legiuitorul o consideră adecvată”. 

Se arată în continuare în cererea de reexaminare, faptul că “Pe cale de consecință, fără a aduce în discuție aspectele care vizează oportunitatea deciziei de a acționa într-un mod sau altul în materie de exercitare a dreptului de proprietate privată a statului, considerăm că rămâne în sarcina legiuitorului obligația ca, în momentul în care stabilește că transferul de proprietate supus discuției reprezintă o direcție de dezvoltare socio-economică adecvată, să reglementeze prin lege și un mecanism juridic de natură să ofere garanții suficiente cu privire la rezultatele urmărite”. 

Revenind la votul de admitere, dat a doua oară de către Comisia juridică din Senat, considerăm că, în economia cererii de reexaminare prin raportare la demersul legislativ, se clarifică și se aduc totodată garanțiile suficiente corespunzător solicitate.În ceea ce privește afirmațiile doamnei Deputat Prună referitoare la acordarea unui ajutor de stat, precizăm că CCIR a pus la dispoziția Consiliul Concurenței și Parlamentului, încă de la momentul desfășurării inițiale a procesului legislativ, toate documentele cerute și necesare, inclusiv justificarea și detalierea demersurilor făcute pentru nașterea proiectului investițional, cu oportunitățile și beneficiile acestuia.

Ne exprimăm în continuare deplina încredere în obiectivitatea și responsabilitatea tuturor factorilor decizionali din România în a acționa, potrivit interesului public, în beneficiul statului și al românilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6687
Diferența 0.0062
Zi precendentă 4.6625
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 20-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.6687 RON
GBP flag1 GBP = 5.8125 RON
CHF flag1 CHF = 5.1404 RON
AUD flag1 AUD = 2.9982 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3943 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0302 RON
NOK flag1 NOK = 0.4231 RON
SEK flag1 SEK = 0.4259 RON
XAU flag1 XAU = 357.7647 RON
Monede Crypto
1 BTC = 296545.60RON
1 ETH = 14158.67RON
1 LTC = 376.81RON
1 XRP = 2.34RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16838.36 -0.26%
BET-BK 3096.27 -0.44%
BET-FI 59897.97 -0.98%
BET-NG 1205.13 -0.11%
BET-TR 34937.55 -0.26%
BET-TRN 34132.28 -0.26%
BET-XT 1434.84 -0.36%
BET-XT-TR 2943.66 -0.36%
BET-XT-TRN 2880.64 -0.36%
BETAeRO 1055.29 -0.86%
BETPlus 2488.64 -0.26%
RTL 36979.69 -0.22%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel