Chiar dacă nu are forța gigantului american Starbucks, 5 to Go este foarte populară în România, fiind fondată de un român, Radu Savopol.
5 to Go a ajuns la peste 5 milioane de euro cifră de afaceri și la anul se pregătește să se extindă în Polonia, țară cu peste 1.200 de unități de lanțuri de cafenele, care și-a dublat piața în ultimii ani.
5 to Go a făcut deliciul rețelelor de socializare printr-o reclamă de tip guerilla pusă pe un bloc lângă cea a celor de la Starbucks.
Savopol a lansat rețeaua în 2014 după ce a lansat o altă cafeanea și un pub în Sinaia.
Totuși, calitatea nu este punctul forte al cafelelor 5 to Go ci conceptul, care face mai accesibile anumite produse.
Consumul de cafea pe cap de locuitor în România încă este scăzut, aproximativ 2,5 kg anual pentru un român.
80% dintre români preferă consumul de cafea preparată în casă, în timp ce cafenelele, restaurantele sau fast-food-urile au o pondere egală cu automatele de cafea, de 10% din ocaziile de consum, conform unui studiu Daedalus Consulting.
Cea mai scumpă cafea din lume. Este din Panama se bea doar în SUA