Criză de containere maritime. Țara care înghite cele mai multe

Matei Ion |
Data actualizării: | Data publicării:

Cererea globală pentru produsele chineze a fost atât de puternică în ultima perioadă, încât a creat o criză de containere maritime şi a împins în sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei în lunile următoare, transmite Bloomberg.

Începând din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au fost în creştere, stimulate de achiziţiile de produse care au legătură cu pandemia, precum măşti şi echipamente pentru munca de acasă, inclusiv computere. În schimb, importurile Chinei nu au înregistrat o creştere similară, ceea ce a avut drept rezultat o lipsă de containere maritime care să ajungă în China pentru a fi umplute şi trimise din nou spre pieţele externe.

Această situaţie a dus la creşterea costurilor cu shipping-ul şi la majorarea preţurilor pentru produsele chineze pe pieţele externe, ceea ce ar putea afecta cererea la export, susţine Serena Zhou, analist la Mizuho Financial Group Inc. în Hong Kong.

Brexit-ul a scumpit de patru ori transportul mărfurilor

"Majorarea preţurilor pentru livrările externe ale Chinei, din cauza lipsei de capacităţi de shipping, va afecta creşterea exporturilor chineze, în pofida unei cereri externe solide stimulată de sezonul sărbătorilor şi închiderii uzinelor din Europa", susţine Serena Zhou.

Aceasta avertizează că criza de containere maritime ar putea să se agraveze pe măsură ce exportatorii vor căuta să îşi prioritizeze livrările înaintea Anului nou lunar chinezesc, care începe în februarie.

Repercusiunile acestei crize de containere se fac resimţite în întreaga Asie, un raport publicat la mijlocul lunii decembrie de Agenţia de promovare a comerţului din Japonia menţionând creşterea costurilor cu shipping-ul şi lipsa de containere în Asia de Sud-Est şi India.

La rândul său, cea mai mare companie sud-coreeană de shipping, HMM Co., a estimat joi că lipsa de containere şi spaţii pe nave ar putea continua în prima jumătate a lui 2021. HMM Co. a fost nevoită să introducă un număr suplimentar de nave pe rutele spre SUA, pentru a ajuta companiile sud-coreene să îşi livreze bunurile şi va introduce o navă suplimentară spre Europa la finele acestei luni. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0861
Diferența 0.0010
Zi precendentă 5.0851
USD
Azi 4.4167
Diferența 0.0220
Zi precendentă 4.3947
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0861 RON
USD flag1 USD = 4.4167 RON
GBP flag1 GBP = 5.7988 RON
CHF flag1 CHF = 5.4698 RON
AUD flag1 AUD = 2.8921 RON
DKK flag1 DKK = 0.6811 RON
CAD flag1 CAD = 3.1449 RON
HUF flag1 HUF = 0.0131 RON
JPY flag1 JPY = 0.0286 RON
NOK flag1 NOK = 0.4365 RON
SEK flag1 SEK = 0.4646 RON
XAU flag1 XAU = 567.6303 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470564.85RON
1 ETH = 15905.99RON
1 LTC = 385.80RON
1 XRP = 10.20RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22642.280.56%
BET-BK4381.240.53%
BET-EF1238.960.51%
BET-FI80319.220.00%
BET-NG1704.910.65%
BET-TR52582.300.61%
BET-TRN50836.210.60%
BET-XT1945.300.52%
BET-XT-TR4424.590.57%
BET-XT-TRN4288.480.56%
BETAeRO947.07-0.58%
BETPlus3299.100.54%
RTL50790.870.56%

Opinii

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

Nazare, după depistarea fraudei cu mașini second-hand: Nimeni nu e mai presus de lege

O nouă schemă de fraudă fiscală de amploare,...

Gabriel Biriș

Gabriel Biriș, reacție la deciziile CCR: Amatorism sau sabotaj?

Avocatul Gabriel Biriș critică dur modul în...

Fermier / Foto: Oana Pavelescu

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel