Criză de containere maritime. Țara care înghite cele mai multe

Matei Ion / 07 ian 2021 / 16:30
China este cea mai mare consumatoare de containere maritime
China este cea mai mare consumatoare de containere maritime

Cererea globală pentru produsele chineze a fost atât de puternică în ultima perioadă, încât a creat o criză de containere maritime şi a împins în sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei în lunile următoare, transmite Bloomberg.

Începând din luna iulie a anului trecut, exporturile din China au fost în creştere, stimulate de achiziţiile de produse care au legătură cu pandemia, precum măşti şi echipamente pentru munca de acasă, inclusiv computere. În schimb, importurile Chinei nu au înregistrat o creştere similară, ceea ce a avut drept rezultat o lipsă de containere maritime care să ajungă în China pentru a fi umplute şi trimise din nou spre pieţele externe.

Această situaţie a dus la creşterea costurilor cu shipping-ul şi la majorarea preţurilor pentru produsele chineze pe pieţele externe, ceea ce ar putea afecta cererea la export, susţine Serena Zhou, analist la Mizuho Financial Group Inc. în Hong Kong.

Brexit-ul a scumpit de patru ori transportul mărfurilor

"Majorarea preţurilor pentru livrările externe ale Chinei, din cauza lipsei de capacităţi de shipping, va afecta creşterea exporturilor chineze, în pofida unei cereri externe solide stimulată de sezonul sărbătorilor şi închiderii uzinelor din Europa", susţine Serena Zhou.

Aceasta avertizează că criza de containere maritime ar putea să se agraveze pe măsură ce exportatorii vor căuta să îşi prioritizeze livrările înaintea Anului nou lunar chinezesc, care începe în februarie.

Repercusiunile acestei crize de containere se fac resimţite în întreaga Asie, un raport publicat la mijlocul lunii decembrie de Agenţia de promovare a comerţului din Japonia menţionând creşterea costurilor cu shipping-ul şi lipsa de containere în Asia de Sud-Est şi India.

La rândul său, cea mai mare companie sud-coreeană de shipping, HMM Co., a estimat joi că lipsa de containere şi spaţii pe nave ar putea continua în prima jumătate a lui 2021. HMM Co. a fost nevoită să introducă un număr suplimentar de nave pe rutele spre SUA, pentru a ajuta companiile sud-coreene să îşi livreze bunurile şi va introduce o navă suplimentară spre Europa la finele acestei luni. 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9226
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9225
USD
Azi 4.118
Diferența -0.0187
Zi precendentă 4.1367
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 15-04-2021
EUR flag1 EUR = 4.9226 RON
USD flag1 USD = 4.1180 RON
GBP flag1 GBP = 5.6719 RON
CHF flag1 CHF = 4.4688 RON
AUD flag1 AUD = 3.1662 RON
DKK flag1 DKK = 0.6619 RON
CAD flag1 CAD = 3.2818 RON
HUF flag1 HUF = 0.0137 RON
JPY flag1 JPY = 0.0378 RON
NOK flag1 NOK = 0.4877 RON
SEK flag1 SEK = 0.4851 RON
XAU flag1 XAU = 230.7072 RON
Monede Crypto
1 BTC = 257699.00RON
1 ETH = 10027.21RON
1 LTC = 1118.41RON
1 XRP = 7.10RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.67% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.59%
6 luni: 1.68%
12 luni: 1.74%
EURIBOR:
3 luni: -0.5380 %
6 luni: -0.5230 %
12 luni: -0.4930 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 10322.04 -0.18%
BET-BK 1946.63 -0.32%
BET-FI 44535.08 -0.35%
BET-NG 757.29 0.15%
BET-TR 17378.47 -0.18%
BET-XT 916.17 -0.17%
BET-XT-TR 1549.86 -0.16%
BETPlus 1541.08 -0.18%
RTL 21552.15 -0.57%
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul
Seul

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt1
YesMy