Investiție majoră în infrastructura feroviară: 13,45 miliarde lei pentru București–Craiova

Matei Ion |
Data publicării:
Cale ferată
Cale ferată

Guvernul a aprobat unul dintre cele mai mari proiecte feroviare din ultimii ani: modernizarea liniei București Nord – Craiova, pe subsecțiunea Roșiori Nord – Craiova, cu o valoare totală de 13,45 miliarde de lei. Proiectul, finanțat din fonduri europene, venituri proprii CFR și bugetul de stat, marchează un pas esențial în retehnologizarea infrastructurii feroviare din sudul țării.

Proiect de peste 13 miliarde lei: modernizarea unui tronson esențial pentru transportul de călători și marfă

Documentul publicat în Monitorul Oficial prevede aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru modernizarea tronsonului Roșiori Nord – Craiova, o porțiune de aproximativ 108 kilometri din magistrala care leagă Capitala de unul dintre cele mai importante noduri economice din Oltenia.

Valoarea totală a investiției se ridică la 13,45 miliarde lei, una dintre cele mai ridicate finanțări alocate unui proiect feroviar în ultimul deceniu. Fondurile au o structură mixtă: finanțare europeană nerambursabilă, bugetul Ministerului Transporturilor și resurse din veniturile proprii CFR SA.

Prin amploarea lucrărilor și costurile asociate, proiectul este comparabil cu investițiile majore realizate pe coridorul feroviar european Curtici – Simeria – Sighișoara.

Citește și: România are nevoie de cofinanțare de 250 mil. euro pentru 2,4 mld. euro fonduri UE

Lucrări complexe de construcții și modernizare: linii, stații și instalații noi

Proiectul include:

  • lucrări de modernizare a căii ferate pe întreaga lungime a tronsonului,

  • aducerea vitezelor de circulație la standarde moderne,

  • lucrări de consolidare a terasamentelor, podurilor și podețelor,

  • reamenajarea și modernizarea stațiilor și halelor CFR,

  • implementarea unor instalații moderne de semnalizare, siguranță și telecomunicații feroviare,

  • eliminarea restricțiilor de viteză și a punctelor vulnerabile.

Proiectul este proiectat pentru o durată de execuție de cinci ani, în regim continuu, ceea ce ar putea aduce îmbunătățiri importante în circulația trenurilor încă din primii ani de implementare.

Beneficii majore pentru industrie și economie: timp mai scurt, costuri reduse și fluxuri logistice rapide

Modernizarea liniei București–Craiova este esențială pentru:

  • transportul de călători pe una dintre cele mai aglomerate rute din țară,

  • transportul industrial, mai ales pentru companiile din sectorul auto, petrochimie, energie și agricultură,

  • legătura feroviară cu portul Constanța și coridoarele europene,

  • fluidizarea fluxurilor logistice din sudul României.

Tronsonul modernizat va permite viteze superioare, reducerea timpilor de tranzit, creșterea frecvenței trenurilor și eficientizarea transportului de marfă. În plus, infrastructura modernizată va diminua costurile operaționale pentru CFR și va crește fiabilitatea circulației.

Proiect strategic în contextul integrării europene a infrastructurii

Modernizarea acestei linii feroviare se înscrie în obiectivul mai larg al României de a aduce infrastructura la standarde europene, pentru a putea integra fluxurile de transport în coridoarele pan-europene.

Investiția consolidează și rolul României în rețeaua feroviară TEN-T, în condițiile în care Uniunea Europeană finanțează prioritar modernizarea infrastructurii feroviare pentru a susține tranziția către transporturi sustenabile.

Acest proiect vine într-un moment în care România are deja mai multe șantiere feroviare în derulare — pe ruta Brașov – Sighișoara, pe tronsonul Predeal – Brașov și pe mai multe linii din Transilvania — confirmând faptul că segmentul feroviar intră într-o etapă de investiții fără precedent.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0844
Diferența -0.0003
Zi precendentă 5.0847
USD
Azi 4.3825
Diferența 0.0057
Zi precendentă 4.3768
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0844 RON
USD flag1 USD = 4.3825 RON
GBP flag1 GBP = 5.7679 RON
CHF flag1 CHF = 5.5115 RON
AUD flag1 AUD = 2.8562 RON
DKK flag1 DKK = 0.6809 RON
CAD flag1 CAD = 3.1244 RON
HUF flag1 HUF = 0.0132 RON
JPY flag1 JPY = 0.0283 RON
NOK flag1 NOK = 0.4341 RON
SEK flag1 SEK = 0.4643 RON
XAU flag1 XAU = 574.4443 RON
Monede Crypto
1 BTC = 400579.65RON
1 ETH = 12966.72RON
1 LTC = 402.62RON
1 XRP = 9.30RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET23511.680.30%
BET-BK4557.400.14%
BET-EF1288.120.32%
BET-FI88753.440.21%
BET-NG1751.210.41%
BET-TR54820.950.30%
BET-TRN52978.890.30%
BET-XT2031.930.32%
BET-XT-TR4636.170.32%
BET-XT-TRN4492.120.32%
BETAeRO939.60-0.16%
BETPlus3423.390.26%
RTL52953.940.30%

Opinii

Ghișeu / Foto: Arhivă

Mircea Coșea: „Funcționarii nu servesc cetățeanul, ci sistemul”

Profesorul Mircea Coșea afirmă că România se...

Mircea Coșea / Foto: Arhivă
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel