Cel mai mare eșec din istoria constructorului auto Ford

Dana Mihai / 17 sep 2019 / 17:21
Ford Edsel - Sursa: Wikipedia
Ford Edsel - Sursa: Wikipedia

Modelul Edsel al companiei Ford este considerat Titanicul industriei auto, un proiect măreț care s-a terminat cu un dezastru. A fost lansat în 1957 și retras din producție după numai 2 ani, cu un bilanț sumbru: vânzări de doar 84.000 de unități (mai puțin de jumătate din numărul necesar pentru a se atinge punctul de break-even) și pierderi totale de 350 de milioane $, echivalentul a 2,7 miliarde $ în banii de astăzi. 

În anii ’50, compania Ford avea un singur model în clasa medium-price, anume Mercury, în timp ce principalii competitori General Motors si Chrysler, aveau câte trei: Pontiac, Oldsmobile, Buick, respectiv Dodge, DeSoto, Chrysler. Așa că Ford și-a propus să echilibreze situația și să iasă pe piață cu un model nou, care să concureze direct cu mărcile acestor competitori.

Apple tună și fulgeră împotriva Comisiei Europene. Ce-i reproșează


Banii nu erau o problemă deoarece compania venea după un succes frumos cu Ford Thunderbird, care îi umpluse conturile, așa că situația părea foarte favorabilă pentru lansarea lui Edsel, un model “revoluționar”, după cum spuneau oficialii firmei. Doar că planurile optimiste, cu vânzări previzionate de 200.000 de bucăți în primele 6 luni, s-au dovedit complet nerealiste. Publicul american n-a validat Edsel-ul, vânzările au fost submediocre și întregul proiect a fost stopat fără prea mari regrete în 1959.

Ce n-a mers? Unii spun că principalul motiv a fost chiar numele mașinii, ales după prenumele singurului fiu al fondatorului companiei, Henry Ford. Cu siguranță, Edsel nu era un nume extraordinar pentru un automobil, dar nici concurența nu stătea mai bine la acest capitol, cu Oldsmobile (mașina pentru bătrâni) sau Pontiac (numele unui șef de trib indian). Motivele eșecului au fost de fapt altele.

În primul rând, înainte de lansare s-au creat așteptări exagerate legate de acest model. Se vorbea despre o mașină care va marca o piatră de hotar în industria auto, dar nu se dădeau amănunte, strategia era ca totul să fie învăluit în mister.

Așadar, campania publicitară agresivă începută în primăvara lui 1957, sub sloganul “The Edsel is coming”, nu înfățișa mașina în sine, ci doar câte un detaliu al caroseriei. Iar dealerilor le era strict interzis să dezvăluie vreo informație despre mașină, sub amenințarea încetării colaborării. În schimb, era promovată intens ziua de 4 septembrie 1957, așa-numita “E-Day”, când modelul urma să fie prezentat publicului. Dar când această zi a venit, în sfârșit, publicul n-a găsit ceea ce aștepta. Ultra-lăudatul Edsel era o mașină oarecum banală, care suferea din mai multe puncte de vedere.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8419
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.8426
USD
Azi 4.3293
Diferența -0.0224
Zi precendentă 4.3517
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 02-06-2020
EUR flag1 EUR = 4.8419 RON
USD flag1 USD = 4.3293 RON
GBP flag1 GBP = 5.4413 RON
CHF flag1 CHF = 4.5077 RON
AUD flag1 AUD = 2.9727 RON
DKK flag1 DKK = 0.6496 RON
CAD flag1 CAD = 3.2062 RON
HUF flag1 HUF = 0.0140 RON
JPY flag1 JPY = 0.0402 RON
NOK flag1 NOK = 0.4545 RON
SEK flag1 SEK = 0.4640 RON
XAU flag1 XAU = 242.0617 RON
Monede Crypto
1 BTC = 41193.55RON
1 ETH = 1017.95RON
1 LTC = 198.07RON
1 XRP = 0.87RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.44% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.29%
6 luni: 2.39%
12 luni: 2.46%
EURIBOR:
3 luni: -0.3250 %
6 luni: -0.1630 %
12 luni: -0.1030 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8814.37 1.30%
BET-BK 1715.21 1.18%
BET-FI 44015.52 -0.16%
BET-NG 692.04 0.79%
BET-TR 14345.59 1.27%
BET-XT 808.02 1.06%
BET-XT-TR 1323.96 1.04%
BETPlus 1319.37 1.27%
RTL 18337.52 1.41%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Poșta Română oferă facilități pentru cei care for să plătească ratele la bănci

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Măsuri fiscal-bugetare de susținere a IMM-urilor. Credite, dobânzi

Ministerul Finanțelor Publice va implementa...

Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.24
YesMy