Airbus avertizează: 2023 va fi un an dezamăgitor, după un start dezastruos

Simona Haiduc |
Data actualizării: | Data publicării:
Șeful companiei este furios
Șeful companiei este furios

Șeful producătorului european de avioane, Airbus, le-a ținut o predică directorilor săi cu privire la livrările dezamăgitoare din ianuarie și i-a avertizat că în cursul aceteui an, compania nu va putea livra mai puține avioane decât obiectivul său din 2022, acum abandonat.

Șeful producătorului european de avioane, Airbus, le-a ținut o predică directorilor săi cu privire la livrările dezamăgitoare din ianuarie și i-a avertizat că în cursul aceteui an, compania nu va putea livra mai puține avioane decât obiectivul său din 2022, acum abandonat.

Până acum, Airbus a dat vina pentru întârzierile tot mai mari pe furnizori, în special pe producătorii de motoare. Dar structura, controalele operaționale și performanța din interiorul Airbus atrag tot mai mult atenția, deoarece mai mulți furnizori prognozează noi întârzieri ale aeronavelor, a spus el.

Supărat de ultima rundă de întârzieri la sfârșitul anului 2022, care a deraiat obiectivele de livrare stabilite pentru anul trecut,  directorul general Guillaume Faury le-a spus directorilor că scăderea cu 33% a livrărilor de 20 de avioane luna trecută este un alt "semnal de alarmă". ”El a subliniat că așa ceva nu trebuia să se repete”, a dezvăluit o sursă la curent cu detaliile ședin

Airbus a refuzat să comenteze cu privire la întâlnirile interne.

În aceste condiții, toți sunt ațintiți acum pe rezultatele din 16 februarie, când cel mai mare producător de avioane din lume va prezenta obiectivele pentru 2023. Pe surse se spune că ținta de livrare va fi ușor mai mare decât cele 720 planificate inițial pentru 2022, deși s-ar putea limita la 700. 

Primul test major va fi primul trimestru, pentru care, potrivit furnizorilor, Airbus dorește să realizeze aproape 140 de livrări. După o lună ianuarie slabă, acest lucru presupune eforturi mai susținute decât s-au făcut până acum. În aceste prime trei luni, ar putea fi numit un director financiar interimar, deși Airbus caută unul numit permanent, o chestiune sensibilă pe fondul unei dispute juridice cu Qatarul. 

Analiștii sunt de părere că Faury va evita să facă valuri, speriind investitorii și ferindu-se, în același timp de alte revizuiri în scădere a previziunilor de livrare. Oricum, problemele cu care se confruntă Airbus a stricat ceea ce ar fi trebuit să fie o sărbătoare a revenirii cererii, cu o comandă record din partea Air India.

Compania produce 45 de avioane din familia A320neo, cea mai bine vândută, pe lună și dorește să ajungă la un ritm de 65 până la sfârșitul anului 2024 și de 75 în 2026. Având în vedere alte potențiale întârzieri, unii furnizori spun că această măsură pare ambițioasă.

În ceea ce privește A350, Faury declara, în octombrie, că va crește producția lunară de la cinci la șase aeronave până la începutul anului 2023, înainte de a lua în considerare posibilitatea de a produce mai multe. Dar surse din industrie au declarat că Airbus a redus producția la 4,5 pe lună la sfârșitul anului 2022 și produce acum 5,6. În timp ce Airbus se pregătește pentru 2023, soarta celor 12.000 de furnizori rămâne incertă. A existat o îmbunătățire a aprovizionării cu cipuri de calculator, precum și cu calculatoare pentru testarea producției.

Airbus a anunțat că este pe punctul să renunțe la titanul rusesc, deși există în continuare riscuri legate de aprovizionarea pentru A350. Săptămâna trecută, Airbus i-a îndemnat pe furnizori să-și mărească stocurile de materiale.

Citește și Airbus va face anul acesta peste 13.000 de angajări

Citește și Boeing intenţionează să angajeze 10.000 de persoane în 2023

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6687
Diferența 0.0062
Zi precendentă 4.6625
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 20-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.6687 RON
GBP flag1 GBP = 5.8125 RON
CHF flag1 CHF = 5.1404 RON
AUD flag1 AUD = 2.9982 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3943 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0302 RON
NOK flag1 NOK = 0.4231 RON
SEK flag1 SEK = 0.4259 RON
XAU flag1 XAU = 357.7647 RON
Monede Crypto
1 BTC = 297001.31RON
1 ETH = 14185.24RON
1 LTC = 384.61RON
1 XRP = 2.41RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16838.36 -0.26%
BET-BK 3096.27 -0.44%
BET-FI 59897.97 -0.98%
BET-NG 1205.13 -0.11%
BET-TR 34937.55 -0.26%
BET-TRN 34132.28 -0.26%
BET-XT 1434.84 -0.36%
BET-XT-TR 2943.66 -0.36%
BET-XT-TRN 2880.64 -0.36%
BETAeRO 1055.29 -0.86%
BETPlus 2488.64 -0.26%
RTL 36979.69 -0.22%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel