Vine sfârșitul pentru aceste mașini. Toți șoferii trebuie să știe

Mara Ivan / 08 iul 2021 / 17:07
Este decis la nivel de Uniunea Europeană
Este decis la nivel de Uniunea Europeană

Autoturismele diesel şi pe benzină şi-au trăit viaţa, iar viitorul este al celor electrice - Comisia Europeană ar putea propune miercuri reducerea la zero a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi în următorul deceniu, una dintre măsurile de mediu menite să combată schimbările climatice şi să pună în aplicare Pactul Verde european.

Conform mai multor surse citate joi de AFP, Comisia Europeană are în vedere eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigenţă, ele vor deveni astfel singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi.

În UE le-a fost impus încă de anul trecut producătorilor auto un plafon mediu de 95 de grame de CO2 pe kilometru, care va fi diminuat treptat până la 100% în 2035. Aceste cifre, aflate încă în discuţie, presupun o imensă constrângere pentru o industrie care până în anul 2027 va trebui să se adapteze în plus şi înăspririi normelor de poluare pentru motoarele termice.

Pe o piaţă care la nivel global a regresat din cauza pandemiei, vânzarea maşinilor electrice avansează puternic. Acestea au reprezentat 8% din înmatriculări în Europa Occidentală în primele cinci luni ale acestui an, respectiv circa 356.000 de vehicule, mai multe decât în întreg anul 2019.

Noile reglementări vor favoriza şi mai mult aceste vehicule şi vor stimula abandonarea celor hibride şi hibride reîncărcabile, care asociază motorul electric şi bateria. Un motiv de nelinişte pentru o industrie care asigură 14,6 milioane de locuri de muncă în UE şi care încă mizează mult pe această tehnologie de tranziţie.

Dacă Bruxellesul instituie măsuri de sprijin mai ales pentru dezvoltarea bornelor de reîncărcare, ''suntem deschişi unor reduceri suplimentare de CO2 în 2030'', a declarat recent Oliver Zipse, preşedintele Asociaţiei europene a constructorilor auto (ACEA).

Acest lobby, care mult timp s-a luptat pentru a încetini această tranziţie, este însă profund divizat. Majoritatea membrilor săi cred că o electrificare prea rapidă va creşte preţul autoturismelor, va distruge locuri de muncă şi va favoriza concurenţa chineză, care se află în avans la capitolul baterii.

Însă Volkswagen, compania lider european în sectorul auto, cu circa un sfert din vânzări, s-a alăturat celei americane Tesla în promovarea vehiculelor 100% electrice, după scandalul ''Dieselgate'' din 2015 ce a dezvăluit că producătorul european a falsificat emisiile motoarelor diesel.

''Este un mare conflict în interiorul ACEA. Din cauza Dieselgate, Volkswagen s-a îndreptat spre electric pentru a-şi îmbunătăţi imaginea. Grupul a acceptat investiţii enorme şi acum are produsele ce respectă viitoarea legislaţie'', explică analistul german Matthias Schmidt. Prin urmare, grupul ''Volkswagen este perfect poziţionat pentru a câştiga cotă de piaţă şi a-şi trimite în zid unii concurenţi'', adaugă acesta.

Citește și Asigurarea RCA. Bine de știut înainte de concediu

Volkswagen a anunţat în luna iunie că între anii 2033 şi 2035 va înceta să vândă în Europa motoare cu combustie. ''O maşină are în general o durată de viaţă de 15 ani. Dacă vrem să avem un transport complet lipsit de emisii de carbon în 2050, atunci ar trebui ca ultima maşină cu motor termic să fie vândută cel mai târziu în 2035'', estimează Diane Strauss, membră a ONG-ului Transport şi Mediu din Franţa.

Într-un clasament publicat în luna iunie, acest ONG a criticat companiile Daimler (Mercedes), BMW, Stellantis (PSA, Fiat) şi Toyota pentru proiectele lor ''puţin ambiţioase'', întrucât aceşti producători încă mizează în mare măsură pe hibridele reîncărcabile, considerate poluante. Renault şi Hyundai sunt bine plasate în acest clasament, dar în urma Volkswagen şi Volvo.

Sfârşitul motoarelor electrice în ''2035 este un bun compromis între 2030, care ar fi prea devreme pe plan industrial şi social, şi 2040, care ar fi prea târziu pe plan climatic'', remarcă preşedintele Comisiei de Mediu din Parlamentul European, Pascal Canfin. Acesta pledează şi pentru crearea unui fond de ''mai multe miliarde de euro'' pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii din sectoarele ameninţate de această mutaţie tehnologică.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9485
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9483
USD
Azi 4.3946
Diferența 0.0160
Zi precendentă 4.3786
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 08-12-2021
EUR flag1 EUR = 4.9485 RON
USD flag1 USD = 4.3946 RON
GBP flag1 GBP = 5.8231 RON
CHF flag1 CHF = 4.7550 RON
AUD flag1 AUD = 3.1150 RON
DKK flag1 DKK = 0.6655 RON
CAD flag1 CAD = 3.4599 RON
HUF flag1 HUF = 0.0135 RON
JPY flag1 JPY = 0.0387 RON
NOK flag1 NOK = 0.4853 RON
SEK flag1 SEK = 0.4830 RON
XAU flag1 XAU = 251.5919 RON
Monede Crypto
1 BTC = 221433.65RON
1 ETH = 18981.55RON
1 LTC = 711.88RON
1 XRP = 3.58RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.08% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.68%
6 luni: 2.87%
12 luni: 2.98%
EURIBOR:
3 luni: -0.5730 %
6 luni: -0.5380 %
12 luni: -0.4820 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12519.27 0.57%
BET-BK 2472.30 0.54%
BET-FI 51616.53 0.10%
BET-NG 848.66 1.33%
BET-TR 22151.58 0.57%
BET-TRN 22151.58 0.57%
BET-XT 1103.87 0.58%
BET-XT-TR 1952.66 0.58%
BET-XT-TRN 1952.66 0.58%
BETAeRO 1013.82 -2.00%
BETPlus 1869.15 0.57%
RTL 26534.36 0.60%

Opinii

Un punct de vedere foarte clar justificat

Taxă de solidaritate. AmCham îndeamnă autoritățile să se mai gândească

Camera de Comerţ Americană în România...

Mugur Isărescu, despre bancnota 20 de lei: Acum avem toată structura euro în replică în lei

Mugur Isărescu, despre bancnota 20 de lei: Acum avem toată structura euro în replică în lei

Prin completarea seriei de bancnote aflate în...

Cîţu: Reducerea temporară a TVA la gicacalorie poate să fie o măsură bună

Cîţu: Reducerea temporară a TVA la gicacalorie poate să fie o măsură bună

Preşedintele PNL, Florin Cîţu, a declarat,...

Comunicate de presa

Victorie istorică pentru Janina Nectara: Prima bancnotă care afișează o femeie

Succes legendar al campaniei Femei pe Bancnote

De Ziua Națională a României, BNR va lansa...

Bloomberg: Criza energetică din Europa se va agrava odată cu venirea iernii

Asociația Energia Inteligentă are un nou Vicepreședinte

Asociația Energia Inteligentă este bucuroasă...

O nouă investiție de sute de mii de euro
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy