Trenul metropolitan. Ministrul Bode: Un proiect de anvergură

Mara Ivan |
Data actualizării: | Data publicării:
Va fi ceva superconectat la tot felul de rețele
Va fi ceva superconectat la tot felul de rețele

Guvernul şi-a propus realizarea unui proiect de tren metropolitan în Capitală, care presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii oraşului, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

"Mi-am propus să abordăm un proiect de anvergură pentru Bucureşti, trenul metropolitan, un concept integrat care să includă partea de infrastructură feroviară şi trenurile, cât şi corelarea celelalte mijloace de transport. Acest demers presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii Capitalei, sincronizarea cu operatorii rutieri, totul finanţat din fonduri UE. Este un plan ambiţios, de durată, care trebuie pus în practică cât mai repede. Fără viziune de ansamblu, riscăm să avem în continuare proiecte de tip insulă şi nu de tip reţea interconectată", a mai spus ministrul.

El a participat luni, alături de preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban, la o deplasare-test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroportul ''Henri Coandă''.

"Un alt proiect de infrastructură de transport este foarte aproape de a fi dat în funcţiune. Conexiunea pe calea ferată între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, cu cei 7,8 km de cale ferată modernizată, dublă, între Mogoşoaia şi Baloteşti şi racordul de aproximativ 3 km, primul tronson de cale ferată construit de la zero din 1984 până astăzi, reprezintă un obiectiv de investiţii pentru care s-a muncit mult", a spus Bode.

Potrivit acestuia, în contextul în care Campionatul European de Fotbal a fost amânat, proiectul a fost îmbunătăţit faţă de varianta originală cu alte două obiective: punctul de oprire din zona patinoarului şi un pasaj semiacoperit de acces în aerogară. "Suntem în perioada de probe tehnologice necesare punerii în trafic în siguranţă a acestei investiţii, compuse din două proiecte feroviare complexe, în valoare de 463 de milioane de lei. Am setat ca obiectiv ca, începând cu 12 decembrie 2020, odată cu noul mers al trenurilor, călătorii să poată circula pe această rută, pe cei 19,5 kilometri, în aproximativ 17 minute", a continuat ministrul.

Citește și Cîțu: NU vom permite în acest an o creştere a punctului de pensie

El a arătat că Bucureştiul avea nevoie de acest proiect, chiar dacă a fost impus de împrejurări, în contextul în care în această vară ar fi trebuit să aibă loc competiţia europeană de fotbal.

"Această conexiune trebuia realizată chiar dacă nu eram constrânşi de împrejurări, pentru că a trecut mult prea mult timp de când Bucureştiul nu are o legătură feroviară între principala poartă de intrare în ţară şi Gara de Nord. Trebuie să gândim proiecte integrate de transport, pentru că mobilitatea cetăţenilor în secolul al XXI-lea, în marile oraşe, presupune dezvoltarea unei reţele de transport intermodale", a precizat ministrul Transporturilor.

În curând, aeroportul va fi conectat la reţeaua de metrou M6, la autostrada Bucureşti-Ploieşti şi la centura Bucureşti. Un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute, în prima fază, potrivit directorului general al CFR Călători, Dan Costescu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9775
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9775
USD
Azi 4.3787
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.3787
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9775 RON
USD flag1 USD = 4.3787 RON
GBP flag1 GBP = 5.8518 RON
CHF flag1 CHF = 5.3042 RON
AUD flag1 AUD = 2.8007 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.1664 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4226 RON
SEK flag1 SEK = 0.4539 RON
XAU flag1 XAU = 461.6339 RON
Monede Crypto
1 BTC = 426512.18RON
1 ETH = 8175.12RON
1 LTC = 393.08RON
1 XRP = 9.87RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17156.94-1.60%
BET-BK3194.92-1.55%
BET-EF934.31-1.72%
BET-FI61049.86-0.60%
BET-NG1235.42-2.25%
BET-TR37833.93-1.60%
BET-TRN36774.45-1.60%
BET-XT1471.94-1.44%
BET-XT-TR3190.79-1.44%
BET-XT-TRN3108.09-1.44%
BETAeRO839.30-0.38%
BETPlus2530.38-1.52%
RTL38284.08-1.65%

Opinii

Avertisment dur de 1 Mai. Coșea: România nu-și mai permite vacanțe, doar iluzii!

Profesorul Mircea Coșea critică mini-vacanțele...

Joseph Stiglitz

Joseph Stiglitz: Trump, fără busolă economică: Lumea se întoarce la granițe și taxe

Profesorul și laureatul Premiului Nobel pentru...

Cosmin Marinescu

România Europeană – tablou grafic comparativ în Economic@BNR

Cu susținerea Consiliului de Administrație al...

Comunicate de presa

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik

Parcuri fotovoltaice. Alte 60 de contracte semnate cu primării și entități publice

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, anunță...

Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM

Guvernul a aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pentru anul 2025

În ședința de Guvern de astăzi, la propunerea...

Leadership creativ

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel