Trenul metropolitan. Ministrul Bode: Un proiect de anvergură

Mara Ivan |
Data actualizării: | Data publicării:
Va fi ceva superconectat la tot felul de rețele
Va fi ceva superconectat la tot felul de rețele

Guvernul şi-a propus realizarea unui proiect de tren metropolitan în Capitală, care presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii oraşului, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

"Mi-am propus să abordăm un proiect de anvergură pentru Bucureşti, trenul metropolitan, un concept integrat care să includă partea de infrastructură feroviară şi trenurile, cât şi corelarea celelalte mijloace de transport. Acest demers presupune extinderea magistralelor de metrou până la nivelul centurii Capitalei, sincronizarea cu operatorii rutieri, totul finanţat din fonduri UE. Este un plan ambiţios, de durată, care trebuie pus în practică cât mai repede. Fără viziune de ansamblu, riscăm să avem în continuare proiecte de tip insulă şi nu de tip reţea interconectată", a mai spus ministrul.

El a participat luni, alături de preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Ludovic Orban, la o deplasare-test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroportul ''Henri Coandă''.

"Un alt proiect de infrastructură de transport este foarte aproape de a fi dat în funcţiune. Conexiunea pe calea ferată între Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord, cu cei 7,8 km de cale ferată modernizată, dublă, între Mogoşoaia şi Baloteşti şi racordul de aproximativ 3 km, primul tronson de cale ferată construit de la zero din 1984 până astăzi, reprezintă un obiectiv de investiţii pentru care s-a muncit mult", a spus Bode.

Potrivit acestuia, în contextul în care Campionatul European de Fotbal a fost amânat, proiectul a fost îmbunătăţit faţă de varianta originală cu alte două obiective: punctul de oprire din zona patinoarului şi un pasaj semiacoperit de acces în aerogară. "Suntem în perioada de probe tehnologice necesare punerii în trafic în siguranţă a acestei investiţii, compuse din două proiecte feroviare complexe, în valoare de 463 de milioane de lei. Am setat ca obiectiv ca, începând cu 12 decembrie 2020, odată cu noul mers al trenurilor, călătorii să poată circula pe această rută, pe cei 19,5 kilometri, în aproximativ 17 minute", a continuat ministrul.

Citește și Cîțu: NU vom permite în acest an o creştere a punctului de pensie

El a arătat că Bucureştiul avea nevoie de acest proiect, chiar dacă a fost impus de împrejurări, în contextul în care în această vară ar fi trebuit să aibă loc competiţia europeană de fotbal.

"Această conexiune trebuia realizată chiar dacă nu eram constrânşi de împrejurări, pentru că a trecut mult prea mult timp de când Bucureştiul nu are o legătură feroviară între principala poartă de intrare în ţară şi Gara de Nord. Trebuie să gândim proiecte integrate de transport, pentru că mobilitatea cetăţenilor în secolul al XXI-lea, în marile oraşe, presupune dezvoltarea unei reţele de transport intermodale", a precizat ministrul Transporturilor.

În curând, aeroportul va fi conectat la reţeaua de metrou M6, la autostrada Bucureşti-Ploieşti şi la centura Bucureşti. Un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute, în prima fază, potrivit directorului general al CFR Călători, Dan Costescu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0781
Diferența 0.0056
Zi precendentă 5.0725
USD
Azi 4.3638
Diferența 0.0367
Zi precendentă 4.3271
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0781 RON
USD flag1 USD = 4.3638 RON
GBP flag1 GBP = 5.8480 RON
CHF flag1 CHF = 5.4204 RON
AUD flag1 AUD = 2.8408 RON
DKK flag1 DKK = 0.6804 RON
CAD flag1 CAD = 3.1683 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0294 RON
NOK flag1 NOK = 0.4358 RON
SEK flag1 SEK = 0.4614 RON
XAU flag1 XAU = 487.9002 RON
Monede Crypto
1 BTC = 483634.67RON
1 ETH = 18820.98RON
1 LTC = 485.87RON
1 XRP = 12.32RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET20281.78-0.27%
BET-BK3926.360.03%
BET-EF1101.10-0.27%
BET-FI71866.180.40%
BET-NG1475.10-0.40%
BET-TR47064.92-0.27%
BET-TRN45505.57-0.27%
BET-XT1739.46-0.22%
BET-XT-TR3952.07-0.22%
BET-XT-TRN3830.91-0.22%
BETAeRO944.35-0.44%
BETPlus2973.63-0.27%
RTL45323.15-0.21%

Opinii

Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...

Cristian Popa, BNR

Cele trei sectoarele unde România nu găsește oameni. Avertisment din partea BNR

BNR: România are un deficit de forță de muncă...

Adrian Negrescu / Foto: Agerpres

Adrian Negrescu: Pilonul II de pensii, un fel de ajutor de înmormântare

- Pilonul II, „bani de buzunar” sau „ajutor de...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel