Probleme pentru furnizorii de telefonie, internet și televiziune. ANCOM face clarificări

24 apr 2019 / 17:21
Contractele trebuie semnate de clienti
Contractele trebuie semnate de clienti

Contractul pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune realizat la distanţă nu se consideră încheiat după exprimarea acordului verbal la telefon, acesta fiind valid doar dacă utilizatorul primeşte oferta pe suport durabil, iar ulterior o semnează sau îşi exprimă acordul în scris, precizează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). 

Anul trecut, din totalul de 3.611 de reclamaţii ale utilizatorilor primite şi soluţionate de către ANCOM, 9% au vizat încheierea contractelor la distanţă. 

"După prezentarea ofertei pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune şi acceptarea acesteia în cadrul unei convorbiri telefonice, utilizatorul mai are de parcurs încă doi paşi importanţi pentru încheierea unui contract pentru servicii de comunicaţii electronice. În primul rând, utilizatorul trebuie să primească de la furnizor pe un suport durabil (scrisoare prin poştă, e-mail sau fax, etc.), oferta prezentată şi agreată în cadrul convorbirii telefonice şi apoi, cel mai important aspect, trebuie să semneze oferta sau să-şi exprime acordul în scris, pe un suport durabil, contractul fiind considerat încheiat abia după acest moment", menţionează ANCOM într-un comunicat. 

În plus, utilizatorul are dreptul să se retragă din contractul la distanţă în termen de 14 zile de la data exprimării acordului în scris sau data primirii produselor, fără a invoca vreun motiv. 

Citește și Guvernul a anunțat: Cine scapă de prevederile controversatei OUG 114

Potrivit ANCOM, contractul la distanţă este acel contract încheiat între un furnizor de comunicaţii electronice şi un utilizator, în cadrul unui sistem organizat de vânzări sau de prestare de servicii, fără prezenţa fizică simultană a celor două părţi, cu utilizarea exclusivă a unuia sau mai multor mijloace de comunicare la distanţă (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicaţii online etc). 

"Înainte de încheierea contractului la distanţă, în cadrul convorbirii telefonice, furnizorul de servicii de comunicaţii electronice trebuie să pună la dispoziţia utilizatorului cel puţin următoarele informaţii privind: caracteristicile esenţiale ale serviciilor/echipamentelor oferite; tarifele şi modalitatea de calcul al acestora, beneficiile, opţiunile şi extraopţiunile incluse; perioada contractuală minimă; dreptul de retragere din contract şi condiţiile în care utilizatorul îşi poate exercita acest drept; 
modalităţile de plată, livrare, data până la care se angajează să livreze echipamentele", se arată în comunicat. 

Dacă contractul la distanţă se încheie prin alte mijloace de comunicare la distanţă, furnizorul trebuie să îi comunice utilizatorului informaţiile minime precontractuale într-un mod adecvat mijlocului de comunicare respectiv. În cazul acestor contracte, momentul încheierii contractului la distanţă îl constituie momentul confirmării de către furnizor, pe un suport durabil, a acceptării comenzii transmise de consumator. 

Citește și: Licențe 5G. Care sunt companiile cu cele mai mari șanse

Pentru a veni în sprijinul furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice, dar şi al utilizatorilor acestor servicii, ANCOM şi ANPC au elaborat un ghid prin care este prezentată modalitatea de interpretare a legislaţiei naţionale referitoare la încheierea contractelor la distanţă, respectiv în afara spaţiilor comerciale. 

Informaţiile specifice despre încheierea contractelor la distanţă pentru fiecare tip de serviciu - telefonie, internet, televiziune - sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM. 

Potrivit sursei citate, consumatorii care au încheiat un contract la distanţă şi furnizorul nu şi-a respectat drepturile în cadrul procesului de încheiere a contractului, pot sesiza ANCOM sau Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Persoanele juridice care se află într-o situaţie similară pot sesiza ANCOM. 

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. 

În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.78
Diferența 0.0052
Zi precendentă 4.7748
USD
Azi 4.4131
Diferența 0.0105
Zi precendentă 4.4026
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 19-02-2020
EUR flag1 EUR = 4.7800 RON
USD flag1 USD = 4.4131 RON
GBP flag1 GBP = 5.7511 RON
CHF flag1 CHF = 4.4986 RON
AUD flag1 AUD = 2.9491 RON
DKK flag1 DKK = 0.6399 RON
CAD flag1 CAD = 3.3289 RON
HUF flag1 HUF = 0.0143 RON
JPY flag1 JPY = 0.0402 RON
NOK flag1 NOK = 0.4739 RON
SEK flag1 SEK = 0.4529 RON
XAU flag1 XAU = 225.2035 RON
Monede Crypto
1 BTC = 44723.11RON
1 ETH = 1240.26RON
1 LTC = 342.15RON
1 XRP = 1.30RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.36% p.a.
ROBOR:
3 luni: 3.09%
6 luni: 3.19%
12 luni: 3.25%
EURIBOR:
3 luni: -0.4130 %
6 luni: -0.3530 %
12 luni: -0.2940 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 10138.11 0.30%
BET-BK 1968.07 0.21%
BET-FI 51552.23 -0.29%
BET-NG 760.91 0.95%
BET-TR 16226.49 0.30%
BET-XT 934.47 0.31%
BET-XT-TR 1505.80 0.31%
BETPlus 1516.98 0.29%
RTL 21133.71 0.34%

Opinii

Lia Olguta Vasilescu explică totul

Lia Olguța Vasilescu. Este o țeapă dată pensionarilor!

Fostul ministrul al Muncii, Lia Olguța...

Michael Bloomberg, miliardar american şi candidat la învestitura democrată pentru alegerile prezidenţiale din noiembrie

Michael Bloomberg participă miercuri la prima sa dezbatere democrată

Michael Bloomberg, miliardar american şi...

Grupul sud-coreean Samsung Electronics este într-o poziţie în care ar putea beneficia de pe urma problemelor de producţie din China ale rivalului american Apple

Samsung are beneficii de pe urma coronavirusului. Cine are probleme de producíe

Grupul sud-coreean Samsung Electronics este...

Comunicate de presa

 (ANCOM) a efectuat anul trecut aproape 4.000 de controale pe piaţa serviciilor poştale şi a comunicaţiilor electronice

Amenzi de milioane de lei pentru serviciile poştale şi comunicaţiile electronice

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi...

Ileana Ștefan

Grupul GRAMPET. Ileana Ștefan preia funcția de Chief Human Resources Officer

Grupul GRAMPET își consolidează echipa...

Carbochim, înființată în 1949

Tranzacție. Compania IULIUS preia pachetul majoritar al Carbochim

Recent, compania IULIUS, prin societatea...

Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine
Baguio, Filipine

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.27