Noua scuză a companiilor pentru întârzierea plăților

Antonia Popescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus
Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus

Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus pentru a întârzia plăţile datorate agenţiilor de publicitate, se menţionează într-un comunicat publicat joi de VoxComm, organizaţie internaţională a industriei de publicitate din care face parte şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR).

"Auzim de la membrii noştri din întreaga lume că multe dintre companiile social responsabile folosesc criza pentru a întârzia să plătească agenţiile (de publicitate, n.r.). Plata întârziată ajunge sa fie practicată chiar şi de companiile fără probleme de numerar, doar pentru a-şi îmbunătăţi, fals, raportările de lichiditate", se precizează în comunicat.

Covid-19. Americanii preferă să nu intre în cinemagrafe. Încă se tem

Practica acelor mari companii care amână plăţile datorate agenţiilor de publicitate este contradictorie cu politicile de responsabilitate socială practicate de corporaţii, se argumentează în comunicat.

"Este în contradicţie cu politica lor de CSR. (În urma lipsei plăţii, n.r.) agenţiile sunt 'de facto' solicitate să acţioneze ca nişte bănci chiar şi pentru clienţii mai mari. Aceste companii solicită agenţiilor sa accepte termene de plată mai lungi sau condiţionează condiţiile contractuale de plată", potrivit comunicatului VoxComm.

Asociaţia agenţiilor de publicitate atrage atenţia că această practică pune în pericol locurile de muncă ale angajaţilor companiilor de publicitate.

"Acest fapt produce consecinţe nedorite în rândul agenţiilor care, la rândul lor, luptă pentru a face faţă salariilor (care reprezintă deseori chiar şi 75% din totalul costurilor). Apoi trebuie să întârzie să plătească freelancerii şi furnizorii (care au fost angajaţi să lucreze direct pentru aceşti clienţi), aceştia din urmă fiind adesea artişti, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile (onorariile, n.r.) pe care aceştia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor. Şi din aceste salarii îşi plătesc chiria şi costurile vieţii de zi cu zi", se menţionează în comunicat.

Cercetările arată că, dacă angajaţii ajung să considere că angajatorul lor se foloseşte de CSR doar pentru PR şi pentru imagine, salariaţii vor reacţiona negativ şi vor fi mai puţin implicaţi în rezolvarea sarcinilor, atrage atenţia asociaţia publicitarilor.

Directorul general al Federaţiei Mondiale a Agenţilor de Publicitate, Stephan Loerke, a atras atenţia că prelungirea nejustificată a termenelor de plată pentru firmele de publicitate afectează menţinerea reputaţiei marilor companii.

"Nu este în interesul clienţilor pe termen lung, atunci când menţinerea reputaţiei este critică şi dorinţa de a vă asigura că puteţi lucra cu cel mai buni oameni din piaţă, să prelungiţi nejustificat termenele de plată", a afirmat directorul general al Federaţiei Mondiale a Agenţilor de Publicitate, citat în comunicatul VoxComm.

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România reuneşte cele mai importante agenţii de publicitate şi media din industrie. Fondată în anul 2000, UAPR urmăreşte apărarea intereselor agenţiilor de publicitate, dezvoltarea şi profesionalizarea industriei şi promovarea unor standarde profesionale de referinţă.

UAPR urmăreşte promovarea unor standarde profesionale care să fie acceptate şi asumate de cele 38 de companii membre, pentru a asigura astfel calitatea serviciilor oferite clienţilor. UAPR este membră a Asociaţiei Europene a Agenţiilor de Comunicare (EACA). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.97
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.969
USD
Azi 4.5781
Diferența -0.0004
Zi precendentă 4.5785
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-07-2024
EUR flag1 EUR = 4.9700 RON
USD flag1 USD = 4.5781 RON
GBP flag1 GBP = 5.8914 RON
CHF flag1 CHF = 5.1865 RON
AUD flag1 AUD = 3.0027 RON
DKK flag1 DKK = 0.6660 RON
CAD flag1 CAD = 3.3139 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0297 RON
NOK flag1 NOK = 0.4154 RON
SEK flag1 SEK = 0.4235 RON
XAU flag1 XAU = 349.3503 RON
Monede Crypto
1 BTC = 309846.54RON
1 ETH = 14867.97RON
1 LTC = 325.91RON
1 XRP = 2.74RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.86% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.80%
6 luni: 5.85%
12 luni: 5.90%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET18562.570.62%
BET-BK3451.260.29%
BET-EF1000.000.00%
BET-FI60522.910.44%
BET-NG1324.700.60%
BET-TR40567.250.64%
BET-TRN39460.390.64%
BET-XT1582.580.60%
BET-XT-TR3406.050.63%
BET-XT-TRN3319.700.63%
BETAeRO1041.04-0.45%
BETPlus2742.330.56%
RTL40817.270.65%

Opinii

Preț halucinant ca să îți pui prosopul pe plajă

200 de lei ca să stai cu prosopul pe plajă. Românul, mai tare ca francezul de la Saint Tropez

Litoralul românesc continuă să ne surprindă...

Tren deraiat / Foto: Replica Online

Călătoriile cu trenul au devenit sport extrem în România

Căile Ferate din România se mai țin în doar...

Cosmin Marinescu

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel