Maersk, despre situația din Mare Roșie: Pierderi estimate de 15-20%

DCBusiness Team |
Data publicării:
Navă cargo Maersk
Navă cargo Maersk

Compania de transport Maersk spune despre problemele din Golful Arden și Marea Roșie că deși continuă să spere într-o rezolvare durabilă în viitorul apropiat, situația din zonă evoluează în mod constant și rămâne extrem de volatilă. 

Reprezentanții companiei de transport Maersk spun că efectele situației din Marea Roșie se extind și continuă să provoace perturbări la nivelul întregii industrii și estimează o pierdere de capacitate la nivelul întregii industrii de 15-20% pe piața din Orientul Îndepărtat spre Europa de Nord și Mediterana în cursul celui de-al doilea trimestru în timp ce zona de risc s-a extins, iar atacurile se extind și mai mult în largul mării, notează Reuters.

Grupul de transport maritim Maersk și-a majorat previziunile de profit pentru întregul an, după ce a raportat joi rezultatele din primul trimestru, citând cererea puternică și tarifele de transport mai mari pe măsură ce navele navighează mai mult timp pentru a evita conflictul din Marea Roșie.

Compania, privită ca un barometru al comerțului mondial, a declarat că se așteaptă ca întreruperile de transport maritim cauzate de atacurile militanților Houthi asupra navelor din Marea Roșie să dureze cel puțin până la sfârșitul anului, adăugând că creșterea cererii pentru transportul maritim de containere a fost mai puternică decât se preconiza.

"Volumele de containere pe care le vedem astăzi sunt destul de mari în comparație cu creșterea PIB-ului în economia mondială", a declarat directorul general Vincent Clerc. "La un moment dat sau altul, vom asista la o normalizare a volumelor".

Maersk și rivalii săi au deviat navele în jurul Africii începând din decembrie pentru a evita atacurile Houthi în Marea Roșie, ceea ce a dus la creșterea tarifelor de transport din cauza timpilor de navigație mai lungi.

"Nu am văzut decât o escaladare a situației din zonă și, prin urmare, putem observa că nu doar Maersk, ci toate liniile maritime și-au ajustat rețelele mai mult sau mai puțin permanent", a spus Clerc.

EBITDA s-a situat la 1,59 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului, față de 1,46 miliarde de dolari, cât se așteptau analiștii într-un sondaj LSEG, și față de 3,97 miliarde de dolari cu un an mai devreme, când tarifele de transport de marfă au fost susținute de o creștere a cererii după pandemie.

Compania a raportat a treia pierdere trimestrială consecutivă în divizia sa de transport maritim de containere, în principal din cauza costurilor mai mari legate de blocajele din Marea Roșie și de alte perturbări.

Cu toate acestea, Clerc a declarat că Maersk va putea transfera o mai mare parte din aceste costuri asupra clienților, ceea ce va face ca divizia sa maritimă să fie mai profitabilă în al doilea trimestru decât în primul trimestru.

"În momentul de față, primesc ajutor din Marea Roșie, ceea ce dă naștere la câștiguri mai mari în al doilea trimestru", a declarat Mikkel Emil Hansen, analist la Sydbank.

"Dar dacă există o soluție în Marea Roșie și pot naviga din nou prin Canalul Suez, atunci va exista o presiune severă asupra veniturilor", a spus el.

Acțiunile Maersk se tranzacționau în scădere cu 3,2% la ora 1257 GMT, investitorii văzând în continuare provocări în viitor.

Compania a avertizat în februarie că un val de noi nave de containere care vor intra pe piață în acest an și anul viitor va cauza supracapacitate și va afecta profitul.

Clerc a declarat joi că capacitatea globală de transport maritim de containere va crește cu 2-3% în fiecare trimestru în acest an și anul viitor. Analiștii de la Bernstein se așteaptă la o expansiune a flotei de 15% pe parcursul anilor 2024 și 2025, depășind cererea.

Tarifele de transport la vedere FREIGHTOS-GBL-FBX s-au triplat la aproape 3.500 de dolari pe container la începutul anului, dar de atunci s-au relaxat la aproximativ 2.400 de dolari.

Maersk se așteaptă acum la un profit subiacent pe întregul an înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) cuprins între 4 și 6 miliarde de dolari în acest an, față de previziunile anterioare de 1 și 6 miliarde de dolari.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9767
Diferența 0.0023
Zi precendentă 4.9744
USD
Azi 4.583
Diferența -0.0110
Zi precendentă 4.594
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 28-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9767 RON
USD flag1 USD = 4.5830 RON
GBP flag1 GBP = 5.8429 RON
CHF flag1 CHF = 5.0141 RON
AUD flag1 AUD = 3.0447 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3562 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0292 RON
NOK flag1 NOK = 0.4350 RON
SEK flag1 SEK = 0.4307 RON
XAU flag1 XAU = 345.4379 RON
Monede Crypto
1 BTC = 318923.82RON
1 ETH = 17806.05RON
1 LTC = 390.24RON
1 XRP = 2.45RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.04%
6 luni: 6.06%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17780.92 0.57%
BET-BK 3230.93 0.11%
BET-FI 58294.88 -0.90%
BET-NG 1277.40 0.98%
BET-TR 37621.47 0.54%
BET-TRN 36693.77 0.55%
BET-XT 1505.87 0.55%
BET-XT-TR 3149.13 0.52%
BET-XT-TRN 3076.69 0.53%
BETAeRO 1065.29 -0.64%
BETPlus 2625.84 0.61%
RTL 39079.52 0.55%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel