"Această ediție a CITY INDEX-ului nu este un clasament al administrațiilor, ci o radiografie a orașelor, un mod de a înțelege cum se articulează calitatea locului, prosperitatea și vibrația comunității. Rezultatele reflectă nu doar munca instituțiilor, ci și energia colectivă a oamenilor care trăiesc, lucrează și visează acolo.
Privind mai larg, și România, asemenea Europei, traversează o perioadă de redefinire a identității urbane. Orașele noastre sunt în prima linie a schimbării — de la digitalizare și sustenabilitate, până la transformarea mobilității și renașterea vieții culturale. Ele devin tot mai conștiente că nu mai concurează doar pentru investiții, ci și pentru încredere, talent și calitatea vieții. Tocmai de aceea, avem nevoie de orașe care ascultă,
implică și includ, orașe care creează contexte în care fiecare locuitor se simte parte dintr-un „noi” mai mare.
Acolo unde viziunea și ambiția trec dincolo de următoarele alegeri, unde comunitatea este implicată în croirea unui vis comun măcar pe zece ani, și proiectele orașului capătă o altă dimensiune și devin adevărați catalizatori de patriotism local.
Dacă anul trecut spuneam că vrem orașe din care copiii noștri să nu mai simtă nevoia să plece, anul acesta adăugăm: vrem orașe în care să vrea să se întoarcă, să crească, să construiască, să inoveze.
Pentru că dezvoltarea nu este doar despre clădiri sau infrastructură, ci despre relația dintre oameni și locul lor. Despre a construi împreună orașe în care ne simțim acasă", a explicat Felix Tătaru Președintele Institutului pentru Orașe Vizionare.
Cum ajută CITY INDEXUL?
Indexul acționează ca o radiografie obiectivă care stimulează un dialog despre realitatea orașului și direcțiile de viitor. Datele din Index pot fi un punct de plecare pentru planuri de acțiune concrete, pentru că validează percepții și descoperă oportunități mai puțin conștientizate.
- Permite monitorizarea performanței și evaluarea impactului.
- Acționează ca o pârghie pentru atragerea de finanțări.
- Construiește o fundație credibilă pentru brandul de oraș.
- Ajută cetățenii să înțeleagă mai bine realitatea orașului în care trăiesc.
- Inspiră soluții noi prin comparații relevante (benchmarking).
- Servește ca un cadru de evaluare pentru investitori.
Studiul complet poate fi studiat aici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.