Românii, mai atenți la consumul zilnic
Potrivit studiului, realizat pe un eșantion de peste 1.000 de persoane, majoritatea românilor au adoptat, în ultimele șase luni, măsuri simple pentru reducerea consumului energetic. Opt din zece persoane din segmentul de vârstă 55–65 de ani au înlocuit becurile clasice cu LED-uri și au început să adopte obiceiuri de consum mai responsabile.
Aproximativ o treime dintre gospodării au făcut deja investiții mai consistente, precum achiziția de electrocasnice eficiente energetic sau lucrări de izolare termică a locuințelor.
„Observăm o evoluție semnificativă în comportamentul consumatorilor români, care manifestă un interes crescut pentru eficientizarea energetică a locuințelor. Această tendință este susținută de contextul actual, în care 77% dintre locuințele din România necesită intervenții de renovare energetică, iar facturile la energie s-au dublat”, a declarat Mihaela Voinea, director Dezvoltare Durabilă, Leroy Merlin România.
Investiții în eficiență și energie verde
Pentru următoarele 12 luni, intențiile de investiții se orientează tot mai mult către soluții cu impact pe termen lung. Trei din zece români intenționează să cumpere electrocasnice eficiente energetic, iar unul din patru își propune să realizeze lucrări de izolare termică.
Interesul pentru energia regenerabilă este în creștere rapidă — peste 20% dintre respondenți spun că vor să instaleze panouri fotovoltaice sau alte surse alternative, procent dublu față de ultimele șase luni.
Citește și: Cum a pierdut România 7.000 MW în zece ani
„Eficiența energetică este cea mai rapidă cale către independență și economie. Într-un context în care prețurile la energie fluctuează, noi le oferim clienților soluții care îi ajută să devină mai autonomi, mai responsabili și mai protejați pe termen lung. Fiecare produs eficient energetic instalat acasă înseamnă un pas către o locuință mai inteligentă și o factură mai mică”, a afirmat Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România.
Factura la energie, principalul motor al schimbării
Reducerea costurilor rămâne motivul dominant pentru investițiile în eficiență energetică: șapte din zece români menționează factura la energie ca principală motivație. Pe locul al doilea se află creșterea confortului locuinței, iar pe locul al treilea — grija față de mediu, mai accentuată în rândul tinerilor.
Pentru persoanele de peste 35 de ani, aspectele de siguranță și independență energetică devin tot mai importante, în timp ce tinerii sunt mai atrași de tehnologie și inovații în domeniul caselor inteligente.
Leroy Merlin: strategie pe termen lung
Compania subliniază că obiectivul său este să sprijine tranziția energetică a gospodăriilor românești, printr-o gamă extinsă de produse și soluții – de la materiale pentru izolarea locuințelor până la sisteme moderne de încălzire și surse de energie regenerabilă.
Leroy Merlin, parte a grupului francez ADEO, deține în prezent 25 de magazine în România, în 16 orașe, și are aproape 3.500 de angajați.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.