Trucuri pentru a scădea consumul de carburant

Trucuri pentru a scădea consumul de carburant
Trucuri pentru a scădea consumul de carburant

Guvernul promite compensări la pompă, premierul Nicolae Ciucă anunţă controale pentru evitarea speculei, dar românii trebuie să găsească singuri soluţii pentru a face economii.

1. Uşor cu pedala de acceleraţie

Prin „uşor” nu mă refer la a accelera ca şi când ai avea ouă sub pedala de acceleraţie, ci de a nu urca în viteză mai mult decât ai nevoie. În primul rând, trebuie să accelerezi susţinut, fără a pleca cu scrâşnet de roţi de la semafor, dar nici fără a te urni extrem de încet – nu vei economisi carburant dacă faci asta.

În al doilea rând, e bine să ştii că, dacă accelerezi de la 0 până la 60 km/h, vei consuma semnificativ mai mult decât dacă accelerezi doar până la 50 km/h! Cât de mult? Cu peste o treime mai mult, pentru o diferenţă insesizabilă de viteză! Deci, dacă viteza ta maximă în oraş va fi de 50 km/h, vei remarca o scădere sensibilă a consumului! La fel şi în afara oraşului – o reducere cu 10% a vitezei duce la o reducere sensibilă a consumului de carburant.

2 Ţine motorul turat corect

Cel mai indicat mod de a folosi un motor atunci când dorim să avem rapoarte foarte bune consum/cost şi reparaţii/performanţe este utilizarea acestuia la limita minimă a regimului optim de turaţie. Ce înseamnă asta? Înseamnă să te obişnuieşti să schimbi treptele de viteză destul de repede în sus, fără a ţine motorul subturat (să înceapă să tremure), dar şi fără a-l tura excesiv.

Nu există o regulă general valabilă, pentru că zona „dulce” a fiecărui motor diferă de la o maşină la alta (în general oriunde între 1700 rpm şi un pic peste 2.500 rpm, în funcţie de o mulţime de factori – diesel / benzină / cilindree / motor aspirat sau cu turbină etc.). Trebuie să te înveţi să simţi această zonă, dar dacă vrei să vezi dacă mai poţi reduce consumul, poţi face următorul exerciţiu: încearcă să reduci conştient turaţia la care eşti obişnuit să schimbi, în trepte de câte 50 rpm şi vezi dacă mai ai loc de manevră – dacă motorul răspunde încă bine la turaţia la care este ţinut, atunci poţi păstra noul nivel mai coborât de turaţie. Dacă începe să dea semne că e subturat, revino pe palierul de turaţie de dinainte.

3. Anticipează traficul

Acceleraţiile dese urmate de frânări determină creşterea consumului, nu doar pentru că motorul consumă mai mult carburant când accelerezi, dar mai ales pentru că, repet, toată energia acumulată se pierde prin frânarea ce are loc uneori la doar câteva secunde distanţă. Dacă vom reuşi să vedem dinainte ce se va întâmpla într-o anumită situaţie, de exemplu fiind atenţi la culoarea şi sincronizarea semafoarelor, nu vom mai accelera şi frâna atât de des şi vom păstra viteza de deplasare relativ constantă, deci motorul nu va fi nevoit să ardă carburant pentru a o transforma în forţă de acceleraţie.

4. Păstrează distanţa

Deşi pare un sfat ciudat, păstrarea distanţei corecte faţă de maşina din faţă duce la scăderea consumului, în special în mediul urban. De ce? Pentru că, dacă laşi să treacă două-trei secunde între tine şi maşina din faţă, vei putea anticipa mult mai bine traficul (vezi pct. 3). Cu cât te vei înghesui mai tare în cel din faţă, cu atât mai des vei călca frâna şi vei pierde energia de mişcare deja acumulată. Pentru energia asta tu ai consumat deja carburant.

5. Foloseşte frâna de motor

Dacă anticipezi traficul şi păstrezi distanţa, vei folosi cu uşurinţă frâna de motor. Nu, atunci când te apropii de un semafor NU este bine să scoţi la punctul mort şi să calci frâna de serviciu. Dimpotrivă, frâna de motor ar trebui utilizată tot timpul, nu doar atunci când pe jos este zăpadă sau gheaţă, nu doar atunci când ne deplasăm în afara oraşului. Efectele utilizării frânei de motor nu se regăsesc doar la nivelul consumului de carburant, ci ele pot fi regăsite şi asupra eficienţei frânării şi a nivelului de uzură a plăcuţelor de frânare, potrivit RTV.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9132
Diferența 0.0082
Zi precendentă 4.905
USD
Azi 4.8027
Diferența 0.0122
Zi precendentă 4.7905
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 11-08-2022
EUR flag1 EUR = 4.9132 RON
USD flag1 USD = 4.8027 RON
GBP flag1 GBP = 5.8083 RON
CHF flag1 CHF = 5.0576 RON
AUD flag1 AUD = 3.3499 RON
DKK flag1 DKK = 0.6603 RON
CAD flag1 CAD = 3.7310 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0356 RON
NOK flag1 NOK = 0.4963 RON
SEK flag1 SEK = 0.4733 RON
XAU flag1 XAU = 277.1595 RON
Monede Crypto
1 BTC = 114686.51RON
1 ETH = 8884.18RON
1 LTC = 296.71RON
1 XRP = 1.83RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.65% p.a.
ROBOR:
3 luni: 8.06%
6 luni: 8.21%
12 luni: 8.33%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12424.57 -1.31%
BET-BK 2276.31 -0.40%
BET-FI 50679.37 0.36%
BET-NG 956.21 -2.65%
BET-TR 24147.41 0.29%
BET-TRN 24027.82 0.21%
BET-XT 1089.54 -1.20%
BET-XT-TR 2104.11 0.36%
BET-XT-TRN 2094.40 0.27%
BETAeRO 898.88 0.47%
BETPlus 1853.51 -1.20%
RTL 28326.24 0.30%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea, dezamăgit de discursul lui Mugur Isărescu. Reproșurile aduse de analist

Profesorul Mircea Coșea a declarat pentru...

Autorii raportului afirmă că nu suntem conectați la discuțiile europene
Cum și-a explicat premierul propunerea inedită

Premierul Spaniei, idee haioasă pentru a economisi energie: Renunțați la ... cravată

Premierul Spaniei, Pedro Sanchez, le-a cerut...

Comunicate de presa

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România a fost selectată de stat...

Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0