Potrivit informațiilor confirmate de Google și diverși furnizori afectați, problemele au început joi în jurul orei 1:51 PM ET (20:51 ora României) și au fost generate de o defecțiune a serviciului de autentificare și management al identităților din cadrul Google Cloud Platform (GCP). Afectate au fost atât aplicațiile de tip smart home, cât și site-uri și aplicații de streaming sau social media, scrie The Verge.
Spotify și Google Home, printre cele mai afectate
Utilizatorii Spotify au raportat imposibilitatea de a accesa aplicația sau site-ul, primind erori precum „Audiences in Jwt are not allowed” sau notificări de tipul „can’t connect.” În paralel, utilizatorii Google Home / Nest au întâmpinat probleme în controlarea dispozitivelor din casă.
Spotify este un client major al infrastructurii Google Cloud și a fost afectat anterior de probleme similare.
Impact extins: Twitch, Discord, Snapchat, Shopify
Pe platformele de monitorizare a întreruperilor, precum Downdetector și ThousandEyes, s-au înregistrat vârfuri de raportări de probleme, indicând că întreruperea a avut impact și asupra altor servicii cloud importante: Twitch, Discord, Anthropic, Shopify și Snapchat.
Cloudflare: Nu a fost o problemă internă, ci o consecință a avariei Google Cloud
Și furnizorul de infrastructură Cloudflare a publicat joi după-amiază o notificare privind „o pană majoră a serviciilor”, însă ulterior a confirmat că problemele au fost cauzate de dependența unor componente de Google Cloud, nu de o eroare în rețeaua proprie.
„Un număr limitat de servicii Cloudflare folosesc Google Cloud și au fost afectate,” a declarat Alexander Modiano, purtător de cuvânt al companiei.
Google a confirmat problema abia după câteva ore
Inițial, pagina de stare Google Cloud nu a menționat niciun incident, însă ulterior a fost actualizată cu mențiunea:
„Mai multe produse GCP sunt afectate din cauza unei probleme la nivelul serviciului de gestionare a identităților și accesului (IAM).”
La ora 6:16 PM ET, Google a transmis că majoritatea serviciilor afectate și-au revenit, deși încă mai există efecte reziduale pentru unele platforme.
Replit, printre primii care au semnalat problema
Platforma Replit, utilizată de dezvoltatori pentru scriere de cod online, a fost printre primele servicii care au raportat oficial că a fost afectată. CEO-ul Replit, Amjad Masad, a anunțat pe X (fostul Twitter) că defecțiunea Google a dus la căderea serviciului și că echipele tehnice colaborează pentru remediere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.