Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagra și Fluviul Dunărea 

Mihai Daraban: Green Deal poate fi o oportunitate serioasă pentru ceea ce înseamnă trafic pe Marea Neagra și bineînțeles mai departe pe Dunăre către centrul Europei
Mihai Daraban: Green Deal poate fi o oportunitate serioasă pentru ceea ce înseamnă trafic pe Marea Neagra și bineînțeles mai departe pe Dunăre către centrul Europei

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi, 21 octombrie, evenimentul „Valorificarea transportului pe Dunăre și Marea Neagră – soluție pentru comerțul internațional durabil”, în scopul identificării soluțiilor optime pentru dezvoltarea comerțului pe cale navigabilă, în contextul atingerii neutralității climatice până în 2050.

Totodată, în cadrul evenimentului, au fost prezentate o serie de oportunități pentru mediul de afaceri cu referire la dezvoltarea portului Constanța într-un hub comercial la Marea Neagră și transformarea Dunării într-o alternativă viabilă pentru transportul mărfurilor către porturile de la Marea Neagră, Marea Baltică și Marea Adriatică din Inițiativa celor Trei Mări (3SI).

„CCIR a organizat, în urmă cu trei ani, prima ediție a Forumului Economic 3SI. Dintre cele 12 țări membre ale 3SI, opt au ieșire la cele trei mări. Cu toate acestea, cele opt state nu realizează în total nici măcar jumătate din volumul comercial înregistrat de Portul Rotterdam. Este o realitate care ne spune că țările din Europa de Est au ajuns în mare parte subcontractoare ale economiei Europei de Vest. În ceea ce privește Marea Neagră, aceasta este văduvită de un motor economic puternic, de o economie puternică generatoare de trafic atât ca import, cât și ca export. Green Deal poate fi o oportunitate serioasă pentru ceea ce înseamnă trafic pe Marea Neagra și bineînțeles mai departe pe Dunăre către centrul Europei. Mărfurile care vin din Estul Africii, Sudul Asiei, Australia, sau Extremul Orient care au ca destinație Europa, trebuie să treacă prin Canalul de Suez, iar de aici până la Constanța sunt numai trei zile jumătate de marș. Cu toate acestea, se preferă Portul Rotterdam cu o distanță de 11 zile de marș. S-a creat această buclă pe care, mai ales în contextul Green Deal, încercăm să o eliminăm”, a declarat președintele CCIR,  Mihai Daraban.

Lazăr Comănescu, Secretar General al Organizaţiei de Cooperare Economică la Marea Neagră a declarat: „Dezvoltarea, progresul economic, oriunde în lume depind în mod decisiv de starea transportului și a capacității de conectivitate. Din perspectiva geostrategică a țării noastre, este important să conștientizăm mai bine care este importanța și rolul regiunii Mării Negre. Această regiune constituie adevăratul pod de legătură între Europa, Asia, Orientul Mijlociu și Africa. În cadrul OCEMN acordăm o deosebită atenție acestor noi direcții de acțiune stabilite la nivel global, și aici mă refer la realizarea unei conexiuni comerciale optime cu Uniunea Europeană, mai ales în contextul Green Deal. La nivel de organizație, am promovat mai multe proiecte importante care se completează reciproc, cum ar fi autostrada din jurul Mării Negre și evident îmbunătățirea traficului pe Marea Neagra, prin emiterea BSEC Permit System, un instrument care s-a dovedit extrem de util în ultima perioadă”.

„Voi începe prin a adresa felicitări tuturor celor care activează în domeniul maritim pentru reziliența de care au dat dovadă în ultima perioadă, ultimele cifre indicând faptul că, la nivel european, volumul mărfurilor transportate pe cale maritimă și fluvială a început să revină la cel înregistrat în anii de dinainte de pandemie. În ceea ce privește Green Deal, trebuie să recunoaștem că suntem într-o situație critică din punct de vedere al nivelului poluării, iar transportul maritim este mai mult decât o soluție viabilă, reprezintă o necesitate în aceste condiții. În cazul unor mări închise, precum Marea Neagră sau Marea Baltică, impactul poluării poate fi devastator din toate punctele de vedere. Apreciem faptul că România are multe realizări în ceea ce privește un transport verde atât pe cale maritimă, cât și pe cale fluvială, și aici mă refer la Portul Verde Giurgiu”, a declarat Magda Kopczynska,director pentru Transportul pe Apă, Directoratul-General pentru Mobilitate și Transport, Comisia Europeană

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența -0.0001
Zi precendentă 4.9767
USD
Azi 4.629
Diferența -0.0005
Zi precendentă 4.6295
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 13-06-2024
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.6290 RON
GBP flag1 GBP = 5.9031 RON
CHF flag1 CHF = 5.1619 RON
AUD flag1 AUD = 3.0616 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3670 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0294 RON
NOK flag1 NOK = 0.4339 RON
SEK flag1 SEK = 0.4422 RON
XAU flag1 XAU = 344.3470 RON
Monede Crypto
1 BTC = 316099.83RON
1 ETH = 16485.54RON
1 LTC = 363.05RON
1 XRP = 2.27RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.03%
6 luni: 6.05%
12 luni: 6.06%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17788.71 0.36%
BET-BK 3303.77 0.28%
BET-FI 58879.73 -0.13%
BET-NG 1257.96 0.29%
BET-TR 38751.98 0.36%
BET-TRN 37704.29 0.36%
BET-XT 1514.74 0.36%
BET-XT-TR 3248.17 0.35%
BET-XT-TRN 3166.77 0.35%
BETAeRO 1054.22 0.28%
BETPlus 2634.22 0.42%
RTL 39075.48 0.40%

Opinii

Adrian Negrescu / Grafică : DCBusiness

Adrian Negrescu: Alba-neagra cu taxele trimite piața imobiliară în criză - Analiză

Cele mai recente date transmise de către...

Profesorul Mircea Coșea

Prin prisma alegerilor. Mircea Coșea: Răul pe care l-au făcut se șterge foarte, foarte greu

”România se află într-un moment pe care nu l-a...

Prof. Mircea Coșea

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel