Google, acuzat că și-a protejat motorul de căutare cu practici anticoncurențiale
„Google deținea o poziție dominantă în mai multe piețe ale ecosistemului Android și a beneficiat de efecte de rețea care i-au permis să se asigure că utilizatorii foloseau motorul Google Search”, a declarat Kokott în avizul său. Ea a subliniat că această dominație a oferit companiei acces privilegiat la date valoroase, contribuind astfel la îmbunătățirea serviciilor, dar într-un mod care a afectat concurența.
Dosarul Android, deschis în 2018, acuză Google că a impus restricții ilegale producătorilor de dispozitive și operatorilor de rețele mobile pentru a-și consolida poziția dominantă în piața motoarelor de căutare. Comisia Europeană a aplicat inițial o amendă de 4,34 miliarde euro, redusă ulterior la 4,12 miliarde de Tribunalul UE în 2022. Google a contestat și această decizie.
CJUE, aproape de o decizie finală
Opiniile avocatului general nu sunt obligatorii din punct de vedere juridic, dar sunt urmate în majoritatea cazurilor de Curtea de Justiție. Verdictul final este așteptat în lunile următoare.
Google a transmis că este „dezamăgit” de concluzia avocatului general: „Android a creat mai multă alegere pentru toată lumea și susține mii de afaceri de succes în Europa și în întreaga lume.” Comisia Europeană a refuzat să comenteze.
Un deceniu de amenzi antitrust în UE pentru Google
Amenda legată de Android face parte dintr-un grup de trei sancțiuni importante aplicate de autoritățile europene companiei deținute de Alphabet. În total, Google a fost amendat cu aproximativ 8 miliarde de euro în ultimii zece ani pentru practici anticoncurențiale.
CJUE a confirmat deja o altă sancțiune de 2,42 miliarde de euro pentru favorizarea propriului serviciu de comparație a prețurilor în dauna competitorilor. În schimb, Google a câștigat apelul în cazul unei amenzi de 1,5 miliarde de euro din 2019, legată de piața publicității online, anulată de Tribunalul UE anul trecut.
Comisia Europeană finalizează în prezent o anchetă separată asupra tehnologiilor publicitare online ale Google, lansată în 2023, în ceea ce ar putea deveni un nou capitol complicat pentru gigantul american în Europa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.