Cele mai frecvente reclamații făcute de români la ANCOM

11 feb 2019 / 20:33
Care companii sunt cele mai reclamate
Care companii sunt cele mai reclamate

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat, anul trecut, 3.611 de reclamaţii din partea utilizatorilor de comunicaţii electronice şi servicii poştale din România, majoritatea dintre acestea (87%) vizând serviciile de comunicaţii electronice, se spune întrun comunicat al instituției.

Datele centralizate de către arbitrul pieţei telecom relevă faptul că, în 2018, principalele nemulţumiri reclamate s-au axat pe relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice. Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (17% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), facturarea acestor servicii (12%), nerespectarea contractelor de către furnizori (11%) şi derularea contractelor la distanţă (9%). 

De asemenea, peste 21% dintre petiţiile trimise la ANCOM au vizat probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon, în timp ce reclamaţiile privind serviciul de roaming (în special condiţiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spaţiul Economic European - Roam like at home) au reprezentat 14% din total. 

Reclamaţiile formulate de către utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România în proporţie de 24%, Telekom România Mobile Communications (20%), Telekom România Communications şi Orange România (câte 15%), şi RCS&RDS (12%). 

Serviciile poștale

În ceea ce priveşte servicii poştale, statistica Autorităţii de reglementare relevă faptul că, anul trecut, plângerile au reprezentat 8% din totalul reclamaţiilor, în scădere 14 puncte procentuale faţă de anul precedent. În acest sens, problemele semnalate de către utilizatorii serviciilor poştale au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor poştale (22% din totalul reclamaţiilor), nelivrarea trimiterilor poştale (19%), deteriorarea trimiterilor poştale (17%) şi pierderea sau furtul acestora (15%). 

Cei mai reclamaţi furnizori de servicii poştale au fost: Urgent Cargus (36% din total), Fan Courier (15%), Compania Naţională "Poşta Română" (13%) şi Dynamic Parcel Distribution (12%). 

La nivel general, din totalul petiţiilor primite pe adresa ANCOM în 2018, un procentaj de 5% a vizat aspecte referitoare la echipamente radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio. 

ANCOM poate interveni direct în situaţiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respectă legislaţia din acest domeniu), nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informatii în contracte sau nu respectă condiţiile de încheiere a contractelor la distanţă. 

Reclamaţiile privind nerespectarea sau neexecutarea contractelor de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice pot fi adresate de către utilizatorii persoane fizice Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate în această situaţie se pot adresa instanţei de judecată competente. 

În ceea ce priveşte serviciile poştale, în cazul nerespectării termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenţa legală de a sancţiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/ Condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale. În caz de pierdere, furt, distrugere (totală sau parţială) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu primit un răspuns de la furnizor în maxim 3 luni sau sunt nemulţumiţi de răspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile. 

Arbitrul pieţei telecom nu poate, însă, stabili cuantumul despăgubirilor şi nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competenţe revenind instanţelor de judecată.

Citește și: Poșta Română, desemnată din nou furnizor universal. Dreptul expirase în decembrie

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.7559
Diferența -0.0017
Ieri 4.7576
USD
Azi 4.1941
Diferența 0.0003
Ieri 4.1938
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 21-02-2019
EUR flag1 EUR = 4.7559 RON
USD flag1 USD = 4.1941 RON
GBP flag1 GBP = 5.4795 RON
CHF flag1 CHF = 4.1867 RON
AUD flag1 AUD = 2.9815 RON
DKK flag1 DKK = 0.6374 RON
CAD flag1 CAD = 3.1792 RON
HUF flag1 HUF = 0.0150 RON
JPY flag1 JPY = 0.0379 RON
NOK flag1 NOK = 0.4863 RON
SEK flag1 SEK = 0.4485 RON
XAU flag1 XAU = 180.0916 RON
Monede Crypto
1 BTC = 16505.08RON
1 ETH = 610.95RON
1 LTC = 204.17RON
1 XRP = 1.35RON
Indicatori financiari
ROBOR:
3 luni:
3.28%
6 luni:
3.41%
12 luni:
3.55%
EURIBOR:
3 luni: -0.3080%
6 luni: -0.2320%
12 luni: -0.1080%
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 7856.01 1.38%
BET-BK 1540.36 0.43%
BET-FI 35159.75 0.39%
BET-NG 681.92 0.86%
BET-TR 11594.63 1.36%
BET-XT 720.79 1.15%
BET-XT-TR 1077.52 1.14%
BETPlus 1173.46 1.32%
RTL 16359.98 1.47%

Opinii

Va fi modificată o lege

Atac la cormorani! Ce pune la cale ministrul Apelor și Pădurilor

Ministrul Apelor şi Pădurilor, Ioan Deneş, a...

Ministrul energiei are planuri mari

Ministrul Energiei caută finanțare pentru ceva INTERESANT

Ministrul Energiei, Anton Anton, a declarat,...

PSD cere să se pună capăt acestor practici

PSD către liberali. PNL se scuză anticipat pentru eșec

Pqrtidul Social-Democrat solicită...

Ulan Bator, capitala Mongoliei
Ulan Bator, capitala Mongoliei
Ulan Bator, capitala Mongoliei
Ulan Bator, capitala Mongoliei
Ulan Bator, capitala Mongoliei
Ulan Bator, capitala Mongoliei
Ulan Bator, capitala Mongoliei
Ulan Bator, capitala Mongoliei
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia
Mongolia

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.27