Auto. Un sfert din JOBURI ar putea să DISPARĂ din cauza mașinilor electrice

Ciprian Dumitrache / 26 oct 2021 / 15:59

Trecerea la mașinile electrice ar putea însemna pentru Franța pierderea a 25% din locurile de muncă în domeniul producţiei auto, în condiţiile în care a doua economie europeană se chinuie să ţină pasul cu tranziţia rapidă la vehiculele electrice, transmite Bloomberg.

"Nu ne-am rezolvat încă problema de competitivitate", a spus marţi Luc Chatel, preşedintele organismului de lobby al industriei auto La Plateforme Automobile, aflat la o conferinţă organizată de industria auto, adăugând că asamblarea de automobile este semnificativ mai ieftină în Spania şi Europa de Est. "Stresul din bilanţurile contabile ale multor companii este foarte vizibil", a subliniat Luc Chatel.

Industria auto franceză, care reuneşte producătoriu precum Renault Peugeot, Citroen, ar putea vedea cum 100.000 din cele 400.000 de locuri de muncă ale sale vor fi pierdute în următorul deceniu, pe măsură ce se încheie era motoarelor cu ardere internă, susţine Luc Chatel, preşedintele organismului de lobby al industriei auto La Plateforme Automobile.

Chatel dă vina pentru acest lucru pe costurile ridicate de producţie şi susţine că Guvernul de la Paris va trebui să ajute constructorii de automobile şi producătorii de componente să facă faţă costurilor tranziţiei. La Plateforme Automobile estimează că întreaga industrie auto franceză va avea nevoie de aproximativ 17 miliarde de euro în următorii cinci ani.

Presiunile cu care se confruntă constructori auto precum Renault SA şi Stellantis NV, proprietarul mărcilor Peugeot şi Citroen, au fost scoase în evidenţă de datele care arată că automobilul electric Tesla Model 3 a fost cel mai vândut automobil din Europa în luna septembrie.


Fabrica Gigafactory, din Berlin

Prezent la aceeaşi conferinţă, directorul general de la Renault, Luca de Meo, a spus că în Franţa costurile cu mâna de lucru sunt cu 30% mai mari decât media europeană, iar costurile de producţie sunt cu o cincime mai mari. În următorii ani, Renault intenţionează să înceteze să mai producă vehicule la o uzină amplasată la marginea Parisului.

Citește și: Fenomenul Tesla Model 3. S-a întâmplat pentru prima dată în istorie

Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, care anul viitor va concura pentru un nou mandat, este interesat să arate alegătorilor că a oprit declinul industrial al Franţei. La începutul acestei luni, Macron a prezentat un plan în valoare de 30 de miliarde de euro care include printre obiective şi producţia a două milioane de vehicule electrice şi hibride în Franţa.

În paralel, grupul Renault, la care statul francez este cel mai mare acţionar, intenţionează să pună la punct un hub pentru producţia de vehicule electrice în nordul Franţei, care va include şi o uzină pentru producţia de baterii. Deşi Renault a promis că va produce 700.000 de vehicule în Franţa la mijlocul acestui deceniu, compania vrea să elimine totuşi 6.600 de locuri de muncă la ea acasă. În 2019, Renault a produs 686.000 de vehicule în Franţa, însă, în 2020, producţia internă s-a redus la 514.000 de unităţi.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9485
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9483
USD
Azi 4.3946
Diferența 0.0160
Zi precendentă 4.3786
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 08-12-2021
EUR flag1 EUR = 4.9485 RON
USD flag1 USD = 4.3946 RON
GBP flag1 GBP = 5.8231 RON
CHF flag1 CHF = 4.7550 RON
AUD flag1 AUD = 3.1150 RON
DKK flag1 DKK = 0.6655 RON
CAD flag1 CAD = 3.4599 RON
HUF flag1 HUF = 0.0135 RON
JPY flag1 JPY = 0.0387 RON
NOK flag1 NOK = 0.4853 RON
SEK flag1 SEK = 0.4830 RON
XAU flag1 XAU = 251.5919 RON
Monede Crypto
1 BTC = 222792.20RON
1 ETH = 19213.89RON
1 LTC = 709.99RON
1 XRP = 3.62RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.08% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.68%
6 luni: 2.87%
12 luni: 2.98%
EURIBOR:
3 luni: -0.5730 %
6 luni: -0.5380 %
12 luni: -0.4820 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12519.27 0.57%
BET-BK 2472.30 0.54%
BET-FI 51616.53 0.10%
BET-NG 848.66 1.33%
BET-TR 22151.58 0.57%
BET-TRN 22151.58 0.57%
BET-XT 1103.87 0.58%
BET-XT-TR 1952.66 0.58%
BET-XT-TRN 1952.66 0.58%
BETAeRO 1013.82 -2.00%
BETPlus 1869.15 0.57%
RTL 26534.36 0.60%

Opinii

Un punct de vedere foarte clar justificat

Taxă de solidaritate. AmCham îndeamnă autoritățile să se mai gândească

Camera de Comerţ Americană în România...

Mugur Isărescu, despre bancnota 20 de lei: Acum avem toată structura euro în replică în lei

Mugur Isărescu, despre bancnota 20 de lei: Acum avem toată structura euro în replică în lei

Prin completarea seriei de bancnote aflate în...

Cîţu: Reducerea temporară a TVA la gicacalorie poate să fie o măsură bună

Cîţu: Reducerea temporară a TVA la gicacalorie poate să fie o măsură bună

Preşedintele PNL, Florin Cîţu, a declarat,...

Comunicate de presa

Victorie istorică pentru Janina Nectara: Prima bancnotă care afișează o femeie

Succes legendar al campaniei Femei pe Bancnote

De Ziua Națională a României, BNR va lansa...

Bloomberg: Criza energetică din Europa se va agrava odată cu venirea iernii

Asociația Energia Inteligentă are un nou Vicepreședinte

Asociația Energia Inteligentă este bucuroasă...

O nouă investiție de sute de mii de euro
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole
Neapole

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy