Renault, oferte pentru divizia din care face parte şi Dacia. Ce se întâmplă cu Uzina din Mioveni

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Compania Renault a primit mai multe propuneri de parteneriat pentru divizia sa din domeniul motoarelor pe combustie.

La începutul acestei luni, Renault a anunţat că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include şi operaţiuni din România.

"Grupul a primit deja solicitări de parteneriate" pentru divizia sa din domeniul motoarelor pe combustie, a dezvăluit una din sursele citate de Reuters.

Prin aducerea unor parteneri pentru operaţiunile sale din domeniul motoarelor pe combustie, Renault speră să elibereze fonduri care să fie investite în vehiculele electrice, o tehnologie care a fost promovată iniţial de constructorii japonezi Nissan şi Mitsubishi, dar care acum este dominată de jucătorii care produc numai vehicule electrice, cum este constructorul american Tesla.

Renault intenţionează să păstreze pachetul majoritar de acţiuni la divizia sa de vehicule electrice, care va avea sediul central în Franţa, va regrupa aproximativ 10.000 de angajaţi şi la care ar putea fi derulată o ofertă publică iniţială în a doua jumătate a anului 2023.

În schimb, grupul francez ar urma să rămână doar un acţionar de referinţă, dar nu acţionar majoritar, la divizia sa de motoare pe combustie, care ar urma să regrupeze tot aproximativ 10.000 de angajaţi, susţin sursele citate de Reuters. Potrivit acestora, Renault ar putea să păstreze doar o participaţie de 40% la această divizie.

Oficial, Renault Group a informat că noua entitate, care ar putea să reunească activităţile sale din afara Franţei din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride, va regrupa: Uzinele Mecanice de la Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina); Inginerie şi R&D: RTS (Spania), RTR (România şi Turcia), RTA (Brazilia) şi funcţiile suport legate de aceste activităţi, potrivit Agerpres.

 

Nissan, unul dintre posibilii parteneri ai Renault



Printre posibilii parteneri pentru divizia de motoare pe combustie, directorul general de la Renault, Luca de Meo, a menţionat Nissan, alte grupuri din industria auto, precum şi investitori pe termen lung.

Luca de Meo urmează să călătorească luna viitoare în Japonia pentru discuta o posibilă participare japoneză la proiectele Renault în domeniul vehiculelor electrice şi motoarelor pe combustie.

Proprietarul Dacia trece în prezent printr-un proces de restructurare majoră destinată restabilirii sănătăţii financiare şi recent a semnat parteneriate care merg dincolo de alianţele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi şi Mercedes. De exemplu, recent Renault şi-a vândut 34% din acţiunile diviziei sale din Coreea de Sud către grupul auto chinez Geely Automobile Holdings, care deţine firma Volvo Cars şi este acţionar la Mercedes.

Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale - Renault - Dacia - LADA - Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170 000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9762
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9758
USD
Azi 4.6699
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6712
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 24-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9762 RON
USD flag1 USD = 4.6699 RON
GBP flag1 GBP = 5.7698 RON
CHF flag1 CHF = 5.1198 RON
AUD flag1 AUD = 3.0092 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.4052 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0302 RON
NOK flag1 NOK = 0.4241 RON
SEK flag1 SEK = 0.4286 RON
XAU flag1 XAU = 344.5697 RON
Monede Crypto
1 BTC = 310616.58RON
1 ETH = 15018.87RON
1 LTC = 396.75RON
1 XRP = 2.53RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16864.29 -0.09%
BET-BK 3105.65 -0.03%
BET-FI 60119.58 0.02%
BET-NG 1203.47 0.10%
BET-TR 34991.35 -0.09%
BET-TRN 34184.84 -0.09%
BET-XT 1436.79 -0.09%
BET-XT-TR 2947.66 -0.09%
BET-XT-TRN 2884.55 -0.09%
BETAeRO 1054.01 -0.36%
BETPlus 2491.73 -0.14%
RTL 37038.36 -0.05%

Comunicate de presa

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...

Foto: Pexels.com
Mircea Tomescu, CMO eMAG  Romania, Bulgaria, Ungaria

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel