Rătăciți în tranziție. Cât de pregătiți sunt producătorii de mașini pentru E-AUTO și ce se întâmplă cu lucrătorii

Giga fabrica Tesla / Foto: Tesla
Giga fabrica Tesla / Foto: Tesla

Tranziția verde, va însemna pentru industria auto, dispariția motoarelor clasice și trecerea la vehiculele electrice. Modificarea din temelii a pieței auto va necesita din plin sprijinul UE. Pentru ce va fi nevoie de sprijin? Una din zonele cele mai afectate va fi resursa umană, iar Europa trebuie să gândească programe de „recalificare”, care să ajute lucrătorii să se pregătească pentru o altă lume, cea e-auto.

Un raport al Boston Consulting Group, citat de Grupul Platforma pentru Electromobilitate, spune că, până în 2030, ocuparea forței de muncă în industria auto europeană va scădea ușor (cu mai puțin de 1%) de la 5,7 milioane de lucrători în prezent, pe fondul tranziției la vehiculele electrice.

Grupul a declarat că UE, guvernele și companiile ar trebui să se concentreze asupra investițiilor în educație, formare, dezvoltarea competențelor („upskilling”) și „recalificarea” lucrătorilor pentru a se asigura - așa cum clamează și oficialii europeni -  că ”nimeni nu rămâne în urmă”, în urma tranziției verzi care va schimba definitiv domeniul auto.

Însă locurile de muncă la producătorii auto tradiționali, axați pe motoarele cu ardere internă vor scădea dramatic cu 20%, în timp ce la furnizorii de piese scăderea va fi dramatică, de 42%, numărul locurilor de muncă ce vor dispărea ajungând la 500 de mii.

Scăderea va fi compensată de locurile de muncă de la furnizorii axați pe tehnologia cu emisii zero, care vor crește cu 300.000 de lucrători.

Platforma pentru Electromobilitate a declarat că studiul prognozează creșteri substanțiale de locuri de muncă pentru producția de energie legată de industria auto și infrastructura de încărcare pentru vehiculele electrice.

"Industria auto este atât de strategică pentru Europa, încât este fundamental ca UE să colaboreze cu statele membre în privința politicilor de sprijinire", a declarat pentru Reuters președintele Platformei pentru Electromobilitate, Arne Richters. „Recalificarea și stabilirea unei priorități strategice este un punct crucial”, a mai spus acesta.

Compensarea facturilor. Ce se întâmplă dacă e depășit plafonul de 200 de kWh

Grupul reprezintă o serie de organizații și corporații și include producătorii de automobile Tesla , Renault,  Nissan , compania ChargePoint, precum și conglomeratul american 3M.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0695
Diferența 0.0025
Zi precendentă 5.067
USD
Azi 4.282
Diferența 0.0042
Zi precendentă 4.2778
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0695 RON
USD flag1 USD = 4.2820 RON
GBP flag1 GBP = 5.8441 RON
CHF flag1 CHF = 5.4347 RON
AUD flag1 AUD = 2.8479 RON
DKK flag1 DKK = 0.6791 RON
CAD flag1 CAD = 3.1094 RON
HUF flag1 HUF = 0.0131 RON
JPY flag1 JPY = 0.0291 RON
NOK flag1 NOK = 0.4364 RON
SEK flag1 SEK = 0.4616 RON
XAU flag1 XAU = 505.3604 RON
Monede Crypto
1 BTC = 501290.57RON
1 ETH = 19603.81RON
1 LTC = 495.04RON
1 XRP = 13.39RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET20899.900.15%
BET-BK4043.110.23%
BET-EF1132.520.21%
BET-FI73866.740.20%
BET-NG1526.010.30%
BET-TR48500.720.15%
BET-TRN46893.650.15%
BET-XT1791.080.17%
BET-XT-TR4069.480.17%
BET-XT-TRN3944.710.17%
BETAeRO952.71-0.01%
BETPlus3060.620.13%
RTL46762.600.15%

Opinii

Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...

Cristian Popa, BNR

Cele trei sectoarele unde România nu găsește oameni. Avertisment din partea BNR

BNR: România are un deficit de forță de muncă...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel