"Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) anunţă că România nu pierde niciun euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) destinat sectorului transporturilor. În urma discuţiilor tehnice purtate cu reprezentanţii Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanţate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanţare din bugetul de stat. Mai mult, ajustările financiare necesare - determinate de creşterile de preţuri la materialele de construcţie, energie şi carburant - vor fi acoperite din fonduri europene, conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă nr. 64/2022", se precizează într-un comunicat al instituţiei.
Pe infrastructura rutieră, proiectele care rămân finanţate 100% din PNRR sunt Autostrada Moldovei (A7), tronsoanele Focşani - Paşcani, şi Autostrada Lugoj - Deva (A1), secţiunile D şi E (tunelurile de la Margina - Holdea).
Pe infrastructură feroviară rămân finanţate din PNRR toate cele 4 loturi ale tronsonului CF Cluj - Episcopia Bihor şi un lot din tronsonul CF Arad - Timişoara - Caransebeş (Lugoj - Timişoara).
În privinţa proiectelor care au fost excluse parţial sau total din PNRR, MTI subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită astfel că România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiţi până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuţie.
Printre acestea se numără: Autostrada Buzău - Focşani (A7) - finalizată şi deschisă circulaţiei; Lotul 1 al Autostrăzii Ploieşti - Buzău (A7) - finalizat şi dat în circulaţie; Secţiunile Leghin - Moşca şi Târgu Mureş - Miercurea Nirajului (A8); Secţiunea Nădăşelu - Poarta Sălajului (Autostrada Transilvania); Loturile 1, 3 şi 4 din tronsonul CF Arad - Timişoara - Caransebeş.
Toate aceste proiecte vor fi continuate şi duse la bun sfârşit prin Programul Transport 2021-2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană, precizează MTI.
"Proiectele importante pentru România merg mai departe, cu finanţare europeană. Deciziile luate în dialog cu Comisia Europeană asigură predictibilitate şi continuitate în investiţiile din infrastructură, iar românii vor beneficia de ele, fără povara unei cofinanţări din bugetul naţional", a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, citat în comunicat.
El a subliniat, din nou, că modificările privind finanţarea prin PNRR nu sunt cauzate de erori administrative sau de slaba gestionare a proiectelor ci de anumite necorelări tehnice între sistemul european de achiziţii (JOUE) şi cel naţional (SICAP), în special privind vizibilitatea publicării unor erate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.